Vrijmarkt schatten
woensdag 27 april 2016 om 13:55
Als kind ging ik altijd al op zoek naar leuke schatten tussen alle rommel en professionele verkopers, glunderend kwam ik dan thuis met een spel voor de gameboy (gameboy ging wel mee om te testen of de spellen het wel deden). Er werd onderhandeld alsof mijn leven er van af hing want zo veel zakgeld ging er nou eenmaal niet mee en op is op.
Wie of wiens kinderen hebben dit jaar echte schatten kunnen vinden? Hele leuke dingen voor bijna niks die je niet kon laten liggen?
TO trapt af: Een paar jaar echt niks leuks gevonden, gewerkt en afgelopen jaar te ziek, zwak en misselijk om die 100 meter te lopen.. En dit jaar toch even gaan kijken hier in de buurt of er voor een klein bedrag iets leuks te vinden was. Binnenkort ook een verjaardag van een kind in de omgeving dus ik dacht wie weet vind ik wel iets voor hem. Met mensergerjeniet van Sesamstraat, Memory en domino van rupsje nooit genoeg en 2 boeken thuis gekomen, alles zo goed als nieuw (of nog met folie er om heen) en compleet en bij elkaar 6 euro uitgegeven. Ik weet wie straks een leuke verjaardag heeft en een deel gaat in de kast voor een volgende verjaardag.
Wie of wiens kinderen hebben dit jaar echte schatten kunnen vinden? Hele leuke dingen voor bijna niks die je niet kon laten liggen?
TO trapt af: Een paar jaar echt niks leuks gevonden, gewerkt en afgelopen jaar te ziek, zwak en misselijk om die 100 meter te lopen.. En dit jaar toch even gaan kijken hier in de buurt of er voor een klein bedrag iets leuks te vinden was. Binnenkort ook een verjaardag van een kind in de omgeving dus ik dacht wie weet vind ik wel iets voor hem. Met mensergerjeniet van Sesamstraat, Memory en domino van rupsje nooit genoeg en 2 boeken thuis gekomen, alles zo goed als nieuw (of nog met folie er om heen) en compleet en bij elkaar 6 euro uitgegeven. Ik weet wie straks een leuke verjaardag heeft en een deel gaat in de kast voor een volgende verjaardag.
woensdag 27 april 2016 om 13:59
woensdag 27 april 2016 om 14:01
Vorig jaar toevallig in NL met Koningsdag: een prachtige en nieuwe Alessi schaal voor 3 euro op de kop kunnen tikken. Blijkt in de winkel 185 (!) euro te zijn. En jaren daarvoor een zilveren foto lijst voor een euro...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 27 april 2016 om 14:06
quote:Rue schreef op 27 april 2016 @ 13:59:
Ik heb alleen een loempia en een oliebol gekocht, terwijl ik normaal thuis kom met tassen vol (kinder)boeken. Beetje teleurgesteld wel. Het park was ook een stuk minder vol door het voorspelde slechte weer (wat niet kwam). 5 mei in de herkansing, dan is er hier weer vrijmarkt.
dit, veel kraampjes waren alweer weg of waren helemaal niet op komen dagen en het was dan wel droog, maar gewoon koud.
Verder vind ik dat er op de vrijmarkt al jaren niks bijzonders te vinden is. Beduimelde streekromans, oude videobanden en dvd's, verwassen H&M-kleding, nee dank je.
Het leukste dat ik jaren geleden op de vrijmarkt gekocht heb was een lepelvaasje met Willem-Alexander erop. Het was een grapje dat ik die kocht, maar ik vind het gewoon op een kitscherige manier leuk. Bij de kringloop zag ik laatst een ander lepelvaasje met Bernhard en Juliana, die heb ik prompt ook gekocht dus.
Ik heb alleen een loempia en een oliebol gekocht, terwijl ik normaal thuis kom met tassen vol (kinder)boeken. Beetje teleurgesteld wel. Het park was ook een stuk minder vol door het voorspelde slechte weer (wat niet kwam). 5 mei in de herkansing, dan is er hier weer vrijmarkt.
dit, veel kraampjes waren alweer weg of waren helemaal niet op komen dagen en het was dan wel droog, maar gewoon koud.
Verder vind ik dat er op de vrijmarkt al jaren niks bijzonders te vinden is. Beduimelde streekromans, oude videobanden en dvd's, verwassen H&M-kleding, nee dank je.
Het leukste dat ik jaren geleden op de vrijmarkt gekocht heb was een lepelvaasje met Willem-Alexander erop. Het was een grapje dat ik die kocht, maar ik vind het gewoon op een kitscherige manier leuk. Bij de kringloop zag ik laatst een ander lepelvaasje met Bernhard en Juliana, die heb ik prompt ook gekocht dus.
woensdag 27 april 2016 om 14:07
quote:Rue schreef op 27 april 2016 @ 13:59:
Ik heb alleen een loempia en een oliebol gekocht, terwijl ik normaal thuis kom met tassen vol (kinder)boeken. Beetje teleurgesteld wel. Het park was ook een stuk minder vol door het voorspelde slechte weer (wat niet kwam). 5 mei in de herkansing, dan is er hier weer vrijmarkt.Waar als ik vragen mag? Heb er nog niet genoeg van en hier in 024 is er geen op 5 mei
Ik heb alleen een loempia en een oliebol gekocht, terwijl ik normaal thuis kom met tassen vol (kinder)boeken. Beetje teleurgesteld wel. Het park was ook een stuk minder vol door het voorspelde slechte weer (wat niet kwam). 5 mei in de herkansing, dan is er hier weer vrijmarkt.Waar als ik vragen mag? Heb er nog niet genoeg van en hier in 024 is er geen op 5 mei
woensdag 27 april 2016 om 14:11
Een zadeldekje voor mn paard.
Heel duur merk.
En zag er nog als nieuw uit.
Meegenomen voor 5 euro.
Op marktplaats zou ik daar tweedehands veel meer voor moeten betalen.
Vorig jaar vond ik een aantal van mn studieboeken voor 1 euro per stuk.
Nieuwprijs 60 euro per stuk.
Maar ook jaren lang zonder iets thuisgekomen hoor. Slaag niet altijd.
Heel duur merk.
En zag er nog als nieuw uit.
Meegenomen voor 5 euro.
Op marktplaats zou ik daar tweedehands veel meer voor moeten betalen.
Vorig jaar vond ik een aantal van mn studieboeken voor 1 euro per stuk.
Nieuwprijs 60 euro per stuk.
Maar ook jaren lang zonder iets thuisgekomen hoor. Slaag niet altijd.
woensdag 27 april 2016 om 14:14
quote:Rue schreef op 27 april 2016 @ 13:59:
Ik heb alleen een loempia en een oliebol gekocht, terwijl ik normaal thuis kom met tassen vol (kinder)boeken. Beetje teleurgesteld wel. Het park was ook een stuk minder vol door het voorspelde slechte weer (wat niet kwam). 5 mei in de herkansing, dan is er hier weer vrijmarkt.Jammer dat je niks hebt kunnen vinden rn de ookomst zo laag was. Ik denkt dat het ook scheelt dat hier kraampjes gehuurd/gereserveerd konden worden en de spullen en mensenn dan droog stonden. Waar is hier? Ik hoop dat het weer dan wat beter is!
Ik heb alleen een loempia en een oliebol gekocht, terwijl ik normaal thuis kom met tassen vol (kinder)boeken. Beetje teleurgesteld wel. Het park was ook een stuk minder vol door het voorspelde slechte weer (wat niet kwam). 5 mei in de herkansing, dan is er hier weer vrijmarkt.Jammer dat je niks hebt kunnen vinden rn de ookomst zo laag was. Ik denkt dat het ook scheelt dat hier kraampjes gehuurd/gereserveerd konden worden en de spullen en mensenn dan droog stonden. Waar is hier? Ik hoop dat het weer dan wat beter is!
woensdag 27 april 2016 om 15:01
Hier ook erg rustig helaas, maar nog best geslaagd. Geen hele mooie schatten, maar voor dochter een Nijntje slaaptrainer voor 5 euro. Toch best een goede deal, nieuw zijn ze 30-35 euro en kan weinig aan stuk gaan
Vorig jaar heb ik ongedragen Clarks pumps gekocht voor 2,50! Waren in de winkel ruim 80 euro dat was echt een koopje!
Owja, ik heb ook zo'n kitsch kersttrapje voor voor het raam met van die lampjes gekocht. Was 2 euro en mijn man vind die vreselijk! Dus toen even terug gelopen zonder man, met schoonmoeder hem snel gekocht en we gaan hem inpakken voor sinterklaas voor hem
Vorig jaar heb ik ongedragen Clarks pumps gekocht voor 2,50! Waren in de winkel ruim 80 euro dat was echt een koopje!
Owja, ik heb ook zo'n kitsch kersttrapje voor voor het raam met van die lampjes gekocht. Was 2 euro en mijn man vind die vreselijk! Dus toen even terug gelopen zonder man, met schoonmoeder hem snel gekocht en we gaan hem inpakken voor sinterklaas voor hem
woensdag 27 april 2016 om 15:05
Ik heb veel meer gekocht dan ik van plan was. Vooral heel veel kinderkleding van duurdere merken (scotch, Timberland, Vingino, etc) voor 2 kinderen. Ook paar schoenen, een goede winterjas etc
Verder wat echte mooie Barbies voor €0,50 ps, 3 plastic dieren, handtasjes voor m'n dochter om mee te spelen, een telraam, auto's voor m'n zoon. Ben alleen niet geslaagd voor m'n oudste zoon.
Verder wat echte mooie Barbies voor €0,50 ps, 3 plastic dieren, handtasjes voor m'n dochter om mee te spelen, een telraam, auto's voor m'n zoon. Ben alleen niet geslaagd voor m'n oudste zoon.
woensdag 27 april 2016 om 15:05
Hier ook heel rustig, maar toch heel wat leuke Playmobil poppetjes en dieren van o.a. Schleich kunnen scoren voor 50 cent per stuk. En mijn zoon mocht een autootje uitzoeken voor 50 cent. Misschien vanavond nog even digitaal verder kijken, ik denk dat veel mensen ipv op de vrijmarkt te gaan zitten de boel maar op Marktplaats zetten.
Als kind kocht ik trouwens altijd vieze grote knuffelbeesten op de vrijmarkt tot verdriet van mijn moeder.
Als kind kocht ik trouwens altijd vieze grote knuffelbeesten op de vrijmarkt tot verdriet van mijn moeder.
woensdag 27 april 2016 om 15:13
een puzzel, twee gezelschapsspelletjes, zes (kinder)boeken en voor zoonlief de klapper; skylander ps3 spel met portal en poppetje (werkt nog ook). 20 euro totaal. Dus gezien het maar de helft was van wat het doorgaans is door het slechte weer was ik best tevreden.
Waar is het met 5 mei weer vrijmarkt?
Waar is het met 5 mei weer vrijmarkt?
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
woensdag 27 april 2016 om 15:17
Een kleine Evi beetle auto voor 1 euro , een barbie station wagen met picknick mand voor 1.50.
Een rieten poppenhuis/barbiehuis tafeltje met stoeltjes en bank voor 1 euro. Een kaptafel met stoeltje van vermoedelijk Sindy ( soort barbie) 1 euro een bijpassende spiegeltje voor de kaptafel gratis en 1 echte My little pony miniatuur 20 cent. ( spaart ze) en een nepperd bestaande uit glitters 20 cent
Een rieten poppenhuis/barbiehuis tafeltje met stoeltjes en bank voor 1 euro. Een kaptafel met stoeltje van vermoedelijk Sindy ( soort barbie) 1 euro een bijpassende spiegeltje voor de kaptafel gratis en 1 echte My little pony miniatuur 20 cent. ( spaart ze) en een nepperd bestaande uit glitters 20 cent
woensdag 27 april 2016 om 15:19
Wij een klein plantje voor in de tuin, dochter een puzzel, K3 pop (vast van de oude K3 maar herken dat maar eens in een pluche pop met zwart haar, ze is in de wolken!) en voor haar barbie's een bed, stoelen en eettafel. Totaal €4,50 uitgegeven, dus dat ging goed! Maar er stond veel minder dan normaal, liep ook veel minder volk, maar dat is wel fijn want normaal loop je over de hoofden hier!
woensdag 27 april 2016 om 15:48
Zoon van 7 is helemaal de koning te rijk! Heeft het al weken over de vrijmarkt, en wist nog precies te vertellen waar hij vorig jaar een radiografisch bestuurbare jeep voor een euro had gescoord.
Dit jaar had hij zijn zinnen gezet op een boot. We moesten eerst naar de plek van vorig jaar. Teleurstelling toen bleek dat hier geen kleedjes lagen dit jaar. Maar... 25 meter verderop vond hij de boot van zijn dromen! We zijn nu net terug van een 1,5 uur durende vaartocht in de vijver van het park!
Dit jaar had hij zijn zinnen gezet op een boot. We moesten eerst naar de plek van vorig jaar. Teleurstelling toen bleek dat hier geen kleedjes lagen dit jaar. Maar... 25 meter verderop vond hij de boot van zijn dromen! We zijn nu net terug van een 1,5 uur durende vaartocht in de vijver van het park!