werken in loondienst en toch belastingaanslag?
donderdag 27 mei 2010 om 20:18
Hallo. Misschien een stomme vraag, maar ik stel hem toch maar. Ik werk in loondienst en ontvang een klein deel FPU. Ik heb geen eigen huis, geen bijverdiensten, geen vermogen, of iets dergelijks. Hoe kan het dat ik dan toch een belastingaanslag krijg. Werkgevers dragen toch alles af? Of zie ik iets over het hoofd?
donderdag 27 mei 2010 om 20:23
je hebt in het verleden vast belastingaangifte gedaan.
Als de blauwe envelop op je mat valt, ben je verplicht m in te vullen.
Ik dacht dat ook een keer toen mijn hoofd door omstandigheden niet naar belastingaangifte doen stond. Heb een boete gekregen (de 1e keer is dat niet zoveel) en daarnaast heel veel centen terug.
Als de blauwe envelop op je mat valt, ben je verplicht m in te vullen.
Ik dacht dat ook een keer toen mijn hoofd door omstandigheden niet naar belastingaangifte doen stond. Heb een boete gekregen (de 1e keer is dat niet zoveel) en daarnaast heel veel centen terug.
donderdag 27 mei 2010 om 20:46
Er kunnen natuurlijk talloze redenen zijn voor een naheffing. Mijn eerste gok zou zijn dat de heffingskorting te hoog is uitgevallen omdat daarbij geen rekening is gehouden met het deel FPU en dat je als gevolg daarvan je nu extra moet betalen.
Aan speculeren heb je overigens vrij weinig. Dus lees de beschikking die ten grondslag ligt aan de naheffing en neem, als je de beschikking niet goed begrijpt, telefonisch contact op met de Belastingdienst.
Aan speculeren heb je overigens vrij weinig. Dus lees de beschikking die ten grondslag ligt aan de naheffing en neem, als je de beschikking niet goed begrijpt, telefonisch contact op met de Belastingdienst.