Geld & Recht alle pijlers

Wat zou je doen als je de loterij won

22-04-2019 14:12 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic als dit is er vast al eens geweest maar ik vind het leuk om erover te fantaseren. Ik koop niet vaak een lot maar heb er nu toevallig eentje voor de Koningsdag-loterij. De hoofdprijs is 20 jaar lang 250.000 euro netto per jaar.
Wat zou jij doen als je zo’n prijs zou winnen?
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie toch allemaal benauwd voor die VRH. Als je zo'n geldprijs wint, moet je dat natuurlijk niet op een spaarrekening zetten, levert niets op.
Ga investeren in iets met een goed rendement, dat kan aandelen zijn of onroerend goed of iets wat je zelf wil gaan doen, en haal een rendement van 5 % of meer. Dan lach je om die 1.3% VRH want je houdt per saldo meer over.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 8 appartementen kopen, en daar voor weinig geld alleenstaande moeders met kleine kinderen laten wonen.

En verder blijft alles zoals het is.....
amarna schreef:
24-04-2019 09:40
Als je meespeelt met automatische incasso wordt het gewonnen bedrag op je bankrekening gestort. Je hoeft geen lot te laten zien.
Dat geldt alleen als je een los lot in de winkel koopt.
Ik koop zeer incidenteel een lot los.
Alle reacties Link kopieren
Mijn droomhuis kopen en als er nog iets over is, de rest op de bank zetten. En verder mijn huidige leven blijven leiden.
Alle reacties Link kopieren
Nul euro hier. Blijft gewoon nog even verder dromen dus ;)
Ik zou meteen stoppen met werken, een nieuw autootje kopen, een mooi vakantiehuisje bij zee kopen en misschien ook wel 1 bij mijn familie in de buurt. En verder zou ik met een financieel adviseur in gesprek gaan om te kijken wat ik met de rest moet doen.

Verder zou ik gaan kijken welk vrijwilligerswerk ik zou gaan doen. En misschien ook een paar goede doelen een maandelijkse bijdrage geven.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn kinderen een appartement kopen zodat ze kunnen wonen in de stad waar ze (gaan) studeren, man mag meteen stoppen met werken, ik stop met werken en ga een kleinschalig wonen opstarten voor kinderen die tussen wal en schip vallen.

Voor mijn schoonmoeder een appartement in een service flat van alle gemakken voorzien ..
Alle reacties Link kopieren
We stoppen met werken, lossen het huis af, kopen over een paar jaar een camper en zoon kan dan lekker in dit huis blijven wonen.

Verder wil ik een tweede auto en ga ik motorrijlessen nemen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ontslag nemen, leuk huis kopen (nu in een appartement met 3 kinderen en man)

Ontslag hoef ik morgen niet te nemen, denk niet dat ik het lang red met mijn gewonnen €20 :cheer:
Ik zou mijn man met vervroegd pensioen laten gaan en zelf stoppen met werken.
Ik zou ook een leuke koopwoning zoeken die levensbestendig is en waar we nooit meer weg hoeven. Ik zou het erg leuk vinden om een huisje nog eens van begin af aan te kunnen inrichten. Helemaal opnieuw nadenken over kleuren, meubels enz.

Ik zou mijn kinderen iets geven (hoewel die het niet echt nodig hebben) en verder weet ik niks.
Eigenlijk ben ik nu al behoorlijk gelukkig zo.
Toevoeging: al het schilderwerk e.d. in dat nieuwe huisje làten doen i.p.v.altijd zelf te klussen.
Alle reacties Link kopieren
Fl0rence schreef:
28-04-2019 07:24
Ontslag nemen, leuk huis kopen (nu in een appartement met 3 kinderen en man)

Ontslag hoef ik morgen niet te nemen, denk niet dat ik het lang red met mijn gewonnen €20 :cheer:
Misschien kun je heel triomfantelijk je baas bellen dat je in verband met loterij-winst..... 40 minuten later begint :yes: .
Alle reacties Link kopieren
Wat bijzonder toch, dat de overgrote meerderheid het alleen aan zichzelf of directe famillie wil uitgeven/besteden.
Ik zat al helemaal te fantaseren hoe ik dat goed kon beleggen, zodat ik het maximale er uit kon halen om een ander ( of dat nu mens, dier of eco gericht is) er mee kon helpen. Iets voor de toekomst, dood gaan we allemaal. Ik laat dan liever 10 scholen in een arm land achter, of een stuk natuur of zelfs een donatie richting genetisch onderzoek, dan dat ik aan mn prive zwembad zit met mn cocktail.

Niet dat daar iets mis mee is. Een paar mil doet immers niet zo veel. Maar het idee alleen al, dat er een aantal mensen/dieren leven in de toekomst, die minder verdriet of strijd hebben moeten ondergaan vanwege educatie, gezondheidszorg, of berscherming. Ja, daar zou ik gelukkig van worden.

Ik geef mn dochter ook wel wat hoor, en mijn moeder de juiste thuiszorg zodat ze niet in een bejaardetehuis hoeft te zitten. Maar voor mezelf heb ik dan weer helemaal geen behoefte aan gek genoeg.

Maar ik grap al jaren dat ik de loterij nooit zal winnen, die heb ik namelijk al een keer gewonnen toen manlief in mn leven kwam. En als ik zou mogen kiezen, dan was het toch mn man. Dus noem mij maar hypocriet, want dat maakt mij natuurlijk ook egoistisch ;-D
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
28-04-2019 08:30
Misschien kun je heel triomfantelijk je baas bellen dat je in verband met loterij-winst..... 40 minuten later begint :yes: .
:rofl:
nausicaa schreef:
28-04-2019 08:30
Misschien kun je heel triomfantelijk je baas bellen dat je in verband met loterij-winst..... 40 minuten later begint :yes: .
:rofl:
Universeinmotion schreef:
28-04-2019 08:40
Wat bijzonder toch, dat de overgrote meerderheid het alleen aan zichzelf of directe famillie wil uitgeven/besteden.
Ik zat al helemaal te fantaseren hoe ik dat goed kon beleggen, zodat ik het maximale er uit kon halen om een ander ( of dat nu mens, dier of eco gericht is) er mee kon helpen. Iets voor de toekomst, dood gaan we allemaal. Ik laat dan liever 10 scholen in een arm land achter, of een stuk natuur of zelfs een donatie richting genetisch onderzoek, dan dat ik aan mn prive zwembad zit met mn cocktail.
Op zich snap ik dat wel. Nou ja, niet in de overtreffende trap van luxe die ik hier wel eens lees, maar ik snap wel dat je het voor jezelf allemaal iets luxer en zo comfortabeler uitkiest.

Maar zoals ik ook al eerder schreef, ik denk wel dat daar een soort grens/plafond aan zit, dat je op een bepaald moment al het gevoel hebt dat je de dingen doet/hebt die je dat bevredigende gevoel geven en dat daar dan niet nóg verder overheen gegaan hoeft te worden alleen maar omdat het kan.

Goede doelen/projecten steunen begrijp ik ook maar ik ben juist verbaasd dat er zoveel mensen zijn die zelf wat zouden willen opzetten. Ik zou hoeveel geld ook daarin denk ik nooit zo'n leidende rol willen nemen.
Universeinmotion schreef:
28-04-2019 08:40
Wat bijzonder toch, dat de overgrote meerderheid het alleen aan zichzelf of directe famillie wil uitgeven/besteden.
Ik zat al helemaal te fantaseren hoe ik dat goed kon beleggen, zodat ik het maximale er uit kon halen om een ander ( of dat nu mens, dier of eco gericht is) er mee kon helpen. Iets voor de toekomst, dood gaan we allemaal. Ik laat dan liever 10 scholen in een arm land achter, of een ..........................................................................................................................
Maar ik grap al jaren dat ik de loterij nooit zal winnen, die heb ik namelijk al een keer gewonnen toen manlief in mn leven kwam. En als ik zou mogen kiezen, dan was het toch mn man. Dus noem mij maar hypocriet, want dat maakt mij natuurlijk ook egoistisch ;-D
Nou pluim voor jou hoor.
Universeinmotion schreef:
28-04-2019 08:40
Wat bijzonder toch, dat de overgrote meerderheid het alleen aan zichzelf of directe famillie wil uitgeven/besteden.
Ik zat al helemaal te fantaseren hoe ik dat goed kon beleggen, zodat ik het maximale er uit kon halen om een ander ( of dat nu mens, dier of eco gericht is) er mee kon helpen. Iets voor de toekomst, dood gaan we allemaal. Ik laat dan liever 10 scholen in een arm land achter, of een stuk natuur of zelfs een donatie richting genetisch onderzoek, dan dat ik aan mn prive zwembad zit met mn cocktail.

Niet dat daar iets mis mee is. Een paar mil doet immers niet zo veel. Maar het idee alleen al, dat er een aantal mensen/dieren leven in de toekomst, die minder verdriet of strijd hebben moeten ondergaan vanwege educatie, gezondheidszorg, of berscherming. Ja, daar zou ik gelukkig van worden.

Ik geef mn dochter ook wel wat hoor, en mijn moeder de juiste thuiszorg zodat ze niet in een bejaardetehuis hoeft te zitten. Maar voor mezelf heb ik dan weer helemaal geen behoefte aan gek genoeg.

Maar ik grap al jaren dat ik de loterij nooit zal winnen, die heb ik namelijk al een keer gewonnen toen manlief in mn leven kwam. En als ik zou mogen kiezen, dan was het toch mn man. Dus noem mij maar hypocriet, want dat maakt mij natuurlijk ook egoistisch ;-D


Ik gun mijn man dat hij na dik 43 jaar eerder kan stoppen met werken en jij weet niet wat ik met mijn eventuele erfenis van plan ben hè......
Ik denk dat heel veel mensen zich heilig voornemen om geweldige liefdadigheid te plegen met hun winst, maar als puntje bij paaltje komt...
Het een sluit het ander niet uit toch? Je weet helemaal niet of mensen al maandelijks doneren, of niet. Moet dat genoemd worden? Of wil je een pluim voor jezelf?
-jolijn- schreef:
28-04-2019 10:14
Ik denk dat heel veel mensen zich heilig voornemen om geweldige liefdadigheid te plegen met hun winst, maar als puntje bij paaltje komt...
Ik niet hoor, ik heb vooralsnog zelf genoeg eigen doelen die ik wil verwezenlijken.
Helaas kom ik niet ver met die 7,50 die mijn huidige lot opbracht ;-D
nausicaa schreef:
28-04-2019 08:30
Misschien kun je heel triomfantelijk je baas bellen dat je in verband met loterij-winst..... 40 minuten later begint :yes: .
:HA: goed plan!
Ik vind dat het juist ook wel een beetje decadent kan overkomen als je heel overduidelijk de weldoener gaat uithangen. Hoeft niet hoor, maar daar kan evengoed een soort decadentie vanaf stralen dan van degene met cocktail bij privézwembad.
NYC schreef:
28-04-2019 10:47
Ik vind dat het juist ook wel een beetje decadent kan overkomen als je heel overduidelijk de weldoener gaat uithangen. Hoeft niet hoor, maar daar kan evengoed een soort decadentie vanaf stralen dan van degene met cocktail bij privézwembad.

Dit dus, ik zou dan ook heel anoniem de weldoener willen zijn. Als ik dan iets schenk aan de plaatselijke sportvereniging dat ik dan ook nog gewoon een bardienst kan doen gewoon voor de gezelligheid zonder dat iedereen dan weet dat ik dat was van die enorme gift.
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
28-04-2019 10:20
Het een sluit het ander niet uit toch? Je weet helemaal niet of mensen al maandelijks doneren, of niet. Moet dat genoemd worden? Of wil je een pluim voor jezelf?
Precies. Weet jij veel wat die mensen nu al allemaal doen met hun geld/tijd. Wellicht dat iemand die al jaren 24/7 mantelzorgt nu eens een keer zorg kan inhuren zodat ze voor het eerst in al die tijd op vakantie kan. Die schrijft dan hier ‘lekker op vakantie gaan’, maar is in mijn ogen toch een stuk betrokkener bij de medemens dan iemand die nu drie keer per jaar op stedentrip gaat, skiën en een zonvakantie, maar met een grote geldprijs wel 10k naar een goed doel wil overmaken.
En dan zullen de meeste mensen daar ergens tussenin hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven