Geld & Recht alle pijlers

wel betalen of niet

16-07-2010 16:48 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma. Mijn dochter zou met haar vriend op vakantie gaan naar Turkije. Nu is de verkering uit en moest de reis dus geannuleerd worden.

Tijdens de boeking is er 15% aanbetaald, en omdat er op tijd geannuleerd is moeten ze 20% van het totaal bedrag betalen. De 5% die mijn dochter nog zou moeten betalen is omgerekend 31 euro.

Nu heeft de zus van haar ex de reis overgenomen zij heeft nu 15% korting op de reis. Zij betaald 85% en de naam wijziging 30 euro wil ze niet betalen. Die wil ze op mijn dochter verhalen.

Mijn dochter heeft vandaag de 2e brief gekregen of ze dit bedrag over wil maken. Er staat in dat zij die reis alleen heeft genomen om haar broer en mijn dochter niet op kosten te jagen. Ze zou uit zichzelf nooit daar heen zijn gegaan.

Voor mijn dochter is het een verschil van 1 euro nu ex-schoonzus de reis over neemt

Ik had liever 31 euro bij betaald bij het reisbureau dan 30 euro aan haar. Het wordt voor mij een principe kwestie zo. Ex-schoonzus heeft al een behoorlijke korting.

Ik kom er niet uit wat nu wijsheid is. Iemand misschien ideeën hierover ik hoor ze graag.
Ik denk dat je blij moet zijn dat het zo is opgelost... Ik zou het er lekker bij laten zitten.
Ik zou het overmaken. Dan is dat ook weer netjes opgelost.
Dus die 30 of 31 euro is ze sowieso kwijt? Kom op, zeg, betaal het dan gewoon. Wees blij dat ze er met zo'n klein bedrag vanaf komt. Of ontgaat het daadwerkelijke probleem mij hier nu volledig?
Dus het gaat om 1 euro? Daar zou ik echt niet moeilijk over gaan doen hoor. Ook ik heb zo m'n principes, maar als ik voor 1 euro een voor mijn dochter niet zo fijne geschiedenis af kan sluiten omdat er daarna geen reden meer is voor verder contact, dan kostten mijn principes op dat moment precies 1 hele euro...
Iets anders
Wees volwassen en beleefd, betaal netjes die 30 euro en wens haar een fijne vakantie. Waarom zou je daar nou een toestand van maken?
Om zo'n klein bedrag ga je toch niet moeilijk doen? Gewoon betalen.
Ik snap dat het misschien lullig is dat je dit nu met de zus van ex moet afhandelen ipv met reisbureau, maar wees praktisch. Als je dit uit principe zo hoog laat opspelen, kost dat alleen maar nodeloze frustratie en energie, voor iets wat toch al niet leuk is (vakantie die niet doorgaat doordat het uit is).

Oftewel: wees de wijste in dit verhaal en kies voor de makkelijke en praktische oplossing. Dan is iedereen van het gezeur af.
Jemig, wat kan er een probleem om niets worden gemaakt! Het gaat om een enkele euro. Los het probleem op, zorg dat er geen scheve gezichten komen, en ga verder met leven.
Begrijp ik het goed dat annuleren 30 euro had gekost en dat je, nu zus van ex mee gaat, helemaal niets wil betalen? Of heb je evengoed de 30 euro annuleringskosten betaald en komt de 31 euro er nog boven op?
Zo, topic kan dus nu gesloten worden?

(sorry, maar ik snap de noodzaak van het openen van een topic om zoiets kleins gewoon niet )
Gevoelsmatig wil je het liefst niet betalen, maar het is echt het beste om het gewoon wel te doen. Dan ben je er van af en het is relatief klein bedrag.
Nou, ik vind dat schoonzus ook voor een dubbeltje euro op de eerste rang wil zitten. Die zeikt nu toch over die euro?

Maar goed, ik zou betalen, hopen dat ze stikte in die rot-euro en er nooit meer naar om kijken.
je dochter is volwassen. Laat het haar zelf oplossen.
OMG.....
Dus je dochter heeft eigenlijk al 15% van de reis betaald voor ex-schoonzus, en die eist nu nogmaals 30,- voor het overschrijven?

En als je dochter die 30,- aan schoonzus betaalt, kost het je dochter evenveel, terwijl schoonzus dan 20% korting heeft in plaats van de 15% die ze nu heeft.

Betaalt je dochter niet, dan heeft ze desondanks wel 15% betaald voor de reis die schoonzus nu gaat maken.

Want die aanbetaling betaalt schoonzus niet terug aan je dochter.

Begrijp ik hem zo goed?

Als dat zo is, dan is het argument dat ze het 'voor hen' doet natuurlijk kul, want het kost je dochter nog steeds evenveel (als ze die 30,-) betaalt.

Voor mij zou het afhangen van mijn relatie met die schoonzus. Had ik daar een goede relatie mee, dan zou ik het wel betalen, omdat ik haar die vakantie gun en ik het toch kwijt was geweest.

Had ik geen goede relatie met haar, dan zou ik niet betalen. Het argument dat ze het voor hun doet, is immers pure chantage, aangezien niemand er iets mee wint, behalve schoonzus die goedkoper op vakantie kan.

Maar het enige logische antwoord is hier: laat je dochter het lekker zelf uit vechten.

Zo hier heb je een euro en nou niet meer zeuren!
MILF in the making ;-)
Gewoon betalen (maar er wel netjes bijzeggen dat je niet snapt waarom ze zo moeilijk doet). Alles afgehandeld. Einde verhaal.
Wacht even hoor. Dus bij annuleren moest je dochter 31 euro betalen aan reisbureau, maar nu schoonzus van ex de reis overneemt 'moet' je dochter 30 euro betalen aan schoonzus. Dus je dochter is een euro minder kwijt? Zo lees ik het toch goed?

Wat kan je zeiken om niks zeg. Echt, nog even en de rijdende rechter komt voorbij. Daar zitten ook altijd van die sneue types die principe boven pragmatisme stellen. Wat maakt het jou nu uit aan wie je betaald en wat heeft de schoonzus van de ex jou en je dochter nu precies misdaan? Die komt jouw dochter toch alleen maar tegemoet door de reis over te nemen?
Je hebt hier een goed punt dignity.

Ik had liever gehad dat het gewoon geannuleerd was. Ik heb er een naar gevoel bij bij dat ex zus het onderste uit de kan wil halen. 30 euro is niet veel maar het gaat hier toch om principe.

Ik denk dat ik de eer maar aan ons zelf moeten houden al voelt het vervelend en het gaat me echt niet om die 30 euro die betaal ik dochterlief wel terug.
Overigens vind ik 15% niet een behoorlijke korting.
Is dit een serieus probleem? En waarom regel jij dit eigenlijk?

Je dochter kan alleen op vakantie, dan kan ze ook zelf bepalen of ze wil annuleren of de reis wil laten overnemen lijkt me...... (en of het haar die ene euro waard is)
Dat zeg ik....
quote:jelulu schreef op 16 juli 2010 @ 17:04:

Ik denk dat ik de eer maar aan ons zelf moeten houden al voelt het vervelend en het gaat me echt niet om die 30 euro die betaal ik dochterlief wel terug.Hoezo betaal jij dochter die 30 euro TERUG? het is toch niet jouw reis, maar die van je dochter?
MILF in the making ;-)
quote:Fency schreef op 16 juli 2010 @ 17:01:

Dus je dochter heeft eigenlijk al 15% van de reis betaald voor ex-schoonzus, en die eist nu nogmaals 30,- voor het overschrijven?

En als je dochter die 30,- aan schoonzus betaalt, kost het je dochter evenveel, terwijl schoonzus dan 20% korting heeft in plaats van de 15% die ze nu heeft.

Betaalt je dochter niet, dan heeft ze desondanks wel 15% betaald voor de reis die schoonzus nu gaat maken.

Want die aanbetaling betaalt schoonzus niet terug aan je dochter.

Begrijp ik hem zo goed?

Als dat zo is, dan is het argument dat ze het 'voor hen' doet natuurlijk kul, want het kost je dochter nog steeds evenveel (als ze die 30,-) betaalt.

Voor mij zou het afhangen van mijn relatie met die schoonzus. Had ik daar een goede relatie mee, dan zou ik het wel betalen, omdat ik haar die vakantie gun en ik het toch kwijt was geweest.

Had ik geen goede relatie met haar, dan zou ik niet betalen. Het argument dat ze het voor hun doet, is immers pure chantage, aangezien niemand er iets mee wint, behalve schoonzus die goedkoper op vakantie kan.

Maar het enige logische antwoord is hier: laat je dochter het lekker zelf uit vechten.

Ben blij met je reactie,

het klopt precies wat je schrijft
Hoe oud is dochter? En hoe oud is ex-schoonzus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven