Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 2!

24-01-2023 09:29 3131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Originele OP van spacescooter, 20 februari 2022.

Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
24-01-2023 16:13
Ik merk wel dat er flink gehamsterd wordt nu op aanbiedingen. Was net langs een supermarkt waar die aanbiedingen gisteren ingegaan waren en trof lege schappen aan. Nu begrijp ik van ene kant best als iets in de aanbieding is nu alles zo duur is dat je flink wil inslaan. Van andere kant staan een hoop mensen daardoor voor lege schappen. Zo was ook de liga voor 1 euro. Alles weg. Wat moet je met 10 pakken liga op voorraad? Wordt toch op den duur slof?
Was het wel op voorraad? Ik hoor steeds vaker (van winkelpersoneel) dat iets niet geleverd is/kan worden.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
Alle reacties Link kopieren
marin125 schreef:
24-01-2023 21:34
Was het wel op voorraad? Ik hoor steeds vaker (van winkelpersoneel) dat iets niet geleverd is/kan worden.
Klopt, ik hoor dat ook vaker. Ik heb vanmiddag boodschappen gedaan en vond het daar wel meevallen met de lege schappen, maar misschien had ik net geluk ;)
Alle reacties Link kopieren
Keukenrollen. Ik lette nooit zo goed op wat het kostte want altijd en overal wel goedkoop te krijgen. Kost nu overal meer dan €1,- per rol.
Alle reacties Link kopieren
Wc-rollen vallen me nog mee qua prijs, ik pakte vanmiddag een pak van 6 rollen van gwoon en die was 2,99, en toen ik verder wilde lopen viel me op dat een ander pak van hetzelfde merk en dezelfde rollen 2,79 was. Alleen de print was anders volgens mij, ik kon er verder niet echt uit opmaken waarom die nou wat goedkoper was.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
24-01-2023 20:24
dekamarkt
Ah okay! Jumbo had dezelfde aanbieding :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
De lege schappen vallen me hier ook op ja. Vooral op de goedkope producten en de aanbiedingen. Mijn favoriete zoute popcorn van AH is hier al weken amper te krijgen, dat schap is standaard leeg. Nu heb ik die in mijn bonus box 1+1 gratis. Maandag heb ik er toevallig 2 kunnen scoren ( er lagen er 3 maar ja daar heb ik dus niks aan ) maar dat was echt mazzel. Ga vandaag kijken of er nog meer is. Als ik dan zes zakken zie liggen neem ik ze ook mee. Dus dan hamster ik eigenlijk ook.
Voor je het weet is het weer een stuk duurder ook en ik eet die popcorn bijna dagelijks dus neem ik zoveel mogelijk mee.
De havervlokken die ik altijd eet waren ook op vorige week, maar mijn voorraad dus ook. Dus moest ik een pak halen wat dertig cent duurder was. Als ik ze nu weer zie liggen neem ik meteen vier pakken mee want voor je het weet is het weer op of nog duurder. Zo doen meer mensen dat neem ik aan.

Die Hak bonenschotels waren vorige week 1+1 maar daar heb ik er maar 4 zakken van gehaald. Vind ze erg duur geworden met 50 cent erbij en bij de Vomar zijn ze ook vaak 1+1 en nog wel onder de drie euro. Dus daar wacht ik dan wel op.
Maar het wordt steeds meer schrikken bij de supermarkt ja.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Zenmomentje schreef:
24-01-2023 10:07
Iets anders dan streaming diensten: onderbroeken van de HEMA. Ik weet zeker dat die vorig jaar onder de 5 euro waren (4,50? Of misschien zelfs 3,50), maar nu ineens 7,50 o_o
Dan ga ik toch liever kwalitatief goede onderbroeken kopen... (is vanuit duurzaamheidsoogpunt ook niet slecht natuurlijk)
Ik was gisteren bij de HEMA en het viel mij op dat veel producten flink in prijs zijn gestegen. Kaascroissant was € 0,80 nu € 1,00. Flesje frisdank € 0,25 erbij idem voor gebakjes.
Alle reacties Link kopieren
Miss_Edwards schreef:
25-01-2023 07:23
De lege schappen vallen me hier ook op ja. Vooral op de goedkope producten en de aanbiedingen. Mijn favoriete zoute popcorn van AH is hier al weken amper te krijgen, dat schap is standaard leeg. Nu heb ik die in mijn bonus box 1+1 gratis. Maandag heb ik er toevallig 2 kunnen scoren ( er lagen er 3 maar ja daar heb ik dus niks aan ) maar dat was echt mazzel. Ga vandaag kijken of er nog meer is. Als ik dan zes zakken zie liggen neem ik ze ook mee. Dus dan hamster ik eigenlijk ook.
Voor je het weet is het weer een stuk duurder ook en ik eet die popcorn bijna dagelijks dus neem ik zoveel mogelijk mee.
Met enige schaamte sta ik ook vaak een schap leeg te trekken. Zeker bij producten waarvan er wekelijks meerdere doorheen gaan sla ik dan groot in. Je weet nooit wanneer die aanbieding weer terug komt, soms weer redelijk snel en de andere keer maanden niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest van de week wat boodschappen voor mijn ouders halen, die allerkleinste potjes van hak zijn al 2,09 per stuk! En zelf valt het mij ook op dat de schappen met de goedkopere producten vaak leeg zijn. Ik wilde de care lippenbalsem van de ah voor 0,99 cent maar die is al een tijdje uitverkocht, kon ik alleen de labello nemen van 2,79. Week later zat de labello een plus een gratis in mijn bonusbox dus ik dacht dan haal ik die gelijk, hing er nog maar eentje..
En het lijkt echt of er elke keer als ik in de winkel kom er bij meerdere producten iets van tien cent of meer op is gegooid.
Het is gewoon echt niet leuk meer.
Alle reacties Link kopieren
Bij Etos is de lipcreme ook 1 euro , en heb je zo’n Etos pasje dan 2e voor de helft. Geldt op alle eigen merk Etos.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Misschien een tip, Duffie, maar de potten groente van AH eigen merk zijn vaak een stuk goedkoper, tenzij je die niet lust natuurlijk.
Maar je hebt gelijk, zelfs de goedkoopste basis producten gaan wekelijks tien cent of meer omhoog.

Ik schaam me niet als ik met zes zakken popcorn de deur uit loop hoor, dat punt ben ik allang voorbij. Het is niet mijn schuld dat het zo slecht leverbaar is en het is de enige snack die ik graag wil en mag eten s'avonds dus jammer dan. Ik heb er al een paar keer over geklaagd bij de AH dat het vak zo vaak leeg is, het schijnt momenteel slecht leverbaar te zijn. Dus als het er is sla ik het groot in als het kan.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Maarreh.... even zelf popcorn in een pan maken is nog vele vele malen goedkoper dan zo'n 1 + 1 aanbieding.

Enige wat je nodig hebt is zo'n zakje popcornmais (waar je eeuwen mee doet) en een pan met doorzichtig deksel, beetje boter of olie, en zout.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
25-01-2023 09:05
Bij Etos is de lipcreme ook 1 euro , en heb je zo’n Etos pasje dan 2e voor de helft. Geldt op alle eigen merk Etos.
Dankjewel voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Taskmaster schreef:
25-01-2023 09:13
Maarreh.... even zelf popcorn in een pan maken is nog vele vele malen goedkoper dan zo'n 1 + 1 aanbieding.

Enige wat je nodig hebt is zo'n zakje popcornmais (waar je eeuwen mee doet) en een pan met doorzichtig deksel, beetje boter of olie, en zout.
Kan ik wel eens proberen ja, goeie.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Miss_Edwards schreef:
25-01-2023 09:10
Misschien een tip, Duffie, maar de potten groente van AH eigen merk zijn vaak een stuk goedkoper, tenzij je die niet lust natuurlijk.
Maar je hebt gelijk, zelfs de goedkoopste basis producten gaan wekelijks tien cent of meer omhoog.

Ik schaam me niet als ik met zes zakken popcorn de deur uit loop hoor, dat punt ben ik allang voorbij. Het is niet mijn schuld dat het zo slecht leverbaar is en het is de enige snack die ik graag wil en mag eten s'avonds dus jammer dan. Ik heb er al een paar keer over geklaagd bij de AH dat het vak zo vaak leeg is, het schijnt momenteel slecht leverbaar te zijn. Dus als het er is sla ik het groot in als het kan.
Ik haal voor mezelf ook geen hak hoor, haal ook de goedkopere potten ( behalve de rodekool die lust ik alleen van hak ) Maar ik haalde dit voor mijn ouders en die wilden graag de hak, vandaar dat ik het zag en schrok van de prijs.

Ik zou ook gerust meerdere zakken popcorn meenemen hoor als het er is en het is in de aanbieding, ik heb toch wel een beetje het gevoel althans ik heb dat zelf wel, dat mensen het wel begrijpen omdat ze zelf ook in die situatie zitten dat alles zo duur wordt. Denk dat er daarover wel meer begrip is naar elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Taskmaster schreef:
25-01-2023 09:13
Maarreh.... even zelf popcorn in een pan maken is nog vele vele malen goedkoper dan zo'n 1 + 1 aanbieding.

Enige wat je nodig hebt is zo'n zakje popcornmais (waar je eeuwen mee doet) en een pan met doorzichtig deksel, beetje boter of olie, en zout.
En dan niet per ongeluk teveel mais erin doen zodat je pan overstroomt :-D Ik heb dat altijd dan denk ik er zit niet zoveel in maar als het eenmaal gaat poppen dan wordt het zo veel!
Alle reacties Link kopieren
Maar die aanbiedingen nodigen toch ook uit om er veel van te kopen, athans vind ik wel :$
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
gaan we elkaar nu echt schaamte aanpraten, omdat we gebruik maken van een aanbieding? Daar zijn ze voor hoor, kom op zeg.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Miss_Edwards schreef:
25-01-2023 09:10
Ik heb er al een paar keer over geklaagd bij de AH dat het vak zo vaak leeg is, het schijnt momenteel slecht leverbaar te zijn. Dus als het er is sla ik het groot in als het kan.
Ik heb de indruk dat 'leveringsproblemen' een nogal ruim begrip is. Regelmatig gaat het er dan om dat een producent een bepaald bedrag voor zijn product wil hebben, maar dat de supermarkt er niet zoveel voor wil betalen (ook om de prijs in de winkel laag/acceptabel te kunnen houden). Als de supermarkt dan zijn poot stijf houdt, levert de fabrikant gewoon geen popcorn/ontbijtkoek/kwark/whatever.

En wat ook meespeelt is dat sommige productieprocessen nu teveel energie kosten en daardoor niet rendabel zijn. En dan krijg je dat een product duur wordt (want weinig aanbod) en lege schappen oplevert.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel 0 schaamte als ik flink insla van aanbiedingen. Ik ga voor bepaalde producten gewoon echt niet de prijzen betalen waarvoor ze in de winkel staan. En volgende keer is het gewoon weer duurder.
Maargoed in Nederland zijn de prijsverschillen tussen aanbieding en niet aanbieding ook enorm groot tov bijvoorbeeld Duitsland.
Alle reacties Link kopieren
Het restaurant waar we wel eens take-away haalden heeft op ieder gerecht gewoon 7 euro bovenop gegooid. Bizar.
Alle reacties Link kopieren
Maris_90 schreef:
25-01-2023 11:08
Het restaurant waar we wel eens take-away haalden heeft op ieder gerecht gewoon 7 euro bovenop gegooid. Bizar.

Ik betaalde laatst 65€ bij een Surinaamse take-away voor twee nasi bakjes, twee blikjes fris en vier snacks. Twee jaar terug was het hooguit 35€ ofzo.

Ik ben voorlopig genezen van de take-away's :nope:
Ik bloei op van een kop koffie!
Alle reacties Link kopieren
Hier schrok ik maandag ook weer van de hoge prijzen van de boodschappen.

De laatste tijd heb ik geleefd op wat goedkope basics en folderaanbiedingen uit meerdere winkels. Zo vielen de kosten nog wat mee.

Maar nu had ik een lange reis gemaakt van 2,5 uur met het ov. Ik had uit het stadscentrum een groot pakket opgehaald en enkele dingen gekocht die versleten waren ter vervanging. Nog medicijnen bij de apotheek gehaald. Toen was ik al moe en het was laat. Ik had nog wat boodschappen nodig.

Ik kwam op weg naar huis langs de Jumbo dus daar nog even snel langs. Ik kocht wat brood, groente, fruit en vlees en nog enkele basics. Ik probeerde op de prijzen te letten maar ik vond het zo enorm tegenvallen! Zo duur! Ik had wel spijt dat ik nu niet meerdere winkels meer af kon voor de aanbiedingen.

Maar het was al zo laat en ik had echt voor een paar dagen wat vers eten nodig.
Ik was blij dat ik die dag nog wat kon kopen. Toch zeurde er een stemmetje in mijn hoofd dat het te duur was en ik voelde me zo schuldig........ :@@:
Alle reacties Link kopieren
Taskmaster schreef:
24-01-2023 10:11
Weet niet of het al voorbij gekomen is, en ik heb de kassabonen van juni even erbij gezocht.

Maar AH toiletpapier (roze pak, 16 rollen) is sinds juni maar liefst 2,10 euro duurder geworden. Van 6,49 naar 8,59.

Idioterie.
Kort geleden bij de Kruidvat 24 rollen voor 8 EUR. Ik haal nooit wc papier bij Kruidvat, maar deze keer wel.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
24-01-2023 16:08
Tijger volkoren bij de AH van 1,39 naar 1,55. Was overgestapt vsn de Aldinaar de AH omdat hij bij de eerste ineens veel duurder was. Nu kan ik weer terug. 🙄
Voor 11 uur kun je bij (onze) AH, brood van gisteren kopen (wat nog prima brood is en ik gooi het in de vriezer). Jr hebt dan al een heel brood voor 50 cent(basisbrood) en een wat luxer brood voor 75 cent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven