Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Alle reacties Link kopieren
Gratis 2e kaartje gratis van het kruidvat vanmiddag op de bus gedaan. Dus iemand hier van het forum blij gemaakt.

Vandaag mijn Yunomipakket opgehaald. Joepie!
Molly: meestal geeft Euroclix een hogere vergoeding. Je zult het even moeten omrekenen, denk ik.
quote:mi-jo schreef op 24 april 2012 @ 15:24:

[...]

Bij welke winkel was dat? Ik weet dat ik het hier ergens had gelezen, maar kan het niet meer terugvinden in het topic.DA drogist
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heb ook al helemaal zin in de vrijmarkt, gaan er zelf weer staan, ik hou ervan! Ga samen met lief, zodat ik ook even heerlijk kan neuzen, hoop leuke spullen voor de kindjes te scoren! Heb al een lijstje gemaakt, zoonlief wil graag een step, dochterlief my little pony en hello kitty spullen, middelste zoon wil mooie auto's en bij opa en oma logeren Nou mag dat ook, om de jeugd nou om 5 uur mee te slepen..... ze komen er later wel bij!! Leuk!!
Je kan de lensway code tot 31 mei doorgeven aan de opticien in de bus, tijdens de meting. hoe je dan de korting ontvangt weet ik niet.
quote:tantepollewop27 schreef op 25 april 2012 @ 15:32:

De GTA van Bertollie afgelopen maandag op mijn rekening mogen ontvangen!Ik ook. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik voortaan het geld van de GTA's op mijn spaarrekening zet. Zo heb ik toch nog een beetje mogelijkheid om te sparen. Het geld is toch al uitgegeven, dus ik zal het waarschijnlijk niet missen.
ik had trouwens vandaag de Ariel terug, die van de Kruidvat met die bon aan de verpakking, dus niet die van de Allerhande (die bon nooit gevonden).
Die zit ook weer in de April allerhande (met zo'n witte taart voorop)
Oh, dan ga ik kijken of die er nog is morgen, of dat die van Mei er al ligt. Thx.
Ik wil een heleboel boeken en andere dingen verkopen op Queens's Day maar ik heb zoveel spullen dat ik die nooit op de plaats van bestemming krijg. En ik heb nog wel zo'n marktplaatssetje besteld. Ik dacht dat er ook markt was hier in mijn wijk, maar dat schijnt niet zo te zijn, alleen in het centrum waar je niet met de auto kunt komen.

Molly, wat leuk, een eigen praktijkje. Is het toch eindelijk gelukt. Ik ben trots op je. En inderdaad bij Vistaprint krijg je gratis kaartjes en ze hebben er best leuke varianten tussen zitten.

Vandaag ga ik mijn Yunomi-pakket maar eens ophalen.
@ikbenertrotsop: ik zag dat je bepaalde boeken zoekt, ik heb meer dan 250 boeken die ik wil verkopen, misschien zitten er wel boeken bij die je wilt hebben voor een leuke prijs. Als je interesse hebt, hoor ik het graag.
Ik heb mijn Yunomi pakket opgehaald, en alles was heel, en er zaten wel 7 vaatwastabletten in, dus geen vaatwasmachinereiniger.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb nog steeds geen ophaalbericht gehad van Yunomi :S

Vraagje, medevrekkers! Ik krijg pensioen omdat mijn vader is overleden. Niet heel veel, maar toch: voor een studerende vrek erg welkom. Het is geen pensioen van de overheid maar iets dat hij zelf heeft afgesloten bij een pensioenfonds een jaar voor hij overleed (hij schijnt zelfs nog laconiek tegen mijn moeder te hebben gezegd dat we het nooit zouden hoeven aanspreken).

Zolang ik studeer, krijg ik maandelijks een bedrag. Daarover gaat wel loonheffing want ik heb ook andere inkomsten. Vorige maand waren ze 'vergeten' te storten, het systeem had mij ineens uitgeschreven, terwijl ik er nog wel recht op had. Oplossing: ik kreeg deze maand en vorige maand samen in 1 keer.

Nu kijk ik naar het (netto) overgemaakte bedrag en dat is nu samen 1,14 euro lager (dus bedrag van maart + bedrag van april samen zou normaal 1,14 hoger geweest zijn). Ook heb ik uitgerekend dat ik 33 cent rente heb misgelopen (want ik heb het betreffende bedrag nu tijdelijk van de spaarrekening gehaald). In totaal ben ik dus voor 1,47 euro benadeeld door deze actie (en dan heb ik ze ook nog moeten bellen en moeten stressen omdat ik dacht dat ik het misschien helemaal kwijt was).

Nu is dat niet zo'n groot bedrag maar het knaagt toch. Ik probeer goedkoop en vrekkig te leven en liet gisteren in de winkel nog een suikerbrood van die prijs liggen, 'zonde'. Zal ik erover gaan klagen?
quote:zazu_ schreef op 25 april 2012 @ 23:26:

ik had trouwens vandaag de Ariel terug, die van de Kruidvat met die bon aan de verpakking, dus niet die van de Allerhande (die bon nooit gevonden).

Ligt de Allerhande van april er niet meer, laat het me even weten, dan stuur ik je de bon toe. Ik heb hem nog thuis liggen.

je kan het altijd melden of ze er wat mee doen is een tweede, maar proberen kan altijd.

MAAR als je het via de telefoon moet doen, ben je zeer waarschijnlijk al meer kwijt aan belkosten dan dat het opleverd, dus in dat geval zou ik het er maar bij laten.

persoonlijk denk ik dat je die 0,33 misgelopen rente in ieder geval niet krijgt, maar de rest valt te proberen.
Vraagje over GTA's: kan je twee bonnen ook in 1 envelop versturen (uiteraard wel met ander adres en rekeningnummer op)?

Heb er 1 op mijn naam en 1 op mijn moeder's naam, maar vind het zo'n zonde om dan twee postzegels te verspillen
Ik denk dat, dat wel kan.quote:Fame schreef op 25 april 2012 @ 20:45:

[...]

DA drogistOké dankje!
quote:bostonbeertje schreef op 26 april 2012 @ 10:18:

je kan het altijd melden of ze er wat mee doen is een tweede, maar proberen kan altijd.

MAAR als je het via de telefoon moet doen, ben je zeer waarschijnlijk al meer kwijt aan belkosten dan dat het opleverd, dus in dat geval zou ik het er maar bij laten.

persoonlijk denk ik dat je die 0,33 misgelopen rente in ieder geval niet krijgt, maar de rest valt te proberen.Tja, ik vind eigenlijk dat ze dat ook moeten betalen... ten slotte heeft mijn vader deze verzekering afgesloten dus ik heb er recht op dat ik het maandelijks krijg. Anders kunnen ze ook alles opsparen tot over 4 jaar en dan zonder rente geven.
quote:willemeen schreef op 26 april 2012 @ 10:12:

Ik heb nog steeds geen ophaalbericht gehad van Yunomi :SIk ook niet. Ik heb maar even een mail gestuurd. Het lijkt mij namelijk sterk dat ik nu nog op tijd een ophaalbericht zal krijgen. Ik zou het jammer vinden wanneer ik nu geen pakket zou krijgen. We kunnen de spullen goed gebruiken.
quote:_ntsj_ schreef op 26 april 2012 @ 10:24:

Vraagje over GTA's: kan je twee bonnen ook in 1 envelop versturen (uiteraard wel met ander adres en rekeningnummer op)?

Heb er 1 op mijn naam en 1 op mijn moeder's naam, maar vind het zo'n zonde om dan twee postzegels te verspillen De meeste GTA hebben een antwoordnummer. Dus dan is het alleen 2 enveloppen.
willemeen, ik denk dat je je tijd en energie beter in iets anders kan steken. En je telefoonkosten kan besparen. Ik snap dat het niet eerlijk voelt...
quote:xJanna schreef op 26 april 2012 @ 11:05:

willemeen, ik denk dat je je tijd en energie beter in iets anders kan steken. En je telefoonkosten kan besparen. Ik snap dat het niet eerlijk voelt...

Telefoonkosten heb ik niet echt, want ik heb een belbundel en het nummer waar ik naar bel is vast. Dus zolang ik niet over de minuten heen ga, kost het geen telefoonkosten.

Maar ik vind het niet fair, ik bedoel, het is maar 1,47 maarja ik heb er recht op...
Willemeen, als je er echt mee zit (niet negatief bedoeld hoor, maar weet het niet anders te omschrijven), zou ik er wel een mailtje / belletje tegenaan gooien hoor.

Ik bedoel, als vrek doen we ook mee met GTA's van een paar euro.

quote:Artemis schreef op 26 april 2012 @ 11:13:

Willemeen, als je er echt mee zit (niet negatief bedoeld hoor, maar weet het niet anders te omschrijven), zou ik er wel een mailtje / belletje tegenaan gooien hoor.

Ik bedoel, als vrek doen we ook mee met GTA's van een paar euro.

Haha nou precies, dat dacht ik ook nog.

Ik weet gewoon niet of ze misschien gek reageren als ik serieus kom aanzetten met misgelopen rente van 33 cent. Ik zit er zelf wel mee (uit principieel oogpunt want ik kan heus wel 33 cent missen) en wil niet het lachertje van de zaak worden.

Denk bovendien dat die 1,14 te weinig misschien ook komt door de loonheffing en dat ik het volgend jaar terugkrijg, maar dan nog.
quote:willemeen schreef op 26 april 2012 @ 11:14:

[...]

Haha nou precies, dat dacht ik ook nog.

Ik weet gewoon niet of ze misschien gek reageren als ik serieus kom aanzetten met misgelopen rente van 33 cent. Ik zit er zelf wel mee (uit principieel oogpunt want ik kan heus wel 33 cent missen) en wil niet het lachertje van de zaak worden.

Denk bovendien dat die 1,14 te weinig misschien ook komt door de loonheffing en dat ik het volgend jaar terugkrijg, maar dan nog.

Tja, en dan ben je het lachtertje van de zaak, wat dan nog? Het is niet alsof je die mensen kent ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven