Geld & Recht alle pijlers

Waar gaat spaarrekening heen na overlijden?

13-08-2011 14:39 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af waar mijn spaarrekening heen zou gaan als ik kom te overlijden. Ik woon samen, maar ben niet getrouwd, geen samenlevingscontract. Gaat dit dan naar mijn ouders? Dit zou je neem ik aan ook ergens vast kunnen leggen he? Beetje rare vraag, maar vroeg het me gewoon af
quote:truusperenat schreef op 13 augustus 2011 @ 16:06:

[...]

Die vlieger gaat niet op. Wanneer je moeder komt te overlijden doet degene die het overlijden vaststelt direct een melding em staat alles geblokkeerd.dit is niet mijn ervaring. Ik heb na het overlijden van mijn man zelf door moeten geven dat hij was overleden en heb nog genoeg betalingen gedaan. Op eigen verzoek heb ik dit na een tijdje alleen nog maar automatische incasso's laten doen.
quote:prada schreef op 13 augustus 2011 @ 16:44:

Ik heb jongste zoon een spaarrekening laten openen (20 jaar) en daar staat mijn spaargeld op en gaat mijn spaargeld naar toe. Geen problemen als ik er niet meer ben.Wat nou wanneer je zoon met 18 (ik ga even van een doem cenario uit) aan de drugs gaat, verkeerde vrienden krijgt, perse een auto wil enz. en deze rekening daarvoor plundert? Of (god verhoede het) komt te overlijden?
Zoon is al 20 en ik denk dat ze nu wel kan inschatten of-ie betrouwbaar is en geen rare dingen zal doen.
.
Oke, ik heb het verkeerd gelezen zoon is al 20 en geen klein kind meer. Maar dan nog is het een riskante oplossing.
quote:pavlova schreef op 13 augustus 2011 @ 17:10:

Oke, ik heb het verkeerd gelezen zoon is al 20 en geen klein kind meer. Maar dan nog is het een riskante oplossing.

Nee hoor, al moet je natuurlijk wel weten hoe een kind in elkaar zit. Ik heb ook een zoon aan de drugs, verwacht geen tweede.

Deze jongen kan ik echt vertrouwen daarom gun ik hem ook mijn spaargeld.

Hij weet wat hij ermee moet doen als ik er niet meer ben, mijn uiteinde betalen en kijken hoe zijn broer er voor staat.

Hij zal daar never nooit misbruik van maken.
Behalve dan dat er toch ook een limiet is aan hoeveel een ouder een kind belastingvrij mag schenken?
quote:pinks schreef op 13 augustus 2011 @ 17:35:

Behalve dan dat er toch ook een limiet is aan hoeveel een ouder een kind belastingvrij mag schenken?klopt. Het kan zijn dat er dus een schenking is gedaan, en er aangifte gedaan had moeten worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven