Geld & Recht alle pijlers

WIA beslissing

16-02-2019 19:12 61 berichten
Ik ontvang een ZW uitkering en ik heb in december een WIA aanvraag ingediend. De datum voor welke ik een beslissing zou krijgen, is bijna twee weken geleden verstreken. Ik heb ook nog geen oproep gekregen voor een gesprek of zo. Ik heb UWV gebeld en ze zeggen dat ik nog moet wachten.

Maar nu is mijn vraag: zit ik dan nog wel in de ZW nu die WIA datum is verstreken en ik niks van UWV heb gehoord (behalve een ontvangstbevestiging)? Of zit ik nu in niks? De mensen aan de telefoon weten het niet.
Alle reacties Link kopieren
Maxieee schreef:
14-03-2019 22:29
Je hebt gelijk. Ik heb een Wmo consulent van de gemeente op bezoek gehad bij mij thuis. Eigenlijk kwam ze voor een stalling van mijn scootmobiel, maar ze zei uit zichzelf dat ik weer contact met haar moest opnemen voor als ik een rolstoel nodig heb. Iemand anders had tegen mij gezegd dat mijn gemeente niet en een rolstoel en een scootmobiel verstrekt. Maar mijn scootmobiel is alleen maar in bruikleen (het blijft eigendom van de gemeente) en daarom kan het wel.

Het is bij mij niet dat ik verlamd ben of zo. Het komt door de zenuwpijn dat ik zo strompel. Ik heb enorm veel pijn bij elke stap. Het is alsof ik op punaises loop. Maar de neuroloog zei dat het belangrijk is om te blijven lopen. En ik loop thuis, want dan val ik minder hard dan buiten als ik val. Buiten gebruik ik de scootmobiel.
Klinkt goed, hoe lastig de situatie ook is.
Ik heb dus ook een rolstoel terwijl ik ook nog stukjes kan lopen. Het overgrote deel van de mensen in een rolstoel kan nog stukjes lopen/strompelen (Ik dacht voorheen dat de meesten een dwarslaesie hadden).
Zenuwpijn is verschrikkelijk. Ik ken het helaas maar al te goed. Ben nu weer onder behandeling omdat ik serieus overwoog mijn been eraf te snijden, kan zó ook niet verder. Dus opnieuw de molen is. Maar het blijft zoeken. Wens je dan ook heel veel sterkte!!!
Wat fijn dat je gemeente soepel is. Want dat de middelen in bruikleen zijn, is geen reden om en scootmobiel en rolstoel te verstrekken. In feite zijn alle hulpmiddelen meestal in bruikleen. Echter elke gemeente mag zijn eigen beleid bepalen (met dien verstande dat het wel adequaat moet zijn) en dus verschilt wat je krijgt nogal met de gemeente. Weet je wel zeker dat ze ook een elektrische rolstoel naast je scootmobiel willen verstrekken, want veel gemeentes hebben wel de regeling 1x elektrisch en 1x duw voorziening.
lijkt mij toch een zorg minder als je niet zelf hoeft te sparen. Inderdaad zijn er best veel mensen met rolstoel die nog wel wat kunnen lopen. Ik zelf niet, ik kan ook niet staan dus dan houdt het op. Succes met de beslissing wat je nodig hebt!
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 20:53
0.00% gewijzigd
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 20:53
0.00% gewijzigd
Maxieee schreef:
16-03-2019 22:35
Ik heb niet overwogen mijn been eraf te snijden, maar ik heb wel aan alle huisartsen van mijn praktijk en ook een huisarts buiten de praktijk gevraagd of ik over een paar jaar euthanasie kan krijgen. Ze hebben allemaal geweigerd.

Ik heb nu wel een slaapmiddel erbij gekregen, omdat ik anders de hele nacht niet kan slapen door de zenuwpijn. Slapen is heerlijk, want dan voel je eventjes geen pijn. Gebruik jij ook een slaapmiddel?
Ben je onder behandeling bij een pijnpoli?
Ik gebruik nog geen slaapmedicatie want ben nu bezig te onderzoeken of er nog iets te doen is voor de zenuwpijn. Lijkt erop dat neurostimulator enige optie voor me is, maar arts denkt dat dat ook niet gaat helpen bij me. En zelf durf ik dat niet aan. Maar ik wil alles onderzocht hebben. Ik slaap max 4 uur (Alles bij elkaar opgeteld) op een nacht. Slaap medicatie zou misschien wel goed zijn. Maar ik hoop er stiekem toch op dat de zenuwpijn ooit nog minder wordt (al is dat volgens de arts niet zo) en dat ik dan weer beter ga slapen.
Maxieee schreef:
22-02-2019 21:55
Ik had een jaar geleden een eerstejaarsziektewet beoordeling gekregen met een arts en daarna met een arbeidsdeskundige van UWV. Dit is voor de Ik heb gisteren een brief met een afspraak met een arts van UWV gekregen. :thumbsup:
Ok, nou dan is die WIA beoordeling een inkoppertje want men weet al best veel van jou door die eerdere beoordeling. Wat een nare klachten heb je. Ik wens je veel sterkte. Zou je kunnen zwemmen? Of is dat geen optie? Met zwemmen heb bijna geen contact misschien dat dat minder pijn doet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maxiee, inzake lichaamsbeweging kan ik kort zijn. Totaal niet, maar ik kan dan fysiek gezien ook alleen nog iets met mijn handen en dat maar erg beperkt. En praten lukt ook, dus dat beweegt dan wel ;-) Dus geen tips voor je, maar zwemmen is meestal wel erg goed en train je spieren onbelast dat heb ik ook ooit nog wel gedaan. Nadeel- veel gedoe.
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 20:55
0.00% gewijzigd
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 20:56
0.00% gewijzigd
*
anoniem_361174 wijzigde dit bericht op 16-05-2019 20:56
0.00% gewijzigd
Maxieee schreef:
23-03-2019 18:49
Ja, ik zit bij pijnrevalidatie bij een andere neuroloog. Dit is de tweede neuroloog. Hij zei net als de eerste neuroloog dat er tegen zenuwpijn door zenuwbeschadiging geen effectieve pijnstiller is.
Pijnpoli/pijnbestrijding is een andere discipline dan neurologie.
Bij zenuwbeschadiging zou een neurostimulator kunnen werken. Maar onderschat de impact daarvan niet.
Heb je al eens een tens apparaat uit mogen proberen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven