Geld & Recht alle pijlers

Vrijgave spaarloon, wat er mee te doen?

07-10-2011 21:46 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week hoorde ik dat vanaf 1 januari 2012 je de gehele spaarloon op kan nemen omdat het ophoudt te bestaan en nu zit ik dus te bedenken wat ik er mee zal doen....

Tuurlijk kan ik het op de vrijgaverekening laten staan, maar dat levert maar weinig rente op.

Ik kan het opnemen en het spenderen aan vakantie, bouwklussen en andere leuke dingen, maar eigenlijk wil ik het bedrag houden voor als appeltje voor de dorst. Voor de financieel wat lastigere tijden zeg maar. Ik kan het op dit moment missen. Heb het niet direct nodig.

Ik zit er dus aan te denken om het op een deposito rekening te zetten, maar waar moet ik daarbij opletten? Of is er een ander beter idee?
@janna: ik heb gisteravond contact gehad met ABN Amro op Twitter (ze zijn 24/7 actief, dat vind ik wel top! )

Ze hebben me zojuist gebeld, het is 4-1 overgemaakt, maar doordat er best wel een run is op het spaarloon, kan het wat langer duren als het naar een andere bank moet (die hebben het ook druk door het spaarloon)

Het zou uiterlijk maandag op mijn rekening moeten staan, en anders moet ik weer even contact opnemen.

Maar ze kon zien aan mijn rekening dat het was overgemaakt.
En oh ja, had nog niet gezegd wat ik ermee ging doen: ik zet het op mijn spaarrekening, want de kans is groot dat mijn autootje niet door de APK komt in maart, dan heb ik het hard nodig...
Oh, dat is goed nieuws, dat het al wel overgemaakt is!

Dat je auto waarschijnlijk niet door de APK komt is minder... Maar dan weet je wel wat er gerepareerd moet worden en is ie tenminste weer veilig om in te rijden, toch?!
Mijn autootje is al uit 1993, en behoorlijk aan het verrotten, dus dat zal de reden zijn dat ie er niet door komt. Op een gegeven moment valt er niet meer tegenop te lassen

Dus als hij afgekeurd wordt, moet ik echt een ander haha.

Wel zonde hoor, want motorisch is hij nog perfect.

En goed nieuws he, zal er dan maandag wel op staan.
Hier is het wachten op nationale nederlanden. Maar als dat enkele weken zou duren dan kan ik nog wel lang wachten.

Wij gaan er iig een douchecabine voor halen. ( gister gedaan met 20% korting bij praxis verdiend) en de rest op de spaar rekening voor dadelijk de zolder te isoleren
anoniem_82793 wijzigde dit bericht op 08-01-2012 13:26
Reden: even dialect er uit gehaald :-)
% gewijzigd
Dalik?

Ik heb alleen afgelopen jaar meegedaan. Ik heb van een gedeelte van het geld een mooie ketting gekocht. Ik had nog E 50 aan waardebonnen liggen (kerstcadeau van baas) dus dat heb ik aangevuld met wat spaarloon. De rest gaat naar de spaarrekening.
Ook bij mij is het geld gestort, vandaag bij ING.
Bij mij is het zojuist gestort (ING en spaarloonrekening bij Centraal Beheer)
Ik heb 't ook binnen! Jij, snoopy1969?
Kaatje, ik kan het zo niet terug vinden. Wanneer had jij het opgevraagd bij Centraal Beheer als ik vragen mag?
even googlen op centraal beheer spaarloon, dan krijg je een formulier wat je in kan vullen
quote:Janna_ schreef op 09 januari 2012 @ 12:13:

Ik heb 't ook binnen! Jij, snoopy1969?Ja, ik heb het ook binnen, begin van de middag stond het op mijn rekening :-)
Kaatje: Ik was benieuwd wanneer je het had opgevraagd. Of je het pas geleden had ingevuld of in december al?

Ik heb het formulier vorige week ingevuld, maar nog niets ontvangen. Ik was benieuwd hoe lang zoiets kan duren.
Blink2,

ik heb het formulier vorige week dinsdag uitgeprint en per post verstuurd, ik heb gistermorgen met Centraal Beheer gebeld en ze zeiden dat ze het vrijdag geboekt hadden. Gisterenmiddag was het bijgeschreven.
Ik heb vorige week het formulier ingevuld, maar nog niets ontvangen.

Kan al wel weer inloggen, dat was de afgelopen 9 dagen niet mogelijk.

Geld staat nog steeds op mijn 'geblokkeerde spaarloonrekening' .

Ik wacht wel af, het geld zal vast wel worden overgemaakt.
Ik zit ook met smart te wachten, slaat nergens op, want het gaat voorlopig gewoon op de spaarrekening, maar toch.
Vandaag ontvangen van NN op 03-01-12 ingestuurd dus een dikke week.

Staat op de spaarrekening
En, zijn er al mensen die hun geld wél hebben gekregen ?

Mijn formuliertje van 6 januari is blijkbaar gewoon niet verwerkt, heb het geld nog steeds niet, het staat nog steeds bij ABNAMRO. Ze willen het gewoon niet overboeken naar Rabo.

Dus moet ik het maar weer opnieuw aanvragen, stelletje *********.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bij mij moest het ook zo, snoesje, maar ik heb 't al lang binnen. (9 jan, zie ik hier )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven