Geld & Recht alle pijlers

Wat mijn man uitgeeft

21-10-2012 22:01 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn man geeft per maand zo een 600 euro uit aan.... tja.... sigaretten en.... geen idee....

Ons inkomen is niet zo hoog, ik ben hier anoniem dus ik gooi het er maar uit... samen ongeveer 2100. we hebben ook een kindje van 4.

ik probeer niet al te veel uit te geven. ik geef max 400 euro per maand uit aan kleding, boodschappen cadeaus etc etc (de niet vaste lasten)

zoals ik al zei geeft mijn man er €600 uit... dat is zonder benzine... hij komt heel af en toe met een paar kleine boodschapjes thuis maar dat komt echt niet boven de € 30 uit, verder zie ik er niks van.

Wat vinden jullie? Moet ik gewoon vragen waar dat geld heen gaat? Of gewoon laten doen en niet mee bemoeien?

hij verdient €1400 en ik €700.

hij haalt het van zijn eigen rekening af....
En hij heeft ook geen behoefte aan vakantie oid?

600 euro gaat niet in broodjes bij de pomp zitten hoor. En ook niet in een dagelijks jointje.
600 euro in de maand bij een niet zo hoog inkomen vind ik eerlijk gezegd een belachelijk bedrag, tenzij je weet dat het om een bepaalde hobby gaat oid en dat je het kunt missen.

Gebruikt ie drugs ofzo of gokt hij? waar laat je anders 600 euro, zonder dat je weet waar het blijft?
quote:Ruza schreef op 21 oktober 2012 @ 22:19:

Nou mina vrijheid leuk en aardig...maar daar zitten mi. Wel grenzen aan als je een gezin hebt.

Eens.

Je man geeft meer dan een kwart van het gezinsinkomen uit. Bijna 1/3 zonder dat jij weet waar hij het aan uit geeft en jij durft niet eens te vragen waaraan. Wat voor relatie heb je dan?
Wow dat is echt veel geld zeg. Is hij hier sinds kort mee begonnen of doet hij dit al vanaf het begin dat jullie samen zijn?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hij is wel van ... even een drankje en broodje bij het tankstation hier, een macdonaldtje daar.

Maar dit kan toch niet...

Ik wil proberen een afspraak te maken. Een soort van zakgeld. Voor mij natuurlijk ook dan,zodat het eerlijk is.

ik moet zeggen dat hij altijd slecht met geld kon om gaan.
Maar jullie kunnen hier niet gewoon als volwassenen over praten??
Mina 600 euro geef je niet uit aan een snack.

En waarom meteen zakgeld? Begin eens met praten. Wil je echt niet weten waar het heen gaat?
quote:mina09 schreef op 21 oktober 2012 @ 22:28:

Hij is wel van ... even een drankje en broodje bij het tankstation hier, een macdonaldtje daar.

Ik wil proberen een afspraak te maken. Een soort van zakgeld. Voor mij natuurlijk ook dan,zodat het eerlijk is.

ik moet zeggen dat hij altijd slecht met geld kon om gaan.Dus hij heeft eigenlijk altijd al veel geld aan misschien niet echt nodige zaken uitgegeven?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:mina09 schreef op 21 oktober 2012 @ 22:28:

ik moet zeggen dat hij altijd slecht met geld kon om gaan.

600 euro zonder dat je daarvoor nieuwe producten, gadgets, kleren of iets dergelijks ziet verschijnen is heel erg veel geld hoor, dat geef je niet zomaar uit aan een broodje hier en een pakje sigaretten daar

waarom vraag je niet gewoon waar dat geld blijf (en laat je niet omverkletsen door hem als ie iets dergelijks zegt als broodje gegeten pakje sigaretten gekocht ;ik kan maar 3 dingen bedenken wat zoveel geld kan kosten zonder dat je er iets van terug ziet, drugs, hoeren, gokken, maar dat kan ook aan mijn referentiekader liggen )

als je over zakgeld gaat beginnen weet je 1) nog steeds niet waar hij de afgelopen tijd zoveel geld heeft uitgeven

en heb je 2) grote kans dat hij zijn kont tegen het krib gooit

G
quote:frizzy schreef op 21 oktober 2012 @ 22:30:

Mina 600 euro geef je niet uit aan een snack.

600 niet maar het gaat anders wel hard:

20 werkdagen dagelijks broodje/koffie/pakje kauwgom bij de pomp (5 euro)= 100 euro

2 keer in de week een groot macmenu= 60 euro

Dagelijks pakje sigaretten a 5,40= 162 euro

Boodschappen = 40

Wekelijks biertje met vrienden (20 euro) = 80 euro

------

442
En als je nu eens wat nieuws wilt, zoals een bank of een nieuwe fiets, doet hij dan moeilijk over het geld.

Je kunt net rondkomen zeg je net. Bespreken jullie dan niet elke maand wat er in komt en uit gaat. Wie weet kunnen jullie wel ruim rondkomen... Maar als jij zo weinig weet over jullie financiën, ja dan kan hij je wel van alles wijs maken.
een ex van mij rookte 55 euro per 2 dagen op aan dure wiet!

Van zijn eigen geld..

Ik wil maar zeggen 55 maal 3 = 165 per week ALLEEN de wiet dan he! :(
Als we zo krap zouden zitten en mijn man geeft geld uit aan...ja, wat eigenlijk?... hebben we hier de poppen aan het dansen!

Laat niet zo over je heen lopen TO.
55 euro? was het wiet in een gouden zakje of rookte hij zoveel?
Wij studeerde tot afgelopen zomer allebei nog.

We hebben dus jaren nog krapper geleefd. Alle 2 met studie, stage en werk. We zijn nu in wat rustiger vaarwater terecht gekomen.

Hij werkt nu fulltime en ik part-time.

Omdat we nogsteeds goedkoop wonen (vanwege studie, en dus klein inkomen een tijdje terug) hebben wij lage vaste lasten (¤ 900 totaal) en eigenlijk voor het eerst wat te besteden.

Hij heeft dit uitgave patroon nu 2 maanden.

Soms denk ik, ik snap het ook wel. Eindelijk hoeven we niet meer letterlijk elk dubbeltje om te draaien, dat vind hij natuurlijk ook fijn.
quote:citronella schreef op 21 oktober 2012 @ 22:40:

55 euro? was het wiet in een gouden zakje of rookte hij zoveel?

Het was *de beste of de betere* wiet.

Die was gewoon 55 euro per 3 gram :( en hij rookte dat in 2 dagen op.

Het was gewoon de duurste wiet die je kon kopen.
Maar dan kun je toch vragen waar dat geld ineens blijft? Omdat sparen/vakanties/... ook belangrijk zijn?
Mina dan nog. Jij mag toch ook genieten van die toename in welvaart?

En dat hij dus waarschijnlijk iets doet wat jij niet mag weten.
Nee hij klaagt nooit als ik iets wil kopen

Ik regel alle betalingen, dus ik weet precies wat er in komt en uit gaat.
55 euro voor 3 gram???? Krijg je daar een gratis handjob bij of iets?
Nee mina. Dat weet je dus niet.

Echt. Ga afspraken maken met elkaar.
Ik hoop het niet Ruza, begon me eindelijk wat rustiger te voelen.
Ik zie dat de meesten hier inzetten op seks/drugs, gokken etc, maar ik denk dat veel losse uitgaven hier en daar (sigaretten!) in combinatie met een verkeersboete, een schuld uit zijn studententijd(studieschuld?) en financiele laksheid (zoals een nooit opgezegd sportschoolabonnement etc) hoger oplopen dan je denkt.
quote:Ruza schreef op 21 oktober 2012 @ 22:46:

55 euro voor 3 gram???? Krijg je daar een gratis handjob bij of iets?Zou wel eens goed kunnen hij bleef ooit 2 uur weg om 'even wiet te kopen'
Nou honda ik heb nog niet gehoord van 55 euro voor 3 gram.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven