Geld & Recht alle pijlers

Welke supermarkt is goedkoper

08-09-2020 19:53 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even op zoek naar recente ervaringen.
We hebben in het dorp een AH en een Aldi. Ik wil bezuinigen op boodschappen. Ga nu voor alles naar AH. Koop redelijk veel A merken. Niet alles. Is aldi goedkoper?

En nu ik je hier toch heb... Wat geven jullie uit aan boodschappen?

Wij zijn een gezin van 3
Man vrouw kind
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
09-09-2020 16:02
Ik haal het meeste bij Lidl. Goede kwaliteit. Restje even bij Jumbo.
Ik hou van AH heel goed de bonusaanbiedingen in de gaten en als het naar mijn zin is sla ik daar wat ruimer van in. Ik ga dan ook gewoon voor bijvoorbeeld alleen tandpasta.
Ik doe het bijna net zo.
Alle reacties Link kopieren
In principe doe ik boodschappen bij verschillende supermarkten. Bij elke supermarkt koop ik zoveel mogelijk de aanbiedingen.

Gelukkig zit er in de buurt 3 supermarkten waardoor ik dit gemakkelijk kan doen.

Maar mijn favoriete supermarkten zijn de Vomar en Deen, zij hebben vaak mooie aanbiedingen.
Meeste bij de Lidl (groente/fruit/vleesvervangers/soja yoghurt/broodjes/etc prima kwaliteit, non-food laat ik tegenwoordig liggen loopt je kassabon zo van op snel), sommige dingen specifiek bij de Jumbo (en daar is zo'n koeling met afprijzingen waar ik soms toch dingen vind die we vaak eten, die maak ik dan gelijk die dag als diner bijv), sommige aanbiedingen bij AH en sommige producten (en soms rondje voor de 35% kortingstickers). Ook bekijk ik online de folders van de supermarkten waar ik nauwelijks kom en ga dan soms voor specifieke aanbieding toch even daarlangs (en haal alleen dat product) (nu met corona eigenlijk niet).

We hoeven niet perse op budget te letten maar boodschappen doen is voor mij een bezigheid en koopjes jagen daardoor ook wel (voor corona was het leuker, kan nu slechter inschatten wanneer het rustig genoeg voor me is om prikkelarm boodschappen te kunnen doen dus is het niet echt meer een bezigheid maar iets wat moet)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen voor de antwoorden. Ik heb even wat prijzen vergeleken bij de aldi en als ik de producten daar lekker vind ben ik erachter gekomen dat ik daar zeker geld kan besparen maar ze hebben niet alles wat ik wil dus ik zal daarna naar de ah gaan. En natuurlijk bonus shoppen. Daar kan niks tegenop
RJB schreef:
11-09-2020 13:46
Bedankt iedereen voor de antwoorden. Ik heb even wat prijzen vergeleken bij de aldi en als ik de producten daar lekker vind ben ik erachter gekomen dat ik daar zeker geld kan besparen maar ze hebben niet alles wat ik wil dus ik zal daarna naar de ah gaan. En natuurlijk bonus shoppen. Daar kan niks tegenop

Bonus is prima maar ben er wel achter dat bijvoorbeeld de deo van Dove bij Action àltijd de prijs heeft van bij AH in de bonus 1+1.
Ik koop alleen producten die tot vandaag houdbaar zijn en dus met korting worden verkocht, en daarvan vind ik er altijd het meeste bij de AH
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
08-09-2020 19:55
Aldi is hier heel duur, de Plus is goedkoper.
Hoezo dan? De Aldi in Zwolle hanteert toch geen andere prijzen dan de Aldi in Middelburg?
Dirk vd broek wordt hier niet genoemd. Ook een fijne en goedkope super. Ze bezorgen alleen niet en ah wel :D
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
15-09-2020 20:22
Hoezo dan? De Aldi in Zwolle hanteert toch geen andere prijzen dan de Aldi in Middelburg?
Supermarkten hanteren een lokaal prijsbeleid.
Ik haal alles bij de lidl en de Dirk. AH is het dichtsbij, dus die is heel af en toe voor een vergeten boodschap. De Lidl is hier heel goed met groente en fruit, de Dirk is goedkoop met biologisch.
Alle reacties Link kopieren
Elizabethie schreef:
08-09-2020 20:50
Ik haal vrijwel alles bij de Lidl. Zelfs al mijn lichaams- en haarverzorgings producten haal ik er tegenwoordig allemaal. Prima spul en kost bijna niets. En wat ze niet hebben of wat ik er niet goed of lekker vind haal ik bij AH. De koffiepads en cupjes bijvoorbeeld. Daar kom ik dan zo'n 1 of 2 keer per maand.
Dit doe ik meestal ook.
Wij hebben hier ook een Aldi, eens in de zoveel weken ga ik daar weer eens naartoe. Voor de afwisseling. En bier etc willen wij wel van een A Merk dus kom ook regelmatig bij de Appie. Aldi en Lidl hebben ook steeds meer A-merken, wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
15-09-2020 22:38
Dirk vd broek wordt hier niet genoemd. Ook een fijne en goedkope super. Ze bezorgen alleen niet en ah wel :D
Hebben wij hier niet in de buurt.
Deen ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig haal ik het meeste bij de Lidl, ben er erg tevreden over zowel kwaliteit, beschikbaarheid als prijs.
AH vind ik echt geen fijne winkel, aanbiedingen erg vaak uitverkocht, slechte groenten en fruit, en betaald parkeren.
AH is voor mij misschien het overwegen waard bij online bestellen.
Aldi kom ik heel af en toe voor een specifiek product/actie, maar verder niet zo fan van.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
16-09-2020 08:16
Dit doe ik meestal ook.
Wij hebben hier ook een Aldi, eens in de zoveel weken ga ik daar weer eens naartoe. Voor de afwisseling. En bier etc willen wij wel van een A Merk dus kom ook regelmatig bij de Appie. Aldi en Lidl hebben ook steeds meer A-merken, wel fijn.
Tip: probeer het bier huismerk-bier van de Lidl eens.... Kordaat.
Heerlijk bier.
Alle reacties Link kopieren
Lamaar
mariekkk wijzigde dit bericht op 26-04-2021 21:46
98.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[,. dubbel
Alle reacties Link kopieren
Nvt
mariekkk wijzigde dit bericht op 26-04-2021 21:47
99.68% gewijzigd
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat de Aldi heel goedkoop is. Daar staat het toch om bekend? Zelf kom ik er niet omdat het niet in de buurt is, Lidl ook niet.
Dacht altijd dat de Aldi goedkoop was omdat de spullen niet uitgepakt worden en er weinig personeelskosten zijn.
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
17-09-2020 17:44
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat de Aldi heel goedkoop is. Daar staat het toch om bekend? Zelf kom ik er niet omdat het niet in de buurt is, Lidl ook niet.
Dacht altijd dat de Aldi goedkoop was omdat de spullen niet uitgepakt worden en er weinig personeelskosten zijn.
En dat klopt ook
mariekkk schreef:
17-09-2020 17:42
Ik vind juist ah de fijnste winkel; groot assortiment en zelfscannen. Erg makkelijke en snel. De koffie van Perla is ook goed. Andere huismerk koffie vind ik smerig.

En ik kom juist bijna nooit bij Aldi omdat het uit de route is, maar juist voor de koffie ga ik daar wèl heen. Eens in de zoveel tijd haal ik een voorraadje. Ik vind het de allerlekkerste koffie die er is. Beter dan de A-merken. Goudmerk.
Bergje65 schreef:
17-09-2020 17:31
Tip: probeer het bier huismerk-bier van de Lidl eens.... Kordaat.
Heerlijk bier.

Klopt helemaal. Laat maar eens blind proeven.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
17-09-2020 18:26
Klopt helemaal. Laat maar eens blind proeven.
Wij denken dat het Heineken is. Uit dezelfde fabriek.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ik het nu doe.
Ik leg de folders van aldi en ah naast elkaar en dan maak ik m'n lijstje. Ik ga eerst naar Aldi en daarna naar ah. Bij ah koop ik de echt goede aanbiedingen nu groots in. Heb echt een voorraadkast aangelegd zodat ik nu ook goedkoop thuis kan shoppen. Ondanks dat ik nu dus grote voorraden aan het inslaan ben, ben ik nu al goedkoper uit met deze manier van boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
17-09-2020 17:44
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat de Aldi heel goedkoop is. Daar staat het toch om bekend? Zelf kom ik er niet omdat het niet in de buurt is, Lidl ook niet.
Dacht altijd dat de Aldi goedkoop was omdat de spullen niet uitgepakt worden en er weinig personeelskosten zijn.
Misschien was dat altijd wel zo en misschien dragen ze dat nog steeds uit, maar het is niet zo dat ze in alles de goedkoopste zijn. Zuivel zoals melk, roeryoghurt, creme fraiche (even wat dingen die ik vaak koop), die zijn bij de Aldi exact even duur als bij de AH (als je de goedkoopste neemt). Kwalitatief en qua smaak ook vergelijkbaar. Oké, soms zit er een paar cent tussen omdat de prijzen net omhoog zijn gegaan, maar dat is na een week wel weer rechtgetrokken.

Maar goed bezig TO, zo doe ik ook boodschappen!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
17-09-2020 19:22
Wij denken dat het Heineken is. Uit dezelfde fabriek.
O??
Nou, toch maar eens proberen dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven