Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
quote:nogeensdan schreef op 28 november 2010 @ 22:49:

[...]

Geweldig he!?

Ik koop ze bij Blokker voor 1 euro, en Kruidvat had laatst leuke voor 1,50. Mijn eerste is al bijna versleten....

Ja echt leuk, ik heb twee jaar geleden een gekregen en hij is nog steeds goed.

Ik voel me ook altijd heel trots als ik dat ding uit mijn tas pak en de mensen voor mij moeten betalen voor een plastic tasje.

haha
Laatst bracht ik wat terug bij Zeeman, zat het hangertje nog aan. Had uiteraard netjes de bon én het aangehechte prijskaartje, vroeg dat meisje achter de kassa 'waar mijn tasje was'. Nou eh.. ik heb een katoenen tas. Moest de bedrijfsleidster er bij komen, want het was volgens haar niet normaal dat er hangers meegegeven werden... (duh.. en het kon 'daarom' wel eens gestolen zijn?).

Wat het plastic tasje hiermee te maken had begreep ik niet en de bedrijfsleidster snapte het ook niet: ik had toch de bon en het aangehechte prijskaartje? Wat zou een eventueel oud plastic Zeeman-tasje daaraan toevoegen?

Ik denk dat ze nog wel een gesprekje aan is gegaan met haar werkneemster..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn God himalaya, dacht je niet dat je in een verborgen camera grap zat? Wat een doos!

Kreeg mail van Yunomi, refundactie van Bertolli

Koop een soep van BErtolli en stuur kassabon met je rekeningnr en gegevens naar:

Bertolli Soepen Refundactie

Antwoordnummer 1185

6200 VB Maastricht

Geldig tot 1 jui 2011, 1 soep per rekeningnr/huishouden.
Vandaag boodschappen gedaan en aantal geld terug spullen gekocht.

Let op bij de lu time out krokant graanrepen dat er een blauwe sticker op zit, zat er bij mij niet op (iemand afgejat ofzo )

Maar heb Lu al even gemaild..
Tip voor een lekkere douche:

een wasnetje (zo'n netje die je vroegah gebruikte voor wasmiddeltabletten) vullen met restjes zeep(stukken).

Resultaat: zeeprestjes gaan op, meerdere door elkaar geeft vaak een heerlijke geur en je huid heeft gelijk een goede scrubbeurt te pakken!
quote:sallie68 schreef op 29 november 2010 @ 20:21:

Tip voor een lekkere douche:

een wasnetje (zo'n netje die je vroegah gebruikte voor wasmiddeltabletten) vullen met restjes zeep(stukken).

Resultaat: zeeprestjes gaan op, meerdere door elkaar geeft vaak een heerlijke geur en je huid heeft gelijk een goede scrubbeurt te pakken!

Ik heb voor nog geen euro een douchebloem (of hoe heet zo'n ding, zo'n flufding) gekocht en gebruik daarbij mijn eigen lekkere doucheschuim, Heb je maar weinig van nodig, want schuimt als een tierelier.

Wel heb ik een stukje olijfzeep, wat ik gebruik in combinatie met zo'n scrubhandschoen. Krijg je een erg lekker zacht velletje van.
Ik heb mijn Douglasbonnen gebuikt voor Sinterklaascadeautjes. Anders lagen ze toch maar te verstoffen in de lade. De pakjes werden ook nog eens superleuk verpakt dus ik liep bijna huppelend de winkel uit terwijl ik geen cent had uitgegeven.
quote:Jesmitsos schreef op 30 november 2010 @ 08:34:

Ik heb mijn Douglasbonnen gebuikt voor Sinterklaascadeautjes. Anders lagen ze toch maar te verstoffen in de lade. De pakjes werden ook nog eens superleuk verpakt dus ik liep bijna huppelend de winkel uit terwijl ik geen cent had uitgegeven.

Da's altijd leuk he?!

Ik heb van de week een reisgids gekocht van mijn Bol.com bonnen die ik bij het Nipo had gespaard. Gegoogled op 'gratis verzending' en daar ook weer 1,95 op bespaard. Al met al kostte me het niets (en dat deed mijn vrekkenhartje weer sneller doen slaan... )
ik heb dus ook flink ingeslagen bij de bol.com met gratis bonnen. Cartridges, spullen voor de wii....vanalles. Altijd goed. Moet weer even in de geldterugacties duiken heb me er niet zo in verdiept de laatste tijd. Wel een moment van zwakte: weer een abonnement op een tijdschrift genomen. Maar dan zeg ik die andere op, heb ik er één per jaar. Valt wel weer mee, toch?
quote:Fes schreef op 30 november 2010 @ 09:31:

Wel een moment van zwakte: weer een abonnement op een tijdschrift genomen. Maar dan zeg ik die andere op, heb ik er één per jaar. Valt wel weer mee, toch?Zolang je goed hebt gekeken waar je dat abonnement het goedkoopste kon krijgen, is het je vergeven...
quote:nogeensdan schreef op 28 november 2010 @ 22:49:

[...]

Geweldig he!?

Ik koop ze bij Blokker voor 1 euro, en Kruidvat had laatst leuke voor 1,50. Mijn eerste is al bijna versleten....Ja geweldig zijn ze! Ik heb er meerdere bij de blokker gekocht voor 0,50 cent en 1 euro, ook bij de Big Bazaar, Xenos, Hema en Kruidvat zijn ze te koop. Ik heb er meerdere omdat ik ze dan in meerdere tassen kan doen, zodat ik er altijd wle eentje bij me heb! Zit er een in mijn fietstas, schoudertas, sporttas, rugzak etc. Ik heb zo vaak dat ik onderweg alvast een boodschapje meeneem, zo heb ik altijd een tasje bij me
Zo, ik ben nieuw hier en heb dit topic ook eens even goed doorgelezen! Superhandige tips. Janna heeft me naar dit topic doorverwezen, thanx daarvoor! Even kort mijn situatieschets ;-)Ik ben nog een student, tussen de 25 en 30 jaar,heb een bijbaan van 3 uurtjes in de week ( wil meer gaan werken vanaf januari) ben aan het afstuderen, woon al 5 jaar samen met mijn vriend in een huurwoning (geen recht op huursubsidie, vriendlief heeft godzijdank goed betaalde vaste baan) en ik heb dus een enorme studieschuld van 30.000 euro, die me toch wel erg zwaar op de schouders weegt, en ga vanaf nu dus ook vrekken. Alles is mooi meegenomen, zodat ik mijn schuld zo snel mogelijk kan afbetalen! Doel is nu om eerst zo snel mogelijk af te studeren, niet meer te lenen(gister mijn lening op 0 gezet! :-))zorgen dat ik zelf mijn vaste lasten kan betalen van mijn bijbaantjes en na afstuderen zo snel als mogelijk een fulltime job vinden en keihard gaan afbetalen!

Hoop op goede tips en zal zelf ook tips delen!
Mijn eerste echte vrekkentip :

Zorg dat je af en toe bij anderen gaat eten;-)

Het is niet leuk om echt anderen te 'gebruiken' en het voelt ook niet goed, maar af en toe bezoekjes aan de ouders cobineren met ook bij ze eten scheelt tocht een hoop.

Voor beide kerstdagen eten wij lekker bij ouders en schoonouders, dus geen goedkope maaltijd, en het kost ons niks!

Ook af en toe, zeker aan het einde van de maand bij ouders gaan eten kan al een hoop besparen! Natuurlijk ook eens de ouders bij jezelf uitnodigen voor een hapje eten, maar dan gewoon slim inkopen doen;-)
quote:himalaya schreef op 30 november 2010 @ 09:52:

[...]

Zolang je goed hebt gekeken waar je dat abonnement het goedkoopste kon krijgen, is het je vergeven... Ja en met het beste cadeau die ik tóch al wilde dus eigenlijk krijg ik datgeen wat ik graag wil met gratis tijdschrift. Eigenlijk krijg ik dus een soort geld toe en dan heet het dus weer vrekken. UHM... hehe
Mijn absolute vrekkentip (alvast voor volgend jaar ?) is: een Geheime Doos aanleggen.

Ik zie collega's en buren als gekken rondrennen voor Sinterklaas, zelf heb ik gewoon even mijn geheime doos met aanbiedingen doorgelopen en zelfs voor het lootjestrekken op Moppekinds school hoefde ik geen winkel in.

Ideaal !
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en geniet er van met volle overtuiging. Bedankt voor alle tips tot nu toe.

Als ik een tip heb, laat ik deze hier natuurlijk ook achter.

Alleen heb ik nu een vraag. Heb al een paar keer Nipo voorbij zien komen, maar ik heb geen idee hoe ik mij hier ook voor kan aanmelden.
quote:moppetoet schreef op 30 november 2010 @ 15:48:

Mijn absolute vrekkentip (alvast voor volgend jaar ?) is: een Geheime Doos aanleggen.

Ik zie collega's en buren als gekken rondrennen voor Sinterklaas, zelf heb ik gewoon even mijn geheime doos met aanbiedingen doorgelopen en zelfs voor het lootjestrekken op Moppekinds school hoefde ik geen winkel in.

Ideaal !Idd! Zo doe ik dat met gewone verjaardagscadeaus! Als ik iets goedkoops in de aanbieding zie, dan denk ik wie is er binnenkort of volgende maand jarig, oww die en die zouden dat vast wel leuk vinden. En zo heb ik altijd een goed cadeau;-) Heb ook een hekel aan geld of waardebonnen geven, dat voelt altijd zo verplicht om minstens tien tot 15 euro te geven...Krijg het zelf wel het liefst natuulrijk :-) Maarrr, voor anderen dus koop ik het liefst iets, of het nou 2 of 7 euro kost, het is dan meestal altijd wle minder dan 10 en zeker minder dan 15 euro! De waarde qua geld valt op mijn cadeaus dan ook niet af te lezen, had laatst een superleuk setje gekocht met kaarsje en geurolie+houdertje en wierookstokjes en houdertje, etc. bij de action, 2,50 euro gewoon! Dat zijn nog eens leuke cadeaus;-) Zou zo zeggen dat zo'n cadeautje 10 euro heeft gekost! *denkt nu meteen weer had ik er maar meer gekocht...*
quote:Sanntjuh schreef op 30 november 2010 @ 16:01:

Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en geniet er van met volle overtuiging. Bedankt voor alle tips tot nu toe.

Als ik een tip heb, laat ik deze hier natuurlijk ook achter.

Alleen heb ik nu een vraag. Heb al een paar keer Nipo voorbij zien komen, maar ik heb geen idee hoe ik mij hier ook voor kan aanmelden.Geen antwoord op je vraag maar ben ook benieuwd naar het antwoord!
quote:Sillies schreef op 30 november 2010 @ 16:12:

[...]

Geen antwoord op je vraag maar ben ook benieuwd naar het antwoord!ze hebben momenteel een stop, je kunt je helaas niet aanmelden..
Ik heb inderdaad ook zo'n mand bovenop de kledingkast staan. Vooral nu het opruiming is in winkelland vul ik graag mijn maand voor aan.

Mijn kleding koop ik eigenlijk alleen bij Miss Etam outlet, een tweedehandskledingwinkel en marktplaats.

19 november zijn mijn man en ik allebei gratis naar de kapper geweest, aangezien Brainwash bij ons in de buurt woont. Scheelt toch weer 15 euro pp. Mooi meegenomen dacht ik zo.
quote:Jannemaan schreef op 30 november 2010 @ 16:13:

[...]

ze hebben momenteel een stop, je kunt je helaas niet aanmelden..Maar wat is de site dan? Kan ik die even in de gaten houden?? Wie weet kan je je binnenkort wel weer aanmelden.
Je kan bij Nipo aangemeld worden door iemand anders die er al lid is. Alleen er is op dit moment een ledenstop
Hahaha, ik ben weer enorm mosterd zie ik
Nog een paar vrekkentipjes: Ik ben grote fan van de 35% korting die AH op producten doet die tegen de datum aanzitten of die uit het assortiment gaan. Vooral later op de avond zie je dat de stickertjes op de producten komen. Ahum zag laatst een paar stickers liggen die men vergeten was op te ruimen... toch maar niet meegenomen. Ik vond dat dus net iets te ver gaan en zag me zelf al met schaamrood bij de kassa staan als ze er achter kwamen dat ik ze had geplakt. Daarnaast sla ik producten altijd groot in als er weer eens 2 halen, 1 betalen acties zijn. Vooral op luiers en wasmiddel bespaar je zo erg veel geld.

Ik spaar tegenwoordig ook altijd zegeltjes (als ze gratis zijn). Of je krijgt een leuke korting, krijgt geld terug of spaart voor producten.
quote:Sanntjuh schreef op 30 november 2010 @ 16:13:

Mijn kleding koop ik eigenlijk alleen bij Miss Etam outlet, een tweedehandskledingwinkel en marktplaats.

Bevalt de Miss Etam Outlet je? Ik ben weleens bij mij in de buurt geweest, maar daar was het echt ontzettend tegengevallen. Dingen die nog best wel veel geld kosten (meer dan in de uitverkoop in de winkel), een slecht model hebben of gewoon erg lelijk zijn De keus was echt minimaal vond ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven