Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 2!

24-01-2023 09:29 3131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Originele OP van spacescooter, 20 februari 2022.

Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
Taskmaster schreef:
24-01-2023 10:11
Weet niet of het al voorbij gekomen is, en ik heb de kassabonen van juni even erbij gezocht.

Maar AH toiletpapier (roze pak, 16 rollen) is sinds juni maar liefst 2,10 euro duurder geworden. Van 6,49 naar 8,59.

Idioterie.
Dat zag ik van de week dus ook. En het vervelende is je moet het toch hebben.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
24-01-2023 11:49
Dat zag ik van de week dus ook. En het vervelende is je moet het toch hebben.

Precies. En die goedkopere blauwe is dan ook al 7,50 of zo....
Alle reacties Link kopieren
Tijger volkoren bij de AH van 1,39 naar 1,55. Was overgestapt vsn de Aldinaar de AH omdat hij bij de eerste ineens veel duurder was. Nu kan ik weer terug. 🙄
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk wel dat er flink gehamsterd wordt nu op aanbiedingen. Was net langs een supermarkt waar die aanbiedingen gisteren ingegaan waren en trof lege schappen aan. Nu begrijp ik van ene kant best als iets in de aanbieding is nu alles zo duur is dat je flink wil inslaan. Van andere kant staan een hoop mensen daardoor voor lege schappen. Zo was ook de liga voor 1 euro. Alles weg. Wat moet je met 10 pakken liga op voorraad? Wordt toch op den duur slof?
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
24-01-2023 16:13
Ik merk wel dat er flink gehamsterd wordt nu op aanbiedingen. Was net langs een supermarkt waar die aanbiedingen gisteren ingegaan waren en trof lege schappen aan. Nu begrijp ik van ene kant best als iets in de aanbieding is nu alles zo duur is dat je flink wil inslaan. Van andere kant staan een hoop mensen daardoor voor lege schappen. Zo was ook de liga voor 1 euro. Alles weg. Wat moet je met 10 pakken liga op voorraad? Wordt toch op den duur slof?
Een pak Liga Milkbreak bevat maar 6 pakjes. Wel zitten daar er twee in, maar meestal eet je ze ook allebei op. Als kind dagelijks 1 pakje meeneemt, heb je bij 10 pakken, voor 60 dagen koeken, dus 12 weken, ongeveer 3 maanden. En over het algemeen zijn ze wel 5-6 maanden goed.
En als je meer kinderen hebt, ga je er harder doorheen.

En 1 euro is een megakoopje.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
24-01-2023 10:50
En dan vinden ze het gek als mensen accounts met elkaar delen.

Ik hoop (en verwacht eigenlijk ook wel) dat er aanbieders stoppen of overgenomen worden e.d. zodat het er wat minder worden.
Ik ben blij dat ik al (decennia ?) lang een bepaalde piratenbaai weet te vinden. Voor de goede orde ik heb NPO+ en een het allerduurste biblioteekabbo. Zo compenseer ik het een beetje voor mijn gevoel.
Ik vind tijdschriften echt idioot duur, koop ze echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Voor de grensmensen; B&J bij Lidl in Duitsland, 4,44 voor 465ml :) (maar ik zie ook 3,99 staan, dus ergens daartussen).
Alle reacties Link kopieren
Twizzly schreef:
24-01-2023 17:46
Ik vind tijdschriften echt idioot duur, koop ze echt niet meer.
Eens, maar dat vind ik al jaren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
24-01-2023 18:34
Eens, maar dat vind ik al jaren.
Ik ben er ook mee gestopt, echt idiote prijzen vragen ze. Zag laatst 20 (!) euro voor een woontijdschrift bij de AH… :wtf:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Beter lid worden bij de bieb (ook duur trouwens), maar daar kun je onbeperkt tijdschriften lezen en lenen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Over bieb lidmaatschap prijzen gesproken, dat is zo variërend per stad of dorp.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Twizzly schreef:
24-01-2023 17:46
Ik vind tijdschriften echt idioot duur, koop ze echt niet meer.
Favo weekblad waar ik een abonnement op heb: 4.05 euro per blad
Net de half-jaarlijkse rekening voor verlenging gekregen en dus weer een keer opgeslagen.

Tegelijk kunnen ze wel nieuwe klanten aantrekken aan 1 euro per blad.

Ik denk dus dat ze me dit keer kwijt zijn als abonnee.


(Opzeggen kan ook alleen per telefoon. Ze denken me dus nog om te praten.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
TVP

Ik heb gisteren Page mee kunnen nemen in de aanbieding, 16 rollen voor €6 nog wat. Stond wel aangeven 3 per klant.
Doen ze bij onze Jan Linders wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Hier page 24 rollen voor 7 95. Maar ook die waren helemaal opgehamsterd.


Tijdschriften vind ik het ook niet waard om te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Dan is Page tegenwoordig goedkoper dan de Lidl :HA:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
24-01-2023 19:08
Hier page 24 rollen voor 7 95. Maar ook die waren helemaal opgehamsterd.


Tijdschriften vind ik het ook niet waard om te kopen.
Welke winkel was die aanbieding?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Net ff 48 rollen Page gekocht bij de Jumbo :lol: voor 14,90. 1+1 actie kwam ik achter. En laatste dag.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
24-01-2023 19:16
Welke winkel was die aanbieding?

dekamarkt
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht weer eens patat met snacks bij de snackbar. Vette laag erop en vieze kleur. Wou bijna teruggaan maar dat is 9ok weer zoiets. Vreselijk, bah wat een nare tijd is dit.
Ze zullen misschien langer doorbakken dan voorheen.

Dus thuis maar bakken. Jammer maar helaas.

Vind de kapper niet te duur, maar qua besparen gaan in ons gezin de gene met lang haar minder vaak naar de kapper, dan kunnen de gene met kort haar blijven gaan. Dat zie je toch gauw als het niet meer netjes zit.
Alle reacties Link kopieren
Twizzly schreef:
24-01-2023 17:46
Ik vind tijdschriften echt idioot duur, koop ze echt niet meer.
Eens, ik vraag me echt af of dat nog verkoopt. Het zal wel, anders lag het er niet, maar het is inderdaad veel geld voor mi weinig inhoud (veel reclame ed).
Alle reacties Link kopieren
Monstrea schreef:
24-01-2023 21:19
Ik kocht weer eens patat met snacks bij de snackbar. Vette laag erop en vieze kleur. Wou bijna teruggaan maar dat is 9ok weer zoiets. Vreselijk, bah wat een nare tijd is dit.
Ze zullen misschien langer doorbakken dan voorheen.

Dus thuis maar bakken. Jammer maar helaas.

Vind de kapper niet te duur, maar qua besparen gaan in ons gezin de gene met lang haar minder vaak naar de kapper, dan kunnen de gene met kort haar blijven gaan. Dat zie je toch gauw als het niet meer netjes zit.
Dan kan je toch beter thuis eens snacks doen ipv naar de snackbar. Toch wat voordeliger, alhoewel tegenwoordig niets meer voordelig is uiteraard 😒 maar ik geef liever geld uit aan de kapper dan aan de snackbar.
Alle reacties Link kopieren
Bij Picnic heb je recycled toiletpapier, 3 laags 8 rollen 2,99 euro.


Ik vraag me meer en meer af waar dit heen gaat allemaal, je ziet de prijzen van werkelijk alle producten zo stijgen. Het is echt niet meer te betalen allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Twizzly schreef:
24-01-2023 17:46
Ik vind tijdschriften echt idioot duur, koop ze echt niet meer.

Ik had vandaag de Nederlandse Vogue in mijn handen. Kost maar liefst 9 euro! En er staat bar weinig in. Mode advertenties en wat reportages.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
24-01-2023 18:48
Beter lid worden bij de bieb (ook duur trouwens), maar daar kun je onbeperkt tijdschriften lezen en lenen.
Hier 59 euro per jaar. Ik vind dat niet duur.
roerdomp wijzigde dit bericht op 24-01-2023 21:33
Reden: Typefout
0.43% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven