vriendin heeft geleend geld nog niet teruggegeven
donderdag 11 november 2010 om 19:29
Wie praat me ff moed in? Ik ben zo'n held op sokken met dit soort zaken. Ik ga zo naar een vriendin die al ruim 6 maanden geleden 200 euro van me heeft geleend en het nog steeds niet heeft teruggegeven. Iedere keer als ik haar zie, voel ik iets gespannends tussen ons en het begint nu gewoon bij me te broeden. Ze kan niet goed met geld omgaan, eigenlijk heel slecht, al zo lang als ik haar ken. 10 jaar geleden leende ze eens 100 gulden van me, toen ik het terugvroeg zei ze dat ze me dat allang terug had gegeven. Ik wist zeker van niet, maar begon toch te twijfelen. Ik voel me zo lullig hierover, Omdat het me best hoog zit ben ik ook bang om lullig uit de hoek te komen.
donderdag 11 november 2010 om 19:32
oooow! ik vind dit altijd zo lastig!! ik leen eigenlijk nooit meer geld uit aan vriendinnen, maar ik leen zelf ook niet.
een oude wijsheid is geloof ik dat als je je vrienden kwijt wilt je ze geld moet lenen.
toch vind ik het wel heel dapper dat je het terug gaat vragen! kom op je kan het !
Volgende keer zou ik het misschien niet meer doen omdat dit dus al een keer is voorgevallen...
succes!
een oude wijsheid is geloof ik dat als je je vrienden kwijt wilt je ze geld moet lenen.
toch vind ik het wel heel dapper dat je het terug gaat vragen! kom op je kan het !
Volgende keer zou ik het misschien niet meer doen omdat dit dus al een keer is voorgevallen...
succes!
what doesnt kill you makes you stronger...
Waarom zou je lullig uit de hoek komen als je verdorie om je eigen geld vraagt???
Gewoon vragen hoor
Zeg vriendin, ik krijg mijn ¤200 nog terug....
(dit is wel één van de redenen dat ik niet zo snel geld aan mensen uitleen)
Wat ik dan weer niet begrijp....als je WEET dat ze niet met geld om kan gaan ., bewijs ligt er van de laatste keer
Waarom leen je dan weer geld????
Gewoon vragen hoor
Zeg vriendin, ik krijg mijn ¤200 nog terug....
(dit is wel één van de redenen dat ik niet zo snel geld aan mensen uitleen)
Wat ik dan weer niet begrijp....als je WEET dat ze niet met geld om kan gaan ., bewijs ligt er van de laatste keer
Waarom leen je dan weer geld????
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 11 november 2010 om 19:33
Nou ten eerste zou ik je adviseren om haar geen geld meer te lenen, je weet hoe haar gedrag is en zo vermijd je dat je achter je geld aanmoet.
Voor het terugvragen mag je best op je strepen staan, aangeven dat het nu niet meer prettig is en dat je gewoon graag je geld terug wil. Wanneer ze aangeeft dat ze het nu niet heeft, vraag haar dan wanneer ze het wel heeft.
Stel dan ook meteen een "datum"vast, dus ik krijg dan en dan het volledige bedrag van je terug.
Vervelend zeg, dat je achter je eigen geld aan moet.
Voor het terugvragen mag je best op je strepen staan, aangeven dat het nu niet meer prettig is en dat je gewoon graag je geld terug wil. Wanneer ze aangeeft dat ze het nu niet heeft, vraag haar dan wanneer ze het wel heeft.
Stel dan ook meteen een "datum"vast, dus ik krijg dan en dan het volledige bedrag van je terug.
Vervelend zeg, dat je achter je eigen geld aan moet.
Dat is het nou net Blackdress, ik had het idee dat ze niet tegen me loog maar echt dacht dat ze het terug had gegeven, Ik heb het daar toen bij gelaten omdat ik me compleet overdonderd voelde.
Waarom ik haar weer geld uitleende? Omdat ze zelfs geen geld had om boodschappen te doen, ik had echt medelijden met haar.
Waarom ik haar weer geld uitleende? Omdat ze zelfs geen geld had om boodschappen te doen, ik had echt medelijden met haar.
Het is jouw geld. En je zal het terugkrijgen ook - al moet ik nu m'n schoenen en jas aantrekken! Ik word daar zo boos over! En dan dat ontwijkende gedrag vertonen (zij dus.... anders had ze het al besproken).
Zeg gewoon, tussen neus en lip door, dat je graag voor de kerst (2010) die ¤200 terug wil hebben. En dat ze het eventueel mag aflossen (als jij dat ok vindt). Voet bij stuk houden, stem verheffen zou niet eens nodig moeten zijn.
Zeg gewoon, tussen neus en lip door, dat je graag voor de kerst (2010) die ¤200 terug wil hebben. En dat ze het eventueel mag aflossen (als jij dat ok vindt). Voet bij stuk houden, stem verheffen zou niet eens nodig moeten zijn.
donderdag 11 november 2010 om 19:34
donderdag 11 november 2010 om 19:34
donderdag 11 november 2010 om 19:35
Oh... ze denkt dat ze het al heeft gegeven? Vraag haar dan wanneer en of ze ter plaatse wil inloggen (hopelijk doet ze aan telebankieren), omdat jij zeker weet het niet te hebben gekregen en dat jullie het daarbij niet kunnen laten zitten natuurlijk! Op die manier zou zichtbaar moeten zijn of ze in 1x een groot bedrag heeft gepind. Niet dat dat een garantie is van teruggave, maar als zij zo moeilijk met geld omgaat, dan zal ze wellicht nooit hele grote bedragen opnemen... Mensen met een gat in de hand, hebben vaak de neiging alles te pinnen (houden daarmee ook minder overzicht en daardoor blijft dat gat in de hand zitten).
Zou wat zijn.... zij zegt het al te hebben gegeven en daarmee is de kous af.... Dacht het niet!
Zou wat zijn.... zij zegt het al te hebben gegeven en daarmee is de kous af.... Dacht het niet!
donderdag 11 november 2010 om 19:37
quote:liselore schreef op 11 november 2010 @ 19:34:
rustig een keer gaan zitten en zeggen dat het nu al zolang duurt dat als ze het niet binnenkort terug kan betalen, dat je dan een betalingsregeling met haar af wilt spreken vier maanden 50 euro ofzo....
En niet meer aan haar lenen, zeker niet zonder concrete afspraken
Nou ze heeft al moeite om zich aan 1 afspraak te houden, ik zie TO al 4 keer achter haar aanzitten.
Zou het gewoon in 1 keer doen! Dan maar even vervelend!
rustig een keer gaan zitten en zeggen dat het nu al zolang duurt dat als ze het niet binnenkort terug kan betalen, dat je dan een betalingsregeling met haar af wilt spreken vier maanden 50 euro ofzo....
En niet meer aan haar lenen, zeker niet zonder concrete afspraken
Nou ze heeft al moeite om zich aan 1 afspraak te houden, ik zie TO al 4 keer achter haar aanzitten.
Zou het gewoon in 1 keer doen! Dan maar even vervelend!
donderdag 11 november 2010 om 19:38
donderdag 11 november 2010 om 19:39

donderdag 11 november 2010 om 19:40
quote:Sem292 schreef op 11 november 2010 @ 19:39:
Gewoon recht op de man(vrouw) af vragen.
Als je niks tegen haar zegt kun je fluiten naar je geld.
Als ze dan weer een of andere lulksmoes heeft weet je gelijk wat je aan haar hebt of niet dan?
Ga je recht halen meid!
Anders blijft ze misbruik maken.Kon je niet kiezen tussen lulsmoes en kutsmoes
Gewoon recht op de man(vrouw) af vragen.
Als je niks tegen haar zegt kun je fluiten naar je geld.
Als ze dan weer een of andere lulksmoes heeft weet je gelijk wat je aan haar hebt of niet dan?
Ga je recht halen meid!
Anders blijft ze misbruik maken.Kon je niet kiezen tussen lulsmoes en kutsmoes
donderdag 11 november 2010 om 19:40
Toch altijd apart dat mensen op hun knieën gaan om geld te lenen, maar dat jij op je knieën moet om het terug te krijgen. Dat klopt toch niet? En je lullig voelen? Zíj moet zich lullig voelen!
Het feit dat ze er niks over zegt zou me nog het meest dwarszitten. Ik heb dit ook een aantal keren meegemaakt, en ik leen geen geld meer uit.
Het feit dat ze er niks over zegt zou me nog het meest dwarszitten. Ik heb dit ook een aantal keren meegemaakt, en ik leen geen geld meer uit.