Geld & Recht alle pijlers

Werk 'uitbesteden'

06-09-2012 01:25 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege herkenbaarheid wil ik niet te diep ingaan op het hoe en waarom, maar misschien dat iemand mij kan helpen met de volgende situatie. De constructie is in dit geval niet illegaal, maar wel noodzakelijk.

Stel, ik heb een eigen bedrijf, bedrijf A. Een kennis van mij heeft ook een bedrijf, bedrijf B. Bedrijf B gaat werk uitvoeren voor bedrijf C.

Bedrijf C kan echter niet rechtstreeks aan bedrijf B uitbetalen, maar wel aan bedrijf A. Wat als bedrijf A deze betalingen factureert en in ontvangst neemt, en bedrijf B vervolgens factureert aan bedrijf A en zo toch het geld krijgt? Wat komt hier belastingtechnisch bij kijken?
Bij de Belastingtelefoon zitten callcenter medewerkers die de minder standaard vragen vaak niet kunnen beantwoorden, dat is tenminste mijn ervaring. Ik bel tegenwoordig de fiscalist van ons accountantskantoor. Betaal ik wel voor maar dan weet ik tenminste snel waar ik aan toe ben.
Alle reacties Link kopieren
Ah ok. Ik heb ergens nog een kaartje van een vriendelijke adviseur van het kantoor in mijn oude stad; zal eens kijken of ik dat nog ergens kan opduikelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven