Geld & Recht alle pijlers

Wat nu te doen??

16-11-2009 12:06 10 berichten
Over 10 dagen staat er voor mij een kaakoperatie gepland, mijn zorgverzekeraar eist een aanvraag/machtiging van de kaakchirurg waarna hun gaan bekijken of ik toestemming krijg.

De kaakchirurg zegt dat er tegenwoordig geen aanvraag van te voren ingedient hoeft te worden bij de zorgverzekeraar, en heeft dit dus ook niet gedaan en is ook niet van plan dit te gaan doen.

Wat nu?? Het is al over 10 dagen en ik heb geen zin om voor

de kosten op te draaien
Alle reacties Link kopieren
Contact opnemen met je zorgverzekeraar?
Had je daar al niet een topic voor geopend?Daar staan toch genoeg goede antwoorden..
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Waarom open je eenzelfde topic als gisteren?
Dus... Voortaan zal ik maar eerst op het loepje klikken. Niet dat mijn bijdrage nou zo langdradig was.
Ja dat ik moet voldoen aan de eisen van de zorgverzekeraar, dat lijkt mij ook.

Maar wat als de persoon die die aanvraag moet doen het niet wil doen omdat hij van mening is dat het niet nodig is.

Omdat het volgens hem tegenwoordig niet meer hoeft.

Is er iemand die toevallig een site of instantie weet waar

ik na kan vragen wat volgens de wet nou wel of niet moet?

Ik heb al gegoogled maar kan niks vinden.

En is er niemand met een soort gelijk verhaal??

En Artemis, dat ik contact op moet nemen met mijn zorgverzekeraar dat lijkt me duidelijk maar dat heb ik al 3x gedaan en die geven aan dat ze niet mijn kaakchirurg op gaan bellen om te gaan bemiddelen. De kaakchirurg moet het aanvragen punt. Dat is wat de zorgverzekeraar zegt, en de kaakchirurg zegt ik hoef het niet meer aan te vragen dus doe ik het niet punt.

Dus wat zouden jullie doen in dit geval??
En de antwoorden van gister heb ik opgevolgd, dat ik nogmaals contact op moest nemen met zorgverzekeraar en kaakchirurg had ik zelf ook al bedacht. Maar wat ik al vermoedde ze blijven hun verhaal ja/nee volhouden. En dit duurt al 2 maanden, en ik blijf maar vragen en nabellen, en ik heb nu nog maar 10 dagen
Even ter info, ik heb vanmorgen met allebei gesproken
quote:marcaro schreef op 16 november 2009 @ 13:35:

En Artemis, dat ik contact op moet nemen met mijn zorgverzekeraar dat lijkt me duidelijk maar dat heb ik al 3x gedaan en die geven aan dat ze niet mijn kaakchirurg op gaan bellen om te gaan bemiddelen. De kaakchirurg moet het aanvragen punt. Dat is wat de zorgverzekeraar zegt, en de kaakchirurg zegt ik hoef het niet meer aan te vragen dus doe ik het niet punt.

Tja, Marcaro, dat kan ik ook niet weten nav jouw OP.

Lekkere zorgverzekeraar heb je trouwens, als ze dat niet voor je willen regelen. En de kaakchirurg houdt ook voet bij stuk? Rare kwasten allemaal.
Andere kaakchirurg bellen en vragen of je een verwijsbrief nodighebt (het antwoord weet je al, maar doe maar alsof je het niet weet) om een afspraak te maken en vertel dat je tandarts je had verteld dat je misschien wel een operatie bij een kaakchirurg moet ondergaan. "Wat is daar -administratief gezien- allemaal voor nodig?"

Als die kaakchirurg dan ook vertelt dat zij niet eerder behandelen dan dat een behandelplan bij de verzekeraar is ingediend, dan moet je maar een andere kaakchirurg zoeken, aangezien de huidige niet meewerkt (als het klopt?) op administratief vlak.

Ik zou geen risico lopen al het geld voor te moeten schieten of de ingreep geheel zelf te moeten betalen. Je bent immers verzekerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven