vraagjes over autoverzekering
maandag 6 december 2010 om 13:58
Ongeveer een half jaar geleden ben ik met mijn auto achteruit tegen een andere auto gereden, niet zo hard gelukkig. De verzekering heeft de schade vergoed (650 euro).
Nu is mijn premie vehoogd, dat is logisch, maar ik ben volgens de verzekering van 6 schadevrije jaren naar -1 schadevrij jaar gegaan. Ik ben 6 jaar verzekerd geweest en dit was mijn eerste ongelukje.
Mijn vraag is klopt het dat ik zoveel treden naar beneden ben gegaan?? Ik betaal nu 73 pm ipv 40 euro pm.
Nu is mijn premie vehoogd, dat is logisch, maar ik ben volgens de verzekering van 6 schadevrije jaren naar -1 schadevrij jaar gegaan. Ik ben 6 jaar verzekerd geweest en dit was mijn eerste ongelukje.
Mijn vraag is klopt het dat ik zoveel treden naar beneden ben gegaan?? Ik betaal nu 73 pm ipv 40 euro pm.

maandag 6 december 2010 om 14:29
Je kan als nog uit laten rekenen wat goedkoper is zelf betalen of niet. Je kan de schade nl. terug betalen en dan wordt de bonus malus hersteld. Overigens misschien is het een idee om een no claim beschermer af te sluiten. Bij een eerste schade val je dan niet terug in B/M. Meerdere verzekeraars bieden dit aan. In iedergeval Centraal Beheer weet ik.