Geld & Recht alle pijlers

vriendin heeft geleend geld nog niet teruggegeven

11-11-2010 19:29 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie praat me ff moed in? Ik ben zo'n held op sokken met dit soort zaken. Ik ga zo naar een vriendin die al ruim 6 maanden geleden 200 euro van me heeft geleend en het nog steeds niet heeft teruggegeven. Iedere keer als ik haar zie, voel ik iets gespannends tussen ons en het begint nu gewoon bij me te broeden. Ze kan niet goed met geld omgaan, eigenlijk heel slecht, al zo lang als ik haar ken. 10 jaar geleden leende ze eens 100 gulden van me, toen ik het terugvroeg zei ze dat ze me dat allang terug had gegeven. Ik wist zeker van niet, maar begon toch te twijfelen. Ik voel me zo lullig hierover, Omdat het me best hoog zit ben ik ook bang om lullig uit de hoek te komen.
quote:Medatative_rose schreef op 11 november 2010 @ 19:37:

[...]

Nou ze heeft al moeite om zich aan 1 afspraak te houden, ik zie TO al 4 keer achter haar aanzitten.

Zou het gewoon in 1 keer doen! Dan maar even vervelend!Is er afgesproken dan wanneer vriendin van TO zou terug betalen? Ik zou een concrete afspraak willen maken en als het niet in een keer kan dan maar in vier keer elke maand dat lijkt mij heel concreet ipv ik geef het nog wel eens terug misschien.....
Ouwe, ik snap je zenuwen, maar je moet wel voor jezelf opkomen hoor! Niemand anders doet het voor je
Ouwe waarom zenuwachtig voelen het is jouw geld hoor.

Bel haar anders op en zeg dat je het terug wilt, dure maanden staan voor de deur en dit is mijn rekeningnr en ik wil het binnen een week of maand terug hebben klaar.

Als ik al geld zou lenen zou ik diegene nooit zolang laten wachten.. en ik zou al helemaal niet om 200 euro kunnen vragen.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Je kunt het Ouwe!

*duimt*
668, the neighbour of the Beast
Het is jouw geld dus jouw goed recht om te vragen wanneer ze het terug gaat betalen. Maar ik snap hoe moelijk dat is.

Hoe vaak ik mezelf moed insprak om een vriendin aan te spreken om het geleende geld terug te betalen, zijn op 2 handen niet meer te tellen. Resultaat: nul

Ze is me nog steeds EUR 750 schuldig maar 2 jaar geleden heb ik het contact verbroken. Ik hoop stiekem dat ze er 's nachts wel eens wakker van schrikt....
Ik zou haar een sms sturen dat ik voor het weekend dat geld nodig heb....... en het dus voor zaterdag wil hebben.

Belachelijk dat je het zelf moet gaan halen ook nog........

maar snap ook niet dat je na vorige keer haar nog geld geleend hebt,ook al had ze geen geld voor boodschappen,ik zou dat nooit gedaan hebben....
Ouwe, focus je op je ademhaling - diep en langzaam, niet hoog en snel. Dan word je alleen maar zenuwachtiger.

Succes! Wanneer ben je terug? We willen natuurlijk wel weten hoe goed je dit hebt afgehandeld (want dat is wat je gaat doen...!)
Bah wat een trutje zeg. In die 6 maanden tijd had ze het al dik en dubbel kunnen terug betalen, als ik denk aan een maandelijks bedrag..

Pff kom op zeg, sta op je strepen en laat haar maar eens een poepie ruiken
Raar is dat toch, ik zou het elke dag voelen als ik iemand nog geld verschuldigd was, maar helaas zijn er veel mensen die niet zo zijn, en denken/hopen dat ze er mee wegkomen.

Als ze geld willen lenen weten ze je te vinden, maar als je het terug wilt geven ze niet thuis...erg vervelend!
Ja ongelooflijk dat mensen geleend geld niet terug geven. Ouwe, bedenk je nou nog eens 10 keer voordat je weer geld uitleent. Maar dat zul je ook wel doen.
Poeh vind ik wel een groot bedrag....Best wel onbeleefd dat ze daar zelf niet op terug komt (en ondankbaar eigenlijk ook wel).

Ik zou idd. een termijn stellen van een maand en niet langer.
quote:Zanne schreef op 11 november 2010 @ 19:49:

Ouwe, bedenk je nou nog eens 10 keer voordat je weer geld uitleent. Maar dat zul je ook wel doen.

Gewoon helemaal niet meer doen. Het zou nog niet eens in me opkomen om geld te lenen van een vriendin. Maar goed... iedereen zijn/haar unieke situatie natuurlijk...

Hoe dan ook: als iemand het je vraagt (om geld te lenen), dan kan je ook 'nee' zeggen... Dat is ook een antwoord op hun vraag. Geen schaamte, zonder moeite. Het groeit jou ook niet op je rug, toch?
zal ik ff bellen
Inderdaad lizzl. Ik leen aan niemand geled en van niemand geld. En al helemaal geen 200 euro!
Ouwe, kom op, dit kan je! Het is stijlloos dat ze hier zelf nog niet op terus gekomen is!

Je zal zien dat je je een stuk beter voelt als je het heft in eigen hand neemt en straks iets leuks kan doen met het geld!
Hadden jullie ook afgesproken wanneer ze het bedrag zou terugbetalen?
Je kan toch zeggen: dat je het vervelend vind om je geld terug te vragen. En het is ook vervelend, want ze had het gewoon weer uit haarzelf moeten teruggeven.

Het is eigenlijk van de gekke dat jij je onrustig maakt over de fout van een ander. (maar wel begrijpelijk hoor, tot een zekere hoogte)

Dus, toi toi toi, je kan het.
Bah wat misselijk. Ook omdat ze je al eens eerder heeft belazerd door te zeggen dat ze het geleende geld allang had teruggekregen...alsof jij dan uit een ei komt en nog aan jezelf gaat twijfelen.

Mensen die al slecht met geld kunnen omgaan staan erom bekend geleend geld niet of slecht terug te betalen..gecharcheerd ja ik het weet het, maar spreek uit ervaring. Ze weten dondersgoed dat jij als "lener" het vaak verdomd lastig vindt om erom te moeten vragen.

Los van het geld zou ik als ik jou was ook maar eens vraagtekens gaan plaatsen bij je vriendschap met haar.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Daarom leen ik ook geen geld uit.

Ik kan wel geld geven als mensen het krap hebben, maar dan verwacht ik ook geen geld terug. Dus dat doe ik zeker niet vaak. En alleen bij mn zusje en een hartsvriendin. En dan vragen ze er niet zelf voor.

Maar spreek anders af dat ze je elke week 50 euro terug geeft ofzo. Als het niet in een keer lukt.
Ik heb wel eens 100 euro uitgeleend, aan een collega. Wel heb ik toen een schuldbekentenis laten tekenen (zal ze wel niet leuk hebben gevonden, maar jammer dan). Een paar dagen later had ze het geld weer keurig naar mij overgeschreven.
Kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig bent. Zou het zelf ook erg vervelend vinden. Omdat ze nooit geld heeft, heeft ze het nu waarschijnlijk ook niet. Zou wel een duidelijke afspraak met haar maken. Desnoods in termijnen betalen of misschijn van een evt. 13e maand. Zonde om een vriendschap voor zoiets

op het spel te zetten. Succes ermee.
Ik schoot wel eens dingen voor voor een vriendin zoals musical kaartjes etc. Dat doe ik inmiddels niet meer. Iedere keer als ze liet weten dat ze iets leuks had gekocht zei ik "oh leuk van dat geld had je mij terug kunnen betalen!" Ben ook een keer goed boos geworden en heb na de zoveelste keer een kwaad smsje gestuurd dat ik het geld de volgende dag wilde hebben en dat als dat niet kon ik rente ging vragen en ze voorlopig niet meer bij mij hoefde aan te kloppen. Stond de volgende dag meteen op mijn rekening

Heb ook wel eens gezegd dat als ze niet op tijd betaalde ik een andere vriendin zou vragen mee te gaan naar de musical. Deed ook wonderen Heb nu het systeem vooruit betalen of jij schiet voor mij voor

Kortom ik zou een keer goed kwaad worden als ze lastig blijft doen. Het is niet leuk maar soms moet het gewoon. En het is zo'n opluchting als je alles eruit gooit. Kan zijn dat je dan ruzie krijgt ofzo maar het geeft haar wel stof tot nadenken dan. Als ze een geweten heeft dan.
Toch gek dat de persoon die geld heeft uitgeleend het altijd moeilijk vindt dat geld weer terug te vragen en de persoon die het geleend heeft gewoon niets zegt.

En ja, ik vind over geld beginnen over niet leuk maar zou geen 200 euro laten liggen hoe moeilijk ook.

En wees niet bang dat jij je vriendin kwest, zij kwest jou door het al zo lang niet terug te geven.
Zou ze het inmiddels al gevraagd hebben?
quote:noa schreef op 11 november 2010 @ 19:36:

Je zegt dat je zo blij bent dat je die 200 euro nog van haar tegoed hebt omdat je het zelf echt nodig hebt nu. Dus of ze even met je langs de pinautomaat wil gaan voordat je weer naar huis gaat.

Lijkt mij een goede manier om je geld terug te vragen.

De volgende keer niets meer uitlenen. Het zegt veel over jou dat je iemand uit de brand wilt helpen maar ze heeft helaas aangetoond dat ze in dit geval niet te vertrouwen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven