Geld & Recht alle pijlers

Wat is dat toch met ziekmelden?

29-03-2011 09:38 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier eens op de pijler wat te lezen, en kom twee onderwerpen tegen waarbij er een conflict is waarna de werknemer zich ziekmeld?

Waarom??

Je bent niet ziek, je hebt een conflict met je werkgever! Ziek melden doe je omdat je ZIEK bent. En ik snap best dat je je knap beroerd kan voelen van een conflict, maar je bent dan toch écht niet ziek. In de put, in zak en as, oke, maar NIET ziek. Ik vind dat zó raar...

Ikzelf heb me nog nooit ziekgemeld om een andere reden dan ziek zijn. Hoor ook wel eens van een soort 'schoolziek', dat je even behoefte hebt aan een dag vrij. Ikzelf neem dan dus een dag vrij .

Hoe is dat voor jullie, hoe denken jullie hier over? Ik kan me er namelijk, nu ik deze twee onderwerpen (en misschien zijn er nog wel meer) best over opwinden dat daar dus ziektegeld voor betaald wordt terwijl diegenen dus helemaal niet ziek zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Winx68 schreef op 29 maart 2011 @ 11:06:

Er zit een verschil in ziek zijn en niet in staat zijn om te werken.

In beide gevallen kan je je ziek melden.

Dat wil dus zeggen dat je je niet alleen ziek mag melden als je koorts etc. hebt.

eens,

Ik merk ook dat je met een houding zoals TO aangeeft niet altijd verder komt bij je werkgever, ik heb ook eens in een zeer drukke periode er echt doorheen gezeten, ik was op en vroeg een vrij dag, kon niet want ik kon niet gemist worden, maar ziek melden vond ik dat niet kon, ik was niet ziek maar had enorm behoefte om bij te tanken.

Het is mooi om een houding te hebben die jij aangeeft maar als werknemers er zo op reageren dan vraag je erom dat men zich ziek meld., ik heb dat toen niet gedaan maar wel huilend van vermoeidheid dit aan ze uitgelegd ik heb me niet ziek gemeld, het zou te doorzichtig zijn geweest maar ben op mijn tandvlees doorgegaan.

Dan moet je die vrije dag ook wel kunnen krijgen als je eens behoefte hebt aan uitslapen en rust.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven