Geld & Recht alle pijlers

wachten op BKR

13-12-2009 13:00 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, hier zijn al heel veel topics over maar toch heb ik even een luisterend oor nodig. Ik moet morgen naar de bank om mijn BKR op te gaan vragen. Bloedje zenuwachtig dat ik ben. Ik slaap niet meer, eet niet meer enz. Ik heb mijn leven sinds kort weer goed op de rails staan met een leuke vriend en mijn financien op orde maar dit was in het verleden niet zo. Ik woon al vanaf mijn 17e op mezelf en eigenlijk niet goed geleerd hoe hiermee om te gaan Met alle grote gevolgen van dien. Nu ben ik zo bang dat het negatief is bij de BKR waardoor ik wel naar een hypotheek kan fluiten. Dat is nog niet het ergste. Mijn vriend wil heel graag een huis kopen en dus is alles voor hem ook verpest. Dus deze week is cruciaal voor mij. Het kan zo maar zijn dat ik mijn vriend hierdoor kwijt raak. Echt heel stom, stom, stom.
.
quote:lindy schreef op 13 december 2009 @ 14:22:

[...]

Klopt, daar verdienen ze dik geld aan. Omdat wij dus niet rood willen staan krijgen wij iedere keer van die brieven met fantastische aanboden om wel 5000 euro rood te kunnen staan. Gaat zo de kliko in.Op het moment dat onze privé rekening eens in het rood komt worden we binnen enkele dagen gebeld om een limiet op de rekening te nemen, dat is toch echt goedkoper dan ongeoorloofd rood staan. Dat laatste klopt natuurlijk, alleen niet rood staan is nog veel goedkoper. Alleen dat vertellen ze dan natuurlijk weer niet. Geld lenen kost nu eenmaal geldt.
Die uitspraak van Loesje doet mij ook altijd goed. Ik dacht ook dat ik de enige was met geldzorgen. Dit omdat niemand er ooit over praat. Dus broedkippetje nu zijn we samen blij:).

Ikbenik jouw verhaal geeft me ook weer een beetje hoop.
quote:Lieve_bees schreef op 13 december 2009 @ 14:21:

Liefde gaat hopelijk over iets anders dan geld. Maar mijn vriend vindt huren zonde van zijn geld. De andere kant is weer dat dit mijn huurhuisje is en dat hij nog thuis woonde dus dat maakt het ook wel weer een beetje goed. Ik had gisteren naar de ABN amro gebeld over een paar vraagjes over mijn krediet. Alles goed en wel zegt ze op het eind:"Mevrouw het valt ons op dat u niet rood kunt staan op uw prive rekening en het lijkt ons verstandig dit wel te doen. Dan kun je aan het einde van de maand nog een rekening overmaken als het moet."Ik viel dus bijna van mijn stoel. Ik zit te vertellen hoe vervelend dat krediet is en nu dit. Ik heb dit bewust stopgezet om niet nog verder in de problemen te komen. Ik vond het echt een rare opmerking.De bank verddient aan roodstaan. Niet zo gek dus dat ze het je aanbieden...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Fout toegeven is 1 ding maar mijn familie vind ik het aller ergste. Als het nou niet om geld zou draaien zou dit al een hele hoop schelen.
Ja maar ik heb ze aan de telefoon met de mededeling dat ik uit de geldzorgen wil komen en dan dit. Ik vond het nogal lomp.
quote:Lieve_bees schreef op 13 december 2009 @ 14:31:

Ja maar ik heb ze aan de telefoon met de mededeling dat ik uit de geldzorgen wil komen en dan dit. Ik vond het nogal lomp.Zo'n call center medewerker moet ook gewoon zoveel mogelijk kredieten per maand verstrekken. Daar krijgt zij een bonus voor.
Het doet me goed hierover praten. Jullie hebben de stap naar de bank toe in ieder geval een stukje makkelijker gemaakt. Misschien moet ik mijn familie maar even buiten beschouwing laten dan.
Het doet me goed hierover praten. Jullie hebben de stap naar de bank toe in ieder geval een stukje makkelijker gemaakt. Misschien moet ik mijn familie maar even buiten beschouwing laten dan.
@broedkip: ik zou als ik jou was absoluut je bkr codering aanvragen. Waarschijnlijk valt het hartstikke mee en je hebt een datum waar je naar toe kunt leven. Ik denk dat het voor jou echt een opluchting zal zijn.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Klopt ook dahlia. Het is ook niet zo erg hoor. Ik kon het op dat moment gewoon even niet hebben. Mijn zorg ging natuurlijk heel ergens anders naar uit.
Het is ook fijn als ik weet waar ik aan toe ben. Of waar we aan toe zijn. Laat de kogel maar door de kerk zijn.
Het is ook fijn als ik weet waar ik aan toe ben. Of waar we aan toe zijn. Laat de kogel maar door de kerk zijn.
quote:Lieve_bees schreef op 13 december 2009 @ 14:30:

Fout toegeven is 1 ding maar mijn familie vind ik het aller ergste. Als het nou niet om geld zou draaien zou dit al een hele hoop schelen.Dit heb je nu al een paar keer geschreven. Ik vind dit wel zorgelijk. Wees eens trots op jezelf. Je was 17 toen je op jezelf ging wonen. Financieel moest je alles nog uitvinden. Je maakt keuzes en ja die hebben gevolgen. Maar je bent nu toch bewust bezig met wat je doet? Je bent echt op de goede weg. Wees trots op jezelf en probeer je niet te laten beïnvloeden met wat iedereen in je omgeving ervan vindt.
Ik had je laatste reactie nog niet gelezen. Wacht eerst de BKR af, het kan zomaar meevallen. Daarna sta jij een stuk sterker in je schoenen en ziet dan wel verder.

Ik las ook nog iets over spaargeld dat bij je ouders staat. Zijn daar voorwaarden aan verbonden voordat je dat zelf mag beheren?
quote:Lieve_bees schreef op 13 december 2009 @ 14:31:

Ja maar ik heb ze aan de telefoon met de mededeling dat ik uit de geldzorgen wil komen en dan dit. Ik vond het nogal lomp.

Persoonlijk vind ik een flexibel krediet hebben ook minder gebruikelijk dan de mogelijkheid tot roodstaan op je rekening hebben.

Voor sommige mensen zal roodstaan een goede tussenvorm zijn tussen flexibel krediet en een rekening zonder mogelijkheid tot roodstaan.

Voor jou niet, en dat is ook prima.
Dank je Dahlia. Je hebt ook helemaal gelijk. Maar ik heb nu wel een goede band met mijn ouders en waar ik nu in zit is echt een van de grootste nachtmerries van mijn vader. Dat maakt mijn schaamte/schuld gevoel nog groter. Ik wil nu ook lekker gaan genieten van een nieuw leven en me daar geen zorgen meer om te hoeven maken. Ik ga mijn best doen!
Ja maar flexibel krediet en rood staan gaat een beetje te ver he. En dat spaargeld moet vrij gegeven worden door mijn ouders. Dit is gespaard voor een eventueel huis. Dus moet mijn pa zich er wel mee gaan bemoeien. Maar ik had al bedacht dat als ze teleurgesteld zijn en mij niet vertrouwen met dat geld dan geven ze het maar niet.
*Niet alle reacties gelezen*

Ik dacht als eerste ; Daar krijg je dan toch wel een brief over dat je BKR geregistreerd staat en daarna dacht ik gelijk... NOPE.

Ik heb zelf in de schuldsanering gezeten. Dan krijg je ook automatisch een BKR registrering (dus ook als je wel netjes aan je betaal verplichtingen hebt voldaan). Ik heb dus inmiddels zo'n registratie maar hiervan nooit bericht gehad.

Ik zit er niet zo mee. Ik woon hier goed en het is meteen een bescherming voor mezelf om niet weer dezelfde domme fout te maken en weer te gaan lenen.
Je hebt een goede band met je ouders, ik denk dat ze je echt niet zullen verbannen omdat je in het verleden eens een schuld hebt gehad en deze hebt opgelost. Ik denk dat je je er veel te druk om maakt, vraag het de ouders van de volwassen kinderen hier maar eens. Ik geloof echt niet dat dat uitmaakt.

Dat geld hebben ze al voor je gespaard, ik denk niet, zolang je geen verslaafde junk bent oid, dat je dat nu niet zal krijgen.
Goede instelling, maak jezelf niet afhankelijk van dat spaargeld. Volgens mij kan je heel goed je eigen boontjes doppen.
ooh dat is dan weer een beetje een tegenvaller.Maar ik geloof dat op de site van BKR staat dat het gemeld moet worden.
ooh dat is dan weer een beetje een tegenvaller.Maar ik geloof dat op de site van BKR staat dat het gemeld moet worden.
Juist, ik kan mijn eigen boontjes wel doppen. Dan maar geen spaargeld inderdaad. En als ik moeder zou zijn zou ik dit ook niet het einde van de wereld vinden maar iedereen denkt daar anders over.Sorry van mijn dubbele reacties. Mijn computer doet soms een beetje raar.

Maar dan idd de vraag. Hoe zouden jullie als ouders hierop reageren?
Ook gekeken naar de eventuele negatieve BKR codering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven