Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 2!

24-01-2023 09:29 3131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Originele OP van spacescooter, 20 februari 2022.

Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
RodeTulip schreef:
26-01-2023 11:58
Al waren ze hemels, dan nog had ik ze laten liggen voor die prijs.
Een pakje lange vingers van euro is net zo lekker.
Als jij een pakje lange vingers van een euro vergelijkt met koeken van de bakker snap ik dat je ze laat liggen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb leggings van Mango en Lidl. Die zijn wel goed en dik.
Ik moest vanmorgen bij de Action wat dingen halen, daar zijn ze ook weer flink gestegen. Vorig jaar van die bouwemmers gekocht, waren 70 cent. Nu 1,39. En vitaminesnoepjes voor mijn kinderen van 3,50 naar 4,44. Maar goed, ik kom er nog steeds want alsnog zijn ze goedkoper met veel producten dan de gewone winkel.

Hier is overigens de markt niet goedkoop, ook nooit geweest hoor. Woon in de Randstad. Ik kom er mede daarom ook bijna nooit, enige wat ik er wel eens haal is kaas of kibbeling.
De markt is ook niet goedkoper, daarom ga ik altijd naar een groentenboer in t dorp. Maar deze heeft dus ook een B-keuze kraam op de markt. Kaas is er wel goedkoper heb ik toevallig ontdekt. En eieren 30 ct per stuk. Dus vanaf nu ga ik hiervoor weer naar de markt. Vis is net zo duur als in de winkels helaas.

Wc-papier haalt man bij de Action, net als aanmaakblokken, schoonmaakmiddelen etc.
Alle reacties Link kopieren
o zo! Ik dacht dat je zei naar de markt, dan las ik verkeerd. Eieren wil ik alleen biologisch, die heb je rond de 33 cent. Ik was dan bij de action vanmorgen en heb wel even bij het toiletpapier gekeken, maar goedkoop vond ik het niet. Schoonmaakmiddelen wel.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk helemaal niet op de prijs van de koeken gelet. De mevrouw bij de kassa noemde de prijs. Kan het wel betalen, maar de volgende keer houd ik het beter in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten mogen op dieet.

Hun favoriete eten (2 blikken per dag - minstens) is weer maar eens met 7 % de hoogte in gegaan qua prijs.

De zoveelste keer dit jaar.

Op zichzelf lijkt van 79 cent naar 85 cent niets, tot je dus uitrekent dat het weer eens 7 % is.
En dat datzelfde blik 1.5 jaar geleden 55 cent per stuk kostte.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
26-01-2023 19:34
Mijn katten mogen op dieet.

Hun favoriete eten (2 blikken per dag - minstens) is weer maar eens met 7 % de hoogte in gegaan qua prijs.

De zoveelste keer dit jaar.

Op zichzelf lijkt van 79 cent naar 85 cent niets, tot je dus uitrekent dat het weer eens 7 % is.
En dat datzelfde blik 1.5 jaar geleden 55 cent per stuk kostte.
Twee blikken per dag? Hoeveel katjes heb je? ❤
Alle reacties Link kopieren
Het kattenvoer wat ik voor mijn kat haal was dus al weer 2 euro omhoog gegaan voor 12 blikken van 400 gram en nu weer een euro erbij. Het gaat nu echt bizar hard.
Ga toch maar wat meer brokken voeren denk ik. Zal wel moeten met de hoge prijzen.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Miss_Edwards schreef:
27-01-2023 08:54
Het kattenvoer wat ik voor mijn kat haal was dus al weer 2 euro omhoog gegaan voor 12 blikken van 400 gram en nu weer een euro erbij. Het gaat nu echt bizar hard.
Ga toch maar wat meer brokken voeren denk ik. Zal wel moeten met de hoge prijzen.
Mijn twee katten krijgen royal canin brokjes voor binnen katten (minder calorieën). Om royal canin is ook een rel ontstaan. O.a. Zooplus en Welkoop weigeren akkoord te gaan met de verhoging van de voerprijzen, omdat het onacceptabel vinden het te moeten doorrekenen aan hun klanten. Het is al 10 % duurder geworden en nu willen ze er nog 20 % bij op doen.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder dat ze er bij RC wel moeilijk over doen maar bij andere merken zo een flinke duit bij gooien. Zal wel komen omdat RC een populairder merk is en klanten het anders wel ergens anders gaan halen.
Ik koop ook bij Zooplus en Bitiba maar vind het nu echt absurd hoe snel het omhoog gaat. Met een kat voornamelijk op natvoer van Animonda is het bijna niet meer te doen. Gelukkig is Purizon brokken ook goed voor hem, dus dan maar naar 50-50 over een tijdje. Had gelukkig nog een flinke lading natvoer ingekocht vorig jaar dus voorlopig zitten we prima.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Miss_Edwards schreef:
27-01-2023 09:20
Bijzonder dat ze er bij RC wel moeilijk over doen maar bij andere merken zo een flinke duit bij gooien. Zal wel komen omdat RC een populairder merk is en klanten het anders wel ergens anders gaan halen.
Ik koop ook bij Zooplus en Bitiba maar vind het nu echt absurd hoe snel het omhoog gaat. Met een kat voornamelijk op natvoer van Animonda is het bijna niet meer te doen. Gelukkig is Purizon brokken ook goed voor hem, dus dan maar naar 50-50 over een tijdje. Had gelukkig nog een flinke lading natvoer ingekocht vorig jaar dus voorlopig zitten we prima.
Ik kan niet zo goed inschatten of die " duit " van royal canin net zo veel is als bij andere merken. Maar bij RC wordt het in totaal dus 32 % duurder dan voorheen.

Vervelende is, dat je niet alle katten zomaar op ander voer kunt zetten.

Ik zou ze ook wel volledig graanvrij voer willen geven, maar zover ik kan vinden is dat nog duurder dan RC op dit moment (gezien ik pakken van 10 kg koop, of wacht op de 10kg + 2kg gratis aanbieding)
Alle reacties Link kopieren
RC is sowieso heel erg duur geworden het afgelopen jaar. Ik heb een kat die het echt nodig heeft in verband met extreme overgevoeligheid, en andere merken moet ze niet. Helaas zit ik er dus aan vast en sus ik mezelf maar met de gedachte dat elke keer naar de dierenarts moeten vele malen duurder is.

Wat ook duur is geworden: op het terras een fris voor 3,95 en een kop muntthee voor 4,75, met alcohol ben ik allang gestopt. Ik weet dat alles duur is geworden en het doorberekend moet worden. Maar ik maak hierdoor aanzienlijk minder gebruik van de horeca. Terwijl ik tot een half jaar geleden er elke week wel te vinden was. Het is gewoon niet meer in verhouding, de prijzen stijgen, er is vaak personeelstekort waardoor de service minder is en veel zaken hebben de verwarming laag staan waardoor je het nog koud hebt ook.
Dimotor schreef:
27-01-2023 10:57


Wat ook duur is geworden: op het terras een fris voor 3,95 en een kop muntthee voor 4,75, met alcohol ben ik allang gestopt. Ik weet dat alles duur is geworden en het doorberekend moet worden. Maar ik maak hierdoor aanzienlijk minder gebruik van de horeca. Terwijl ik tot een half jaar geleden er elke week wel te vinden was. Het is gewoon niet meer in verhouding, de prijzen stijgen, er is vaak personeelstekort waardoor de service minder is en veel zaken hebben de verwarming laag staan waardoor je het nog koud hebt ook.
Precies dit ervaren wij ook, het is echt een neerwaartse spiraal waar niemand beter van wordt….
Alle reacties Link kopieren
PeanutbutterJelly schreef:
25-01-2023 20:51
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... -duitsland

Voor de mensen die niet vlakbij de Duitse grens wonen en Picnic kunnen bestellen.
De Nutella kost bij Picwic "op reis" hetzelfde als bij de AH.....

Overigens was ik van de week in Duitsland, en was de Coca Cola in de aanbieding voor slechts 87 cent per liter.....
Alle reacties Link kopieren
Jumpingbean schreef:
27-01-2023 11:52
Precies dit ervaren wij ook, het is echt een neerwaartse spiraal waar niemand beter van wordt….
Hier wordt inderdaad niemand beter van :(. Bij de horeca hoort ook een beleving die de prijzen vergoelijkt, maar die is er dus ook steeds minder.
Het is natuurlijk ook niet voor niks dat je steeds meer horecazaken ziet die ter overname worden aangeboden, of die sluiten. Terwijl de tenten waar het nog redelijk te betalen is, wel nog bezoekers krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Volgende week B&J in de bonus bij de AH: €5 :biggrin:

Ja, ik vind het lekker en heb het als uitzondering maar weer eens in mijn online winkelwagentje gedropt.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Ja als je het lekker vindt en het geld kan missen zou ik het ook halen. Ik hou niet zo van ijs, ik eet het bijna nooit. Ik vind het alleen lekker bij warm weer en dan een bolletje op een hoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de overblijvers niet meer bij AH in de app.

Is dat weer afgeschaft?
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
Taskmaster schreef:
24-01-2023 10:11
Weet niet of het al voorbij gekomen is, en ik heb de kassabonen van juni even erbij gezocht.

Maar AH toiletpapier (roze pak, 16 rollen) is sinds juni maar liefst 2,10 euro duurder geworden. Van 6,49 naar 8,59.

Idioterie.
Ik zag wel een prijsverhoging maar niet hoeveel.
Tja heb het toch nodig.
Alle reacties Link kopieren
PoesmetLaarzen schreef:
27-01-2023 15:19
Ik zie de overblijvers niet meer bij AH in de app.

Is dat weer afgeschaft?
Nee, ze zijn er nog. Ik denk dat er weer storing is. Als je in de app rechtsboven naar je eigen omgeving gaat (mijn bestellingen, koopzegels e.d.) dan zie je daar als laatste in het rijtje overblijvers staan.
Alle reacties Link kopieren
Zenmomentje schreef:
24-01-2023 10:07
Iets anders dan streaming diensten: onderbroeken van de HEMA. Ik weet zeker dat die vorig jaar onder de 5 euro waren (4,50? Of misschien zelfs 3,50), maar nu ineens 7,50 o_o
Dan ga ik toch liever kwalitatief goede onderbroeken kopen... (is vanuit duurzaamheidsoogpunt ook niet slecht natuurlijk)
Mijn boxers kosten 25 euro per stuk maar zitten daar dan ook naar, geen idee of dat duur is. Sommige dingen hebben wel een waarde maar het gaat er meer om wat het jou zelf waard is.
Alle reacties Link kopieren
Taskmaster schreef:
25-01-2023 09:13
Maarreh.... even zelf popcorn in een pan maken is nog vele vele malen goedkoper dan zo'n 1 + 1 aanbieding.

Enige wat je nodig hebt is zo'n zakje popcornmais (waar je eeuwen mee doet) en een pan met doorzichtig deksel, beetje boter of olie, en zout.
Plus energie om het te doen.
Ik kies dan toch vaak om geld uit te geven ipv mijn spaarzame energie op te maken.
Alle reacties Link kopieren
Dimotor schreef:
27-01-2023 15:22
Nee, ze zijn er nog. Ik denk dat er weer storing is. Als je in de app rechtsboven naar je eigen omgeving gaat (mijn bestellingen, koopzegels e.d.) dan zie je daar als laatste in het rijtje overblijvers staan.

Dan is er idd vast storing want daar zie ik nu alleen (de mogelijkheid voor) koopzegels.
poesmetlaarzen wijzigde dit bericht op 27-01-2023 15:28
63.16% gewijzigd
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
PoesmetLaarzen schreef:
27-01-2023 15:19
Ik zie de overblijvers niet meer bij AH in de app.

Is dat weer afgeschaft?
Gelijk even gekeken en ik zie ze wel, maar moest wel even flink zoeken, terwijl ik er voorheen volgens mij gelijk op kon klikken vanaf de home-page.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Oke ik was vorige week redelijk in shock op Schiphol
Alles is daar natuurlijk altijd echt bespottelijk duur, maar ik dacht "even" een hamburgertje bij de Mc te halen en een doosje met 6 kipnuggets. Als snackje

De meest simpele hamburger die ze hebben he? Dat kleine dingetje met niks er op, die normaal altijd een eurootje was? Kostte 4,75!!!
Het doosje met 6 nuggets van 5,75.....dat is bijna een euro voor zo'n minitieus stukje afvalkip.

Sorry maar hoe dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven