Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
Het kerst gebeuren helpt niet echt bij het vrekken. Allemaal lekkere dingen in de winkel...normaal kan me dat nooit zo veel schelen.
zelfde probleem hier, Tinkeldel. Onder het mom van gezellig koop ik allerlei extra luxe toetjes, duur vlees en goeie wijn. Eten we in januari wel weer de soep uit het kerstpakket...X-D
quote:Tinkeldel schreef op 21 december 2010 @ 22:03:

Het kerst gebeuren helpt niet echt bij het vrekken. Allemaal lekkere dingen in de winkel...normaal kan me dat nooit zo veel schelen.

Dat zijn verleidelijke dingen ja.

Wat dat betreft helpt het slechte weer wel weer mee.

Ik haal hier het hoogst noodzakelijke bij de buurtsuper, een soort kabouterwinkeltje, omdat ik momenteel moeilijk bij de grotere winkels kom ivm de gladheid en weinig tijd.

Met Kerst gaan we 1 avond uit eten (dus wel weer grote uitgave en 1 avond eten we bij mijn ouders)
en in januari natuurlijk het nieuwjaarsvoornemen om af te vallen! gelijk allemaal verstandige dingen op de markt kopen :p
Ik was vandaag bij de Praxis en daar waren alle kerstspullen al met 50% korting.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik sla mijn slag na de Kerst wel!

1e Kerstdag bij ouders eten en 2e kerstdag aanbod voor sauna....

van een vriendin een hometrainer gekregen, goede voornemen is dus : 5 kilo eraf, maar daar begin ik 2e kerstdag al mee (met sauna en een salade....)

goed bezig....
Bij de Hema: NS-dagkaart + railrunnerkaartje voor 13,95. Ook online te bestellen.
Het slechte weer werkt bij mij juist tegen. Ik krijg dan zo'n gezellig met een hapje en een drankje op de bank gevoel.
Ja kerst is een aanslag op het budget. Man gaat dan meteen allerlei duur vlees en dure vis en dure wijn inslaan voor het kerstdiner.

Nou, ja, kerst is maar een keer per jaar denk ik dan. En thuiskoken is nog steeds goedkoper dan uit eten (en mijn man kookt lekker)
quote:Tinkeldel schreef op 23 december 2010 @ 07:46:

Het slechte weer werkt bij mij juist tegen. Ik krijg dan zo'n gezellig met een hapje en een drankje op de bank gevoel.

Ja, dat wel weer. Lekker jezelf verwennen omdat het zulk

#$@! weer is!

Hier staat ouderwets gezellig de erwtensoep op het vuur, ook niet duur, zo'n grote pan als je een beetje kijkt waar je de ingredienten koopt.

Kreeg gisteren de bol.com bon van Nipo en vanmorgen werd er 12,50 van Money miljonair bijgeschreven!

Net als mijn eindejaarsuitkering.

Maargoed, ook winterbanden aangeschaft en reparatie aan de auto, dus het was ook meer dan welkom.

*gaat weer even in de erwtensoep roeren*
Hmmm...ik kan ook wel eens proberen zelf erwtensoep te maken. Nog nooit gedaan.
op zoek gaan naar goedkope hapjes Tinkeldel.

Als je bijvoorbeeld nog wat oud brood heb, in vierkantjes snijden inwrijven met knoflook, olijfolie, peper en zout en even onder de grill.

Tonijnsalade kun je ook heel makkelijk zelf maken. Blikje tonijn op water laten uitlekken en mengen met mayo, peper, zout, knoflook, ketchup (en alles wat je lekker vindt).
Hmm.. dat met dat brood ga ik ook eens proberen.

Ik zit trouwens vooral aan de chocolade.
Moet je doen Tinkeldel, 't Is niet moeilijk, kost alleen tijd.

Mijn man doet trouwens altijd stukjes hardgekookt ei door de tonijn, ikzelf stukjes ui en augurk.

Ik maak ook weleens stokbrood met tapenade en mozarella.

Plakjes stokbrood insmeren met tapenade (of pesto), schijfje mozarella erop en dan in de oven tot de mozarella goed gesmolten is en een beetje bruint.

Ook handig om van je restjes af te komen.

Ben hier nog de chocoladeletters aan het wegwerken.

Soep gaat trouwens goed.
augurkje erdoor is ook lekker ja.

eiersalade is ook zo simpel en veel lekkerder dan zo'n Johma-bakje.

Eieren (stuk of 8) net hard koken. Pellen en in kleine stukjes snijden. Wederom mengen met mayo, kruiden, augurk etc. Stukjes zure appel erdoor is lekker fris.

Hup receptje opschrijven en een lekkere bak salade maken voor op de eerstvolgende verjaardag. Zeker weten dat je dikke complimenten krijgt.
Beetje kerriepoeder en verse bieslook door de eiersalade,mmm.

Erwtensoep is super geworden.

Zo, nu ben ik weg. Kerstpakket ophalen met borrel.
phfoe!

Ein-de-lijk gedurfd over te stappen van verzekeraar. Ik was altijd een beetje benauwd en conservatief. Mijn oude verzekeraar was bekend en vertrouwd.

Scheelt me nu 300 euro per jaar, inclusief 40e korting omdat ik jaarlijks ipv maandelijks ga betalen.

Dus in januari even een aderlating, maar dan wel het hele jaar vrij van betaling.

Ik kan mijn maandelijkse spaarbedrag dan ook omhoog gooien waardoor ik een heel jaar lang rente kan trekken.

Hehe, waarom heb ik dat niet eerder gedaan!
Ik ook Mevrouw75!

Zo lang als ik me kan herinneren bij CZ gezeten, maar nu de overstap naar FBTO gemaakt. Ook jaarlijks premie betalen. En ook mijn autoverzekering van Hema naar de FBTO gedaan.

Scheelt toch behoorlijk op jaarbasis.

Rondshoppen op internet is echt de moeite waard!
Wij zijn met de woon en auto verzekering naar FBTO overgestapt. Als je lid wordt van Vereniging Eigen Huis, krijg je korting. Het lidmaatschap is goedkoper dan de korting die je krijgt.

De zorgverzekering is nog steeds goedkoper waar ik nu zit.
Hiep hiep hoera, we hebben onze auto kunnen verkopen. Hij stond te vaak werkeloos voor de deur. Dat gaat in 2011 qua centjes een hoop schelen! Fietsen is goedkoop en ons gezin blijft er fit van.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
In januari van dit jaar ben ik n.a.v. het eerste Vrekkentopic me gaan verdiepen in overstappen naar een andere energieleverancier. Iemand raadde Prizewize aan om te vergelijken en ik kwam bij Greenchoice uit. Die kreeg ook goede kritieken op internet en uiteindelijk heb ik toen de knoop doorgehakt.

Om een goede vergelijking te kunnen maken, heb ik toen het voorschotbedrag op hetzelfde bedrag gezet als ik bij Nuon betaalde -- om te zien of ik geld terugkreeg. Afijn, om een lang verhaal kort te maken: maandag heb ik de meterstanden doorgegeven en gisteren lag de eindafrekening in de bus: ik kreeg 1112 euro terug! Verder ben ik ook echt supertevreden over ze -- de energie is 100% duurzaam, hun helpdesk is tegen lokaal tarief zonder wachttijd bereikbaar en je "eigen dossier" op internet is heel makkelijk en handig. Ik ben fan!
Kun je het voorschot bedrag beter niet naar beneden bijstellen? Of ga je dat nog doen? Het bedrag wat je terugkrijgt is natuurlijk mooi, maar het kan beter op je eigen rekening rente trekken.

Ik ga ook weer eens even rondkijken voor een andere leverancier. Kun je straks ook nog aangeven hoe lang het duurt voor je het bedrag terug had?
Mooi Haley, daar word ik altijd blij van: er niets voor hoeven laten en uiteindelijk veel bespaard!

Sterker nog, zo te horen ben je er op vooruit gegaan qua service en 'groene stroom'!
quote:Tinkeldel schreef op 24 december 2010 @ 13:16:

Kun je het voorschot bedrag beter niet naar beneden bijstellen? Of ga je dat nog doen? Het bedrag wat je terugkrijgt is natuurlijk mooi, maar het kan beter op je eigen rekening rente trekken.

Heb ik nu ook gedaan

Het zou half januari gestort worden, stond in de brief. Ik heb inmiddels al zoveel vertrouwen in die organisatie dat het me zou verbazen als dit niet gebeurt.

[edit] Ik was al hoogst verbaasd dat de eindafrekening na 3 dagen al in de bus lag. Bij NUON ging daar altijd twee maanden (!!) overheen!
quote:Haley schreef op 24 december 2010 @ 12:47:

In januari van dit jaar ben ik n.a.v. het eerste Vrekkentopic me gaan verdiepen in overstappen naar een andere energieleverancier. Iemand raadde Prizewize aan om te vergelijken en ik kwam bij Greenchoice uit. Die kreeg ook goede kritieken op internet en uiteindelijk heb ik toen de knoop doorgehakt.

Om een goede vergelijking te kunnen maken, heb ik toen het voorschotbedrag op hetzelfde bedrag gezet als ik bij Nuon betaalde -- om te zien of ik geld terugkreeg. Afijn, om een lang verhaal kort te maken: maandag heb ik de meterstanden doorgegeven en gisteren lag de eindafrekening in de bus: ik kreeg 1112 euro terug! Verder ben ik ook echt supertevreden over ze -- de energie is 100% duurzaam, hun helpdesk is tegen lokaal tarief zonder wachttijd bereikbaar en je "eigen dossier" op internet is heel makkelijk en handig. Ik ben fan!

ik ben blij met dit soort berichten.

Had me er niet veel in verdiept, maar wilde gewoon groene stroom en koos voor Greenchoice, ook omdat mijn vriend daar al zat. Dus een beetje voor bekende weg gekozen.

Maar nu blijf ik ook lekker zitten. Ik kreeg niet zóveel terug, maar met mijn belachelijk slecht geïsoleerd huis was ik überhaupt blij dat ik wat terugkreeg, ongeveer 250 euro.

Alleen dat dossier moet ik vaker inkijken, maar vergeet áltijd mijn wachtwoord. (net als mijn wachtwoord voor de ASN, mijn spaarbank)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven