Geld & Recht alle pijlers

WIe heeft tips om voor geod uit het rood staan te komen

30-09-2011 21:46 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Wij staan elke maand twee a drie weken rood, Mijn man en ik hebben allebei uitkeringen Ik wajong en mijn man wia en we wonen op de huurappartement en zijn in februari jl naar huurwoning verhuisd en die heeft veel geld gekost, we hebben geen schulden

Wie staan ook rood en wil vanaf komen, Het zou fijn zijn als wij met elkaar helpen met tips om te besparen en evt bezuinigen
Idd, niet meer uitgeven dan je hebt. Niet duurder op vakantie gaan dan je munt betalen, geen dure platte tv als de oude nog functioneert, probeer eerst zelf ke band is te plakken voordat je naar de fietsenmaker rent etc etc.
@TO,

Stap 1: check je verzekeringen. Het kan vast goedkoper!

Stap 2: kloppen je toeslagen?

Stap 3: Je houdt al je uitgaven bij, aan welke post gaat het meeste uit?

- Indien dit telefoonkosten is, minder bellen/goedkoper abbo/prepaid met max 10 euro p/maand/kwartaal/jaar.

- Tijdschriften opzeggen.

- Tv opzeggen. Nederland 1, 2 en 3 zijn gratis en de rest kan je missen-ergens anders kijken.

- geen abbo op de sportschool maar gaan hardlopen op straat.

- minder/geen uitjes.

- goedkoper eten. Met simpele pasta kom je een heel eind. Maak sommige dingen zelf, saus uit een potje is een stuk duurder. Kijk ook waar je boodschappen doen, sommige dingen zijn bij de alid/lidl goedkoop andere weer bij de AH.

Kan je echt niet werken(1 dag ofzo)? Wat zijn daar de opties voor? Als jij een wajong hebt en je man een WIA kijk dan goed naar je zorgkosten. Kan dit goedkoper? (Kan je je laten adviseren over een medicijn wat het zelfde helpt maar wat minder kost bijvoorbeeld). Welke hulpmiddelen heb je echt nodig?

Natuurlijk wil je zo goed mogelijk leven maar soms moet je dingen op een lager pitje zetten...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:neweve schreef op 11 oktober 2011 @ 15:51:

- Tv opzeggen. Nederland 1, 2 en 3 zijn gratis en de rest kan je missen-ergens anders kijken.Als je er voor kiest om wel internet te houden kan je via uitzending gemist/rtl gemist enz. programma's terugkijken.
Idd! en films en series kan je gratis downloaden (stiekem dan he), branden op een overschrijfbare dvd en je kunt lekker op de bank je films kijken.
Bedankt voor de tips allemaal Ik ben al bezig met besparen Laatst heb ik halvarine gekocht bij de Aldi ipv twentyfour en as dodnerdag heb ik van sonja bakker tagliatella , maar we hebben spaghetti uit de diepvries, kunnen wij dat mooi gebruiken

Wat bedoelen jullie met tv 1 2 3 opzeggen wij hebben nu nog via upc telefoon-tv radio en internet bij elkaar en straks gaan we veranderen

Wat verzekering betreft wij hebben rvs en gaan kijken welke goedkoper is en ook de zorgkosten gaan wij kijken welke goedkoper is

werken is voor mij geen optie ik werk te langzaam en als imeand zei opschieten werd ik nerveus. dus ik behoud mijn uitkering

Wij gaan kijken naar de toeslagen
En waarom reageer je niet op de vraag over sparen en rood staan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven