Wie heeft de meeste rechten in de schoolvakanties?
vrijdag 10 oktober 2025 om 10:07
Lebow schreef: ↑10-10-2025 09:13Dat is misschien toch ook iets wat je had moeten plannen toen je jong was, net als het levensloopbestendige huis?
Sorry April, het is een mooie insteek, maar niet alles is zo maakbaar in het leven. Ik ken jouw financiële middelen niet, en dat zou er ook niet toe moeten doen, iedereen moet verzorging kunnen krijgen. In een maatschappij zoals in Nederland kan dat niet automatisch op het bord van de kinderen worden gelegd.
Haha. Ja dat is dom geweest, misschien zijn er tegen die tijd wel robots met een washandje. Ben je nog steeds eenzaam en/of alleen, maar iig wel gewassen.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
vrijdag 10 oktober 2025 om 10:29
Maar jij werkt toch in gehandicaptenzorg? Daar moet jaarlijks het arbeidspatroon worden besproken in het kader van de JUS en worden ook voorbeelden gegeven om bijvoorbeeld elke week meer te werken en dan in de zomer minder. Of voert je werkgever die gesprekken niet met jullie?
vrijdag 10 oktober 2025 om 16:07
Dit is inderdaad exact wat ik bedoel….. we kunnen daar bijna onze ogen niet meer voor sluiten maar dat doen we wel. En begrijpelijk ook want je kan niet veel anders als je het niet kan oplossen.thanx schreef: ↑10-10-2025 08:08Of je nou wel of niet kunt of wilt helpen in de zorg om b.v. je demente moeder, je man die revalideerd van een hersenbloeding, je oud-tante die geen kinderen heeft, je zwaar gehandicapte kind....
Iemand moet het natuurlijk doen.
Alleen gaat dat "recht hebben op", straks sterk veranderen.
Wil je nog een menswaardig leven voor die mensen, zul je móeten bijspringen.
En ja, ik zie ook dat, dat niet gaat lukken, maar zoals het stelsel nu is, kan dat niet anders.
In mijn hoofd heb ik trouwens altijd idealen gehad over dit onderwerp (zoals bv zelf een woongemeenschap opzetten voor hulpbehoevende ouderen met sociale aanspraak, hulp en zorg) maar die kan ik niet realiseren want heb er de financiële middelen niet voor. En dan zou ik ook moeten stoppen in het ziekenhuis
vrijdag 10 oktober 2025 om 16:10
Ik ben het geheel eens met het stuk dat iedereen verzorgd zou moeten worden op z’n oude dag.Lebow schreef: ↑10-10-2025 09:13Dat is misschien toch ook iets wat je had moeten plannen toen je jong was, net als het levensloopbestendige huis?
Sorry April, het is een mooie insteek, maar niet alles is zo maakbaar in het leven. Ik ken jouw financiële middelen niet, en dat zou er ook niet toe moeten doen, iedereen moet verzorging kunnen krijgen. In een maatschappij zoals in Nederland kan dat niet automatisch op het bord van de kinderen worden gelegd.
Helaas heeft de overheid dit al gedaan hè (de zorg verschuiven). Na het uitkleden van allerlei voorzieningen zoals bv verzorgingshuizen.
En wat me echt zorgen baart is dat geen enkele politieke partij hier aandacht aan besteedt in hun partij programma’s (ik screen hier altijd op als arts als ik moet stemmen maar ik vind bizar weinig)
vrijdag 10 oktober 2025 om 19:43
Een wasrobot lijkt mij geweldig. Niet hoeven te wachten tot iemand tijd heeft maar eigenlijk nog belangrijker dat ik niet in mijn blootje hoeft te staan voor een vreemde die mij komt wassen.
vrijdag 10 oktober 2025 om 19:46
Wordt nog wel een uitdaging als arbeidsmigratie beperkt gaat worden en mensen steeds minder willen gaan werken. Al denk ik zelf dat de luxe van parttime kunnen werken als je dat wilt er over 10 jaar niet meer is. Dan is iedereen nodig om het werk te kunnen doen.Lebow schreef: ↑10-10-2025 09:13Dat is misschien toch ook iets wat je had moeten plannen toen je jong was, net als het levensloopbestendige huis?
vrijdag 10 oktober 2025 om 20:18
Als dat het enige probleem is, dan is het nog te overzien. Allemaal wat meer werken.
Maar wanneer het grootste gedeelte van de beroepsbevolking nodig is in de zorg en/of het onderwijs, dan gaat de economie op zijn gat. Kun je allemaal 60 uur per week gaan werken maar dan worden alle andere kosten nog niet gedekt.
De uitgavenkant moet naar beneden en de inkomstenkant moet fors omhoog. Maar ja, dat zijn de moeilijke keuzes die er gemaakt moeten worden. Want de ene partij wil bezuinigen op kunst/cultuur, de andere wil fors meer belastingen op bedrijven, en weer een andere op ontwikkelingshulp, de BTW op alle producten/diensten iets verhogen, budget voor de publieke omroep verkleinen, toeslagen veranderen en beperken, werken meer lonend maken en belasting op vermogen verhogen, ga zo maar door.
Ik denk dat je bijna al deze maatregelen in moet gaan voeren over 10 jaar. Alleen al voor defensie is een enorm bedrag nodig...
Sur mes cahiers d’écolier
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn