Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Dank je Nellaaa (aatjes tellen) en Lasagne.

Yunomi, nee doe ik (nog) niet. Dat lees ik hier veel maar geen idee wat het is. Dacht dat het iets was wat je moest sparen door te kopen, dus ben er nooit in gedoken. Kan ik dat ook doen dan?

Lees het graag! Trusten voor nu!
Alle reacties Link kopieren
Met Yunomi ben ik dit kwartaal voor het eerst begonnen. De nomi's had ik vrij snel bijeen gespaard (elke week tien minuten klikken en klaar) en ik voor de nomi's heb ik een schoonmaakpakket uitgekozen. Ik denk dat het wel wat voor je kan zijn Molly! Tip: maak pas na 1 april een account aan. Als nieuw lid krijg een namelijk al een aantal nomi's. Bij 500 nomi's kun je je cadeau uitkiezen. Je hebt een kwartaal de tijd om de nomi's te sparen. Aangezien de spaarperiode tot 1 april is, heeft het nu geen zin meer om een account aan te maken en te beginnen.

Trusten allemaal!
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
Molly, je hebt helemaal gelijk. Ik lees dat topic 'Leefgeld uit een envelop' gewoon niet meer, vind het ook onzin.

Ik koop ook altijd veel verse groente en fruit, ik volg een dieet en daardoor gaat er extra veel groente en fruit door, bovendien eten mijn man en jongste kind erg veel fruit (oudste eet alleen een appel per dag).

Vandaag lekker gebbq't met een paar buren, het was zulk heerlijk weer. Wel op zijn amerikaans, we hebben allemaal een bedrag uitgelegd per gezin en iedereen maakte iets (salades, sauzen etc.) dus uiteindelijk hebben we vrij goedkoop gegeten en er was ook nog veel over, dus morgen eten we de kliekjes nog op.
Molly, Yunomi is echt wel de moeite waard hoor. Ik heb het vorige kwartaal een verzorgingspakket bij elkaar gespaard (met douchegel, deo enzo) en dit kwartaal is het me ook weer gelukt om het schoonmaakpakket bij elkaar te sparen. Het kost niet zoveel tijd en is best een aardige site.

Maar zoals lasagne al aangeeft zou ik pas na 1 april aanmelden, anders ben je de aanmeldingspunten alweer kwijt.

@zazu, bedankt voor de tip, ik wilde nog voor de kinderen wat bestellen dus dat komt goed van pas.

Zo had ik van de week ook de kortingscodes van H&M gebruikt die hier gemeld werden, en die werkten ook nog steeds. Ik weet zeker dat ik ze al eerder gebruikt had, maar er ging toch weer korting af. Scheelde ook weer een tientje.
Molly, ik zou echt aan de yunomi gaan als ik jou was. Het kost je niks en levert fijne producten op. Ik heb net mijn eerste pakket bijelkaar gespaard en ben heel benieuwd!
Even wat anders; dankzij jullie heb ik nu een voorraad hondenvoer binnen van Zooplus wat me 5,- per zak scheelt als ik het via Pet's Place had gekocht.

Dank jullie wel, scheelt me in totaal 50,-!!! En prima service daar.
Molly, ik heb een vraag voor je. Zou je me even willen mailen op vivahimalaya op gmail punt com?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben als alleenstaande ook zeker rond de 50,- per week kwijt voor boodschappen. Krijg ik mensen te eten dan ga ik daar overheen.

Vorig jaar redde ik het, als ik erg zuinig deed, nog wel voor 35,- maar nu de prijzen zijn gestegen lukt dat niet meer en ik ben iets luxer geworden in broodbeleg etc.

Ik eet ook 3 stuks vers fruit per dag en verse groenten en heb altijd tomaat en komkommer voor op brood.

Ik begrijp niet hoe mensen met zijn tweeen voor 50,- per week kunnen eten. Nou ja, ik begrijp het wel....maar dan heb je naar mijn mening wel een karig (en niet zo gezond) eetpatroon.

Als mensen dan ook nog beweren van dat budget veel biologisch te kopen, dan kan het gewoon niet kloppen. Dan houden ze het niet echt bij en vergeten een boel kleine extra aankopen gedurende de week.
Ik weet trouwens niet of er hier iemand is met een puppy, maar ik heb nog 2 kortingsbonnen liggen voor Royal Canin puppyvoer en een bon voor een gratis 1e puppyles bij een Martin Gaus hondenschool. Heeft iemand daar interesse in? Wanneer er geen interesse in is gooi ik ze weg. Wanneer je interesse hebt mag je wel even een mailtje sturen naar mir1988@hotmail.com Ik ben namelijk niet zo vaak meer op het forum.quote:hiltje schreef op 24 maart 2012 @ 10:11:

Ik ben als alleenstaande ook zeker rond de 50,- per week kwijt voor boodschappen. Krijg ik mensen te eten dan ga ik daar overheen.

Vorig jaar redde ik het, als ik erg zuinig deed, nog wel voor 35,- maar nu de prijzen zijn gestegen lukt dat niet meer en ik ben iets luxer geworden in broodbeleg etc.

Ik eet ook 3 stuks vers fruit per dag en verse groenten en heb altijd tomaat en komkommer voor op brood.

Ik begrijp niet hoe mensen met zijn tweeen voor 50,- per week kunnen eten. Nou ja, ik begrijp het wel....maar dan heb je naar mijn mening wel een karig (en niet zo gezond) eetpatroon.

Als mensen dan ook nog beweren van dat budget veel biologisch te kopen, dan kan het gewoon niet kloppen. Dan houden ze het niet echt bij en vergeten een boel kleine extra aankopen gedurende de week.Dat kan zeker wel hoor. Mijn vriend en ik geven ongever 35 - 50 euro per week uit aan boodschappen en we eten gewoon gezond (verse groenten e.d.), maar wij snoepen wel erg weinig. We geven dus bijna geen geld uit aan koekjes, snoepjes, chips enz. Daarnaast hebben we veel basisingrediënten in huis waardoor we vaak goedkoop biologisch kunnen koken. Ik dacht eerst ook dat het niet kon, maar ik heb veel geleerd van deze blog: http://spaarcentjekookt.blogspot.com/

Dus het kan zeker wel ;)
Ha Spaarcentje lees ik ook altijd. Maar die heeft toch een hoger budget volgens mij?

Aan snoep en snaai geef ik ook weinig uit. Frisdrank is max 2,- per week. En ik kook ook basis. Maar eet geen kant-en-klaar-vlees (vissticks, kipburgers etc).

Wat eet jij dan bijv. op brood?

Misschien eet ik gewoon voor twee (ben idd geen kleine eter)...hahaha
Centraal Beheer gooid zijn rente alweer naar beneden. De vorige renteverlaging is nog geen 2 weken geleden!
Mi-jo, hoe komen die basisingredienten dan in huis? Ik neem niet aan dat je die magische zichzelfvullende voorraadkast hebt
Was dat maar waar haha Die basisingredienten kopen we gewoon met de gewone boodschappen hoezo? Ik bedoelde ermee te zeggen dat we met die ingredienten vaak verschillende maaltijden kunnen samenstellen en daardoor minder nodig hebben dan wanneer je voor iedere maaltijd iets nieuws moet kopen. Daarnaast kunnen de basisingredienten die we hebben meestal langer mee dan 1 week, dus daarom liggen de uitgaven de ene week wat hoger en de andere week lager waardoor we op een gem. van 35 euro uitkomen.quote:hiltje schreef op 24 maart 2012 @ 10:35:

Ha Spaarcentje lees ik ook altijd. Maar die heeft toch een hoger budget volgens mij?

Aan snoep en snaai geef ik ook weinig uit. Frisdrank is max 2,- per week. En ik kook ook basis. Maar eet geen kant-en-klaar-vlees (vissticks, kipburgers etc).

Wat eet jij dan bijv. op brood?

Misschien eet ik gewoon voor twee (ben idd geen kleine eter)...hahaha

Klopt, maar dat komt ook omdat zij voor 3 mensen kookt. Wij zijn maar met zijn tweeen, dus daardoor hebben wij een lager budget.

Wij eten meestal kaas of jam op brood, maar wij zijn inderdaad niet zulke grote eters, dus dat maakt ook al wel verschil inderdaad. Daarnaast drinken wij ook geen frisdrank e.d., dus dat scheelt ook alweer in budget. Het is denk ik ook maar net wat je lekker vind en waar je proiriteiten liggen. Ik heb ook echt wel eens een keer zin om een hele zak snoep leeg te eten, maar wanneer ik dan bedenk dat ik daarna me waarschijnlijk misselijk zal voelen en ik daarvan bij wijze van spreke 2 broden had kunnen kopen vind ik het niet moeilijk om het te laten. Ik moet ook zeggen dat wij op dit moment gewoon ook niet meer ruimte hebben om meer geld aan boodschappen uit te geven, dus dan wordt je wel creatief. Verder is het denk ik ook iets waar je gewoon aan went. Voorheen zat ik iedere avond te snaaien en was ik strontchagerijnig wanneer er een keer niets in huis was. Nu heb ik er totaal geen behoefte meer aan en heb ik genoeg aan 3 maaltijden en tussen door 2 stuks fruit.
Mi-jo kun je eens een voorbeeld geven van wat je dan eet in een week (en hoeveel)? Ik kan het me namelijk zo slecht voorstellen dat je met 2 man echt van 35 euro kunt eten. Dat lukt mij alleen niet eens!
Ik denk dat als je vegetarisch eet, je misschien goedkoper uit bent. Maar inderdaad, de basisingredienten kosten ook geld, Bij mij groeien de pasta en de rijst in ieder geval niet in mijn tuin!

Overigens groeien er wel andere dingen, en zo kan ik echt besparen in de zomer op bijv. sla en tomaten. Groeien snel en hard, en ik start met slaplantjes van 25 cent! Tomatenplant van anderhalve euro en die geeft de hele zomer de lekkerste tomaten!

Ik denk dat plannen ook helpt bij het bezuinigen. En dingen zelf maken. Kost alleen meer tijd, om een pizzabodem of pasta zelf te maken.

Molly, ik kan me voorstellen dat je jezelf in tijden van schaartste wel wat wil gunnen. Toch zou ik, als ik echt krap zat, geen drie ananassen meer eten. Net als die pomelo hier. Ik weet dat er genoten wordt, maar dan maar een keertje minder. Maar dat zijn keuzes die je per persoon moet maken. Trouwens, voor iemand die zo op de kosten moet letten vind je het vast wel leuk te horen dat ik echt heel blij ben met het delen van jouw prijscodes. Ik beknibbel ook op mezelf, omdat ik mijn kinderen eens wat extra's wil bieden. Dan zijn dat soort dingen zo fijn, echt een cadeautje dat me heel blij maakt! Nogmaals bedankt daarvoor!

Hier overigens geen toetjes. Kinderen krijgen een bakje yoghurt met hagelslag erdoor, ik eet geen toetjes. Melk drink ik ook nauwelijks meer, neem liever yoghurt en kaas. Brood vind ik ook niet erg interessant, ben zelf fan van biologisch, desem enzo. Kinderen lusten alleen tarwebrood. Ik neem eerder muesli, wasa, noodles, soep, salade.

Duur wordt het met drogisterijspul. Ik heb dure shampoo, dagcreme, deo. daarentegen gebruik ik geen bodylotion (gewoon babyolie, klein scheutje na het douchen en voor het afdrogen), geen douchespul, en eigenlijk ook alleen parfum als ik er geld voor heb. Ik heb wel altijd een proefje staan ofzo, voor als ik uitga. Goedkope mesjes voor mijn benen, duurdere voor oksels/ bikinilijn. Weinig make-up en wat ik heb is goedkoop. en toch, een bezoekje aan de DA / drogist doet pijn in mijn portemonnee!
quote:lasagne schreef op 23 maart 2012 @ 22:56:

Ik drink geen melk. Daar ben ik allergisch voor. Dat scheelt ook al geld, haha. Maar koop je dan geen vervanger, zoals sojamelk? (doe ik) Je moet toch je calcium/ zuivel binnenkrijgen? Neem je wel yoghurt? Ik kan ook niet goed tegen melk, maar neem wel yoghurt.
Graag gedaan Bluebirds, dat maakt mij ook blij.

Die ananassen eet ik echt vanwege al de stoffen die erin zitten, wil nog wel 's slechts 2 ananassen eten, maar meestal toch 3. Heb het hard nodig om nog enigszins overeind te blijven, dus vandaar.

Mi-jo, ik heb je een mail gestuurd, heb wel interesse in het puppyvoer. Niet dat ik een puppy heb, maar mijn hondjes krijgen net wat in de aanbieding is, dus ook puppyvoer als het gratis is. Heb zelf ook wel 's puppyvoer besteld via Eukanuba-reclame.
@ hiltje: ik dacht eerst ook dat het onmogelijk was voor 50 euro pp goed (gezond) te eten. We zaten eerst op zo'n 80 a 90 euro per week. Sinds een paar weken op 50 en dat gaat me inmiddels vrij makkelijk af. Heb iedere week minstens 2 stuks fruit per persoon per dag. Maar dan wel in de aanbieding (deze week appels, peren, mandarijnen en bananen).

(krop)Sla, tomaat en komkommer heb ik altijd in huis voor op brood en salades. Bij de aldi vandaan of de turk.

Avondeten ook altijd 200 gram groente pp. Gisteravond pasta met 1 broccoli (aanbieding) 2 uien (aldi), 1 courgette (aanbieding), 250 g champignons (aldi) en blik tomatenblokjes. Daar eten we 2 avonden van.

Het vergt overigens wel wat meer planning (reclamefolders) en meer koken met wat je hebt ipv kopen voor wat je wil koken. Ongezonder hoeft het zeker niet te zijn, maar ik kan niet meer ineens een aubergineschotel/pompoemsoep maken als ik daar ineens op dinsdagmiddag zin in krijg.
Zo de Vla actie is online ingevult en de Conimex kan op de post, deze had een 35% sticker, ben benieuwd wat ik terug krijg.
quote:lila01 schreef op 24 maart 2012 @ 12:26:

[...]

Maar koop je dan geen vervanger, zoals sojamelk? (doe ik) Je moet toch je calcium/ zuivel binnenkrijgen? Neem je wel yoghurt? Ik kan ook niet goed tegen melk, maar neem wel yoghurt.Ik eet als toetje vaak een schaalt yoghurt of vla, dus ik krijg wel iets binnen. Ik kan dus wel enkele melkproducten met mate eten, maar gewoon een glas melk of karnemelk of zo is te veel.
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
quote:Bluebirds schreef op 24 maart 2012 @ 12:08:

Hier overigens geen toetjes. Kinderen krijgen een bakje yoghurt met hagelslag erdoor, ik eet geen toetjes. Huh? Maar dan worden er toch wel toetjes gegeten? Een bakje yoghurt is toch een toetje? En ja een groot pak yoghurt kopen is is veel goedkoper dan luxe mona-toetjes. Daar kun je zeker op besparen.
Ik zag vandaag bij de Supercoop een kaartje liggen en heb het meegenomen. Er staat op dat als je bij het klantenpanel wilt je je kunt aanmelden op coop.nl/klantenpanel. Na registratie als panellid krijg je voor elke ingevulde enquete een gratis product.

Verder vraag ik me trouwens af of vegetarisch eten echt veel goedkoper is. Je koopt dan wel geen vlees, maar wij hebben gisteren vegetarisch gegeten en wij worden er niet goed zat van hoor. Dus eten we aan tafel al extra en dat wordt dan weer knagen 's avonds en dat kost dan wel weer extra geld.

Is dat dan een soort van gewenning of hoe doen de vegetariërs onder ons dat?
Wat heb je gisteravond gegeten Tess?
Een auberginestoofpotje met daarin ui, 2 aubergines, bleekselderij, pijnboompitten, blik gepelde tomaten, suiker, wittewijnazijn, kappertjes, zwarte olijven en basilicum. Hier heb ik couscous bij geserveerd.
quote:lasagne schreef op 24 maart 2012 @ 15:37:

[...]

Huh? Maar dan worden er toch wel toetjes gegeten? Een bakje yoghurt is toch een toetje? En ja een groot pak yoghurt kopen is is veel goedkoper dan luxe mona-toetjes. Daar kun je zeker op besparen.haha, ja, dat is waar! Ik bedoelde ook meer de toetjes-toetjes. Ik heb nooit toetjes gegeten. Vind sommige wel lekker, maar ik hoef gewoon niet meer na het eten. En omdat ik ook wel yoghurt eet bij het ontbijt of als tussendoortje, voelt dat voor mij als een nep-toetje. Overigens hebben wij dan wel weer bio-melk en -yoghurt, dus echt heel goedkoop is het nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven