Geld & Recht alle pijlers

Wie helpt me onderhandelen?

28-05-2018 23:44 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Feiten:

Zo'n 10 bezichtigingen gedaan in een half jaar zonder dat dé woning er bij zat. Inmiddels is het aanbod behoorlijk beperkt. Vorige week een woning gezien die positief is bevallen. Vraagprijs 239. WOZ waarde op 1-1-2017 was 168....

Dezelfde middag zijn er 4 andere bezichtigingen geweest. Daarbij zijn er nog 6 geïnteresseerden die eerst de eigen woning moeten verkopen en zogezegd B-keus zijn voor de verkoper en niet in de eerste bezichtigingsronde zijn meegenomen.

Tijdens de bezichtiging spreekt de makelaar uit (nadat ik had aangegeven de woning flink aan de prijs te vinden) dat ik er met 220-225 niet eens aan hoef te beginnen.

Verkoper heeft vorig jaar 210 hypotheek op de woning genomen. Vermoedelijk vanwege een scheiding en bijbehorende uitkoop van ex-partner. Prijzen hier zijn wel gestegen maar niet zo extreem als in de randstad.

Wat denken jullie? Met welk bod kan ik in onderhandeling komen?

Alvast bedankt voor alle tips!
boontje80 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 00:12
3.28% gewijzigd
Ik denk dat je teveel er vanuit gaat dat de makelaar bepaald. Hij werkt in opdracht van de verkopers, zij zullen dus verder willen kijken in plaats van ingaan op het bod van jou. Als ze uiteindelijk weer bij je terecht komen dan kan je altijd nog een stuk minder bieden dan eerst.

Ik zou zelf verder kijken op funda, er zijn nog meer huizen. Wie weet komt daar maandag het huis op dat wel aan al je punten voldoet.
boontje80 schreef:
23-09-2018 10:07
En voor alle anderen die gereageerd hebben, dankjewel. Hoewel het inderdaad niet altijd leuk was om te lezen, begrijp ik nu wel waarom het zo loopt als het loopt. Wat de spanning in dit proces met iemand kan doen wordt denk ik nogal onderschat. Nu laat ik het los en heb ik er alle vertrouwen in dat als mijn bod zo goed is als ik denk we er uit gaan komen. Fijne zondag iedereen!
En dat is wat ik al eerder bedoelde met dat je je door je emoties laat leiden en hierdoor hele verkeerde stappen zet. Ik denk dat de spanning niet wordt onderschat door mensen. Maar als je weet dat je je spanning niet onder controle hebt is het gewoon niet handig deze stappen allemaal zelf te zetten terwijl het je ook nog eens aan kennis ontbreekt.

Als je bod geaccepteerd wordt is dat fijn maar de gevolgen die het kan hebben als je bod geaccepteerd is maar er gebreken aan het huis zitten is een heel groot probleem.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
23-09-2018 10:04
Ik kan me voorstellen dat deze makelaar jouw bod helemaal niet eens serieus neemt en je hierdoor niet als een goede partij ziet. Meteen ongezien de vraagprijs bieden vervolgens zelf langs gaan bij de bewoners en zonder een bouwtechnische keuring je bod schriftelijk bevestigen is gewoon niet zo'n slimme zet.


Ik kan je alleen maar aanraden om een aankoopmakelaar in de arm te nemen om in het vervolg niet meer zulke fouten te maken. Bij de eerdere huizen en nu ook bij dit huis heb je dingen gedaan waarmee je jezelf flink in de vingers hebt gesneden. Het is duidelijk dat je niet over de juiste kennis beschikt om zelf een woning aan te kopen, je kan jezelf hier vreselijk mee in de problemen brengen.
Bouwtechnische keuring en taxatie voor tekenen zijn opgenomen in de voorwaarden.

Maar zal zeker overwegen om bij een volgende woning een aankoopmakelaar in te schakelen.
Alle reacties Link kopieren
Het verhaal gaat verder ...

Ik ben inmiddels mét aankoopmakelaar nogmaals naar de woning gaan kijken. Deze adviseerde me vervolgens niet meer dan 200k voor de woning te moeten willen betalen, vooral vanwege de (slechte) staat. Omdat ik zelf het verschil tussen de vraagprijs en het advies wel heel groot vond (en de verkopers daarmee niet op de kast wilde jagen) heeft hij op mijn verzoek een nieuw bod van 210 uitgebracht.

Vervolgens ben ik gebeld door de verkoper. Laat ik zeggen dat het een nogal onprettig gesprek was. Waar de verkopend makelaar zich overigens nadien voor heeft verontschuldigd. Sowieso is mijn beeld van de verkopende makelaar 180 graden gedraait. Het blijkt inderdaad, zoals hier al eerder werd aangegeven, vooral de verkoper te zijn die (heeft) bepaald.

Ik ben inmiddels zo blij dat ik niet heb getekend voor de vraagprijs! Dan had ik inderdaad een behoorlijk probleem gehad met alle achterstallig onderhoud en kosten die daarbij horen.

Vervelende is wel dat de verkoper nu het idee dat hij (van mij) de vraagprijs gaat krijgen niet meer los kan laten. Terwijl eigenlijk iedereen die ik inmiddels heb gesproken (en daar waren ook mensen bij die de woning van binnen kennen) zegt dat de woning te duur is.

Wat vinden jullie van deze ontwikkelingen?
boontje80 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 07:40
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
boontje80 schreef:
02-10-2018 23:15
Het verhaal gaat verder ...

Ik ben inmiddels mét aankoopmakelaar nogmaals naar de woning gaan kijken. Deze adviseerde me vervolgens niet meer dan 2k voor de woning te moeten willen betalen, vooral vanwege de (slechte) staat. Omdat ik zelf het verschil tussen de vraagprijs en het advies wel heel groot vond (en de verkopers daarmee niet op de kast wilde jagen) heeft hij op mijn verzoek een nieuw bod van 210 uitgebracht.

Vervolgens ben ik gebeld door de verkoper. Laat ik zeggen dat het een nogal onprettig gesprek was. Waar de verkopend makelaar zich overigens nadien voor heeft verontschuldigd. Sowieso is mijn beeld van de verkopende makelaar 180 graden gedraait. Het blijkt inderdaad, zoals hier al eerder werd aangegeven, vooral de verkoper te zijn die (heeft) bepaald.

Ik ben inmiddels zo blij dat ik niet heb getekend voor de vraagprijs! Dan had ik inderdaad een behoorlijk probleem gehad met alle achterstallig onderhoud en kosten die daarbij horen.

Vervelende is wel dat de verkoper nu het idee dat hij (van mij) de vraagprijs gaat krijgen niet meer los kan laten. Terwijl eigenlijk iedereen die ik inmiddels heb gesproken (en daar waren ook mensen bij die de woning van binnen kennen) zegt dat de woning te duur is.

Wat vinden jullie van deze ontwikkelingen?
Lijkt mij gunstig voor jou. Wat ik tot nu toe heb gelezen, staan de mensen nu niet bepaald in de rij. Dus lekker 210 handhaven. Zolang je niet midden in een pannenkoekenrel qua burenruzie zit, de huidige hut niet is afgebrand of in een vechtscheiding zit met kleine kinderen: je kunt rustig afwachten.

Achteraf wel een opluchting dat ze niet op het eerste bod zijn in gegaan. Wat dat betreft heeft de verkopende partij zijn/haar kans gehad.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik vind het een rare ontwikkeling. Allereerst dat je toch weer bent gaan kijken bij die woning, en dan nog een aankoopmakelaar meeneemt wiens advies je in de wind slaat ook. Had dan die 200k geboden, had je in ieder geval nog 10k over voor de verbouwingen.

En dat je überhaupt nog geboden hebt na een onprettig gesprek met de buurman is al helemaal gek. Dan wil je de woning blijkbaar wanhopig graag hebben en dat weet de beste man, die gaat vast niet akkoord met jou nieuwe prijs nu ze weten dat je bereid bent meer te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Vond ik wel moeilijk hoor om dat zo over te brengen. Voelde toch wel heel hard richting verkoper. Was echt not amused en begrijpelijk ook. Maar ik ben stiekem trots op mezelf dat ik eindelijk rationeel naar de woning heb kunnen kijken. En die kans heb ik eigenlijk van de verkopend makelaar gekregen.

Vind het echt wonderlijk hoe sommige dingen uitpakken. In positieve zin dan.
Alle reacties Link kopieren
PotjePindakaas schreef:
02-10-2018 23:32
Ik vind het een rare ontwikkeling. Allereerst dat je toch weer bent gaan kijken bij die woning, en dan nog een aankoopmakelaar meeneemt wiens advies je in de wind slaat ook. Had dan die 200k geboden, had je in ieder geval nog 10k over voor de verbouwingen.

Ik ben gaan kijken op uitnodiging van de verkoopmakelaar. Dat ik me dan wil laten bijstaan door een aankoopmakelaar lijkt me logisch. En maar goed ook, anders had ik een boel dingen over het hoofd gezien en misschien wel mijn hoger bod gehandhaafd. Deze afspraak had natuurlijk de eerste afspraak moeten zijn. Dan had je niet gezeten met de hoge verwachtingen die er nu wel zijn. 200k bieden wilde ik niet. Als je mee hebt gelezen is het niet mijn bedoeling de verkopers het vel over de oren te trekken maar een realistische prijs te betalen.

En dat je überhaupt nog geboden hebt na een onprettig gesprek met de buurman is al helemaal gek. Dan wil je de woning blijkbaar wanhopig graag hebben en dat weet de beste man, die gaat vast niet akkoord met jou nieuwe prijs nu ze weten dat je bereid bent meer te betalen.
Dan lees je niet goed. Mijn bod was de oorzaak van het onprettige gesprek. Dus eerst bod, dan gesprek. Heb vervolgens met de makelaar gesproken en aangegeven dat ik het huis nog steeds graag wil hebben, maar niet ten koste van alles.
Alle reacties Link kopieren
boontje80 schreef:
02-10-2018 23:32
Vond ik wel moeilijk hoor om dat zo over te brengen. Voelde toch wel heel hard richting verkoper. Was echt not amused en begrijpelijk ook. Maar ik ben stiekem trots op mezelf dat ik eindelijk rationeel naar de woning heb kunnen kijken. En die kans heb ik eigenlijk van de verkopend makelaar gekregen.

Vind het echt wonderlijk hoe sommige dingen uitpakken. In positieve zin dan.
Rationeel? Je bent nog steeds bereid 10.000 euro zo weg te geven. Hoeveel maandsalarissen zijn dat voor je?
(Terzijde: 2k€=2000€. Dat is wel heel weinig voor een huis :) )
boontje80 schreef:
02-10-2018 23:15
Het verhaal gaat verder ...

Ik ben inmiddels mét aankoopmakelaar nogmaals naar de woning gaan kijken. Deze adviseerde me vervolgens niet meer dan 200k voor de woning te moeten willen betalen, vooral vanwege de (slechte) staat. Omdat ik zelf het verschil tussen de vraagprijs en het advies wel heel groot vond (en de verkopers daarmee niet op de kast wilde jagen) heeft hij op mijn verzoek een nieuw bod van 210 uitgebracht.

Vervolgens ben ik gebeld door de verkoper. Laat ik zeggen dat het een nogal onprettig gesprek was. Waar de verkopend makelaar zich overigens nadien voor heeft verontschuldigd. Sowieso is mijn beeld van de verkopende makelaar 180 graden gedraait. Het blijkt inderdaad, zoals hier al eerder werd aangegeven, vooral de verkoper te zijn die (heeft) bepaald.

Ik ben inmiddels zo blij dat ik niet heb getekend voor de vraagprijs! Dan had ik inderdaad een behoorlijk probleem gehad met alle achterstallig onderhoud en kosten die daarbij horen.

Vervelende is wel dat de verkoper nu het idee dat hij (van mij) de vraagprijs gaat krijgen niet meer los kan laten. Terwijl eigenlijk iedereen die ik inmiddels heb gesproken (en daar waren ook mensen bij die de woning van binnen kennen) zegt dat de woning te duur is.

Wat vinden jullie van deze ontwikkelingen?
Ik neem aan dat het niet over het huis gaat van dit topic naar die bij je ouders om de hoek?

Wat ik van de ontwikkeling vind? Ik vind jouw manier van handelen echt heel raar en compleet de omgekeerde volgorde. Je bied de vraagprijs, hier reageren ze niet op. Vervolgens ga je terug met een aankoopmakelaar die de vraagprijs veel te duur vindt en geeft je advies wat je wel moet bieden waar je zelf boven gaat zitten. De aankoopmakelaar had je eerder moeten doen, dan had je geweten dat de vraagprijs het niet waard was stel dat ze hier wel mee in zee waren gegaan had je echt een serieus probleem gehad nl.
Na je eerste bod waar ze niet op reageren ga je terug met een aankoopmakelaar, daarmee laat je zien dat je echt geïnteresseerd bent en dat je het graag wil hebben. Vervolgens bied je een stuk lager waardoor de verkoper boos wordt wat logisch is. Die houdt nu zijn poot stijf, je hebt immers eerst de vraagprijs geboden en het staat nog net niet op je voorhoofd geschreven dat je het heel graag wil. Voor hem een kwestie aangeduld dus voor je weer rare sprongen gaat maken en het alsnog voor die prijs wil kopen.
Ik vind het ook tamelijk vaag overkomen en ik weet niet hoe serieus ik jou nog zou nemen als verkoper. Ik vind het nogal raar om eerst flink te bieden, en dan opeens je bod te verlagen, zelfs nog zonder bouwtechnische keuring.
Ik denk dat je heel lang zal moeten wachten voordat ze het voor je huidige bod aan jou gaan verkopen. En voor jou voor de volgende keer: verdiep je eerst goed in een huis voordat je een bod doet, ik denk dat de kans veel groter was geweest dat jullie tot overeenstemming gekomen waren als je direct een bod van 210 had gedaan, of zelfs 200k met een goede onderbouwing er bij.
Daarnaast: nu je weet van al het achterstallige onderhoud, heb je wel voldoende budget om de woning op te knappen?
Overigens heb je nergens verteld wat de vraagprijs is of wel? Is 210 daar ver onder?
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben helemaal gelijk!
Bij huis 1 heb ik te lang gewacht (en was boven mijn budget). Bij dit huis te snel gehandeld (en is de woning het niet waard). Hopelijk valt bij huis 3 alles op z'n plek. Ik weet nu iig wel wat ik moet doen en in welke volgorde ik dan stappen moet zetten. Het is een leerproces voor me geweest.
Alle reacties Link kopieren
Dit schreef je eerder over je eigen inschatting van het proces rond de verkoop van dit huis.
boontje80 schreef:
22-09-2018 23:17
Omdat ik dit keer me vooraf al beter heb laten informeren. Voor de zomer kwam ik er tijdens het bieden pas achter wat de woning 'waard' was.
Nu ben je er dus wéér tijdens het bieden achter gekomen wat het huis waard was, al beweerde je eerder stellig van niet en vond je iedereen die vraagtekens plaatste bij de manier waarop je het aanpakte maar stom.
Misschien toch eens gaan werken aan je zelfkennis?
Alle reacties Link kopieren
Zo zwart-wit is het niet. Maar jullie boodschap is duidelijk. Bedankt voor alle reacties.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
03-10-2018 12:13
Dit schreef je eerder over je eigen inschatting van het proces rond de verkoop van dit huis.

Nu ben je er dus wéér tijdens het bieden achter gekomen wat het huis waard was, al beweerde je eerder stellig van niet en vond je iedereen die vraagtekens plaatste bij de manier waarop je het aanpakte maar stom.
Misschien toch eens gaan werken aan je zelfkennis?
Dat ik aangeef dat ik de toon hier soms niet prettig vind is iets anders dan mensen stom vinden.

Je suggestie dat ik misschien eens moet gaan werken aan mijn zelfkennis, kun je denk ik beter op jezelf toepassen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo terug, Boontje!

Allereerst: dank voor je update. Ik dacht nog weleens aan hoe het was afgelopen.

Ik vind het inderdaad zwart-wit hier. Het gaat niet om een pakje boter, maar om een huis. Je neemt niet even bij de super een ander merk mee wanneer je speciale gevoelens hebt voor een huis. Ik vind het dus absoluut niet raar dat je ingegaan bent op de uitnodiging van de verkopend makelaar om e.e.a. nog eens te bekijken. Je bent nu verstandig het gesprek ingegaan met een aankoopmakelaar en hebt een tweede bod uitgebracht. Ik kan me voorstellen dat de verkoper zelf niet geamuseerd is, maar dat is zijn verlies. Je bood hem de eerste keer een prachtig bod, hoger dan de marktwaarde op voorwaarde van snel beslissen. Hij werd hebberig en wilde verder kijken. Dan gaat het over. Jouw eerste bod verviel door zijn dollartekens en daar moet hij nu mee dealen.
Intussen heb je rust gevonden en dingen wat genuanceerd, lijkt me. Je hebt nu weer nieuwe kansen, en volgens mij vind je het huis en de ligging prettig genoeg om serieus te onderhandelen. Nu ben je nog in overleg met hem, wat duidt dat hij inderdaad weinig andere interessante kopers heeft gevonden. En je hebt hem een prijs geboden boven de marktwaarde maar waarin jij je kunt vinden wanneer hij ja zegt.
Ik zou niet weten wat hier verkeerd aan is, of overzie ik iets of mis ik info?
Veel succes bij het wachten nu, spannend!
Alle reacties Link kopieren
-Hanka- schreef:
03-10-2018 09:28
Ik vind het ook tamelijk vaag overkomen en ik weet niet hoe serieus ik jou nog zou nemen als verkoper. Ik vind het nogal raar om eerst flink te bieden, en dan opeens je bod te verlagen, zelfs nog zonder bouwtechnische keuring.
Ik denk dat je heel lang zal moeten wachten voordat ze het voor je huidige bod aan jou gaan verkopen.

Eens, maar kan er vrede mee hebben als het niet lukt. Ik heb gedaan wat ik dacht dat goed was in het moment.

En voor jou voor de volgende keer: verdiep je eerst goed in een huis voordat je een bod doet, ik denk dat de kans veel groter was geweest dat jullie tot overeenstemming gekomen waren als je direct een bod van 210 had gedaan, of zelfs 200k met een goede onderbouwing er bij.

Eens. Ik heb me veel te veel laten leiden door emotie. Helaas kan ik dat niet meer terug draaien.

Daarnaast: nu je weet van al het achterstallige onderhoud, heb je wel voldoende budget om de woning op te knappen?

Nee, daarom heb ik mijn bod ook moeten verlagen. Zodat er voldoende overblijft om de meest noodzakelijke dingen te doen.

Overigens heb je nergens verteld wat de vraagprijs is of wel? Is 210 daar ver onder?
Nee klopt, maar het is naar mijn idee al best een herkenbare situatie. Ben een beetje huiverig om alle details hier te geven.
Alle reacties Link kopieren
wortelsoep schreef:
03-10-2018 14:32
Hallo terug, Boontje!

Allereerst: dank voor je update. Ik dacht nog weleens aan hoe het was afgelopen.

Ik vind het inderdaad zwart-wit hier. Het gaat niet om een pakje boter, maar om een huis. Je neemt niet even bij de super een ander merk mee wanneer je speciale gevoelens hebt voor een huis. Ik vind het dus absoluut niet raar dat je ingegaan bent op de uitnodiging van de verkopend makelaar om e.e.a. nog eens te bekijken. Je bent nu verstandig het gesprek ingegaan met een aankoopmakelaar en hebt een tweede bod uitgebracht. Ik kan me voorstellen dat de verkoper zelf niet geamuseerd is, maar dat is zijn verlies. Je bood hem de eerste keer een prachtig bod, hoger dan de marktwaarde op voorwaarde van snel beslissen. Hij werd hebberig en wilde verder kijken. Dan gaat het over. Jouw eerste bod verviel door zijn dollartekens en daar moet hij nu mee dealen.
Intussen heb je rust gevonden en dingen wat genuanceerd, lijkt me. Je hebt nu weer nieuwe kansen, en volgens mij vind je het huis en de ligging prettig genoeg om serieus te onderhandelen. Nu ben je nog in overleg met hem, wat duidt dat hij inderdaad weinig andere interessante kopers heeft gevonden. En je hebt hem een prijs geboden boven de marktwaarde maar waarin jij je kunt vinden wanneer hij ja zegt.
Ik zou niet weten wat hier verkeerd aan is, of overzie ik iets of mis ik info?
Veel succes bij het wachten nu, spannend!
Wat lief van je! Zo zie ik het zelf ook. Wat niet wil zeggen dat ik met de kennis van nu het niet anders zou hebben gedaan. Maar goed, dat kan niet meer. Achteraf praten is altijd makkelijker natuurlijk. Gelukkig mag ik van mezelf fouten maken ;-)
boontje80 schreef:
03-10-2018 14:42
Wat lief van je! Zo zie ik het zelf ook. Wat niet wil zeggen dat ik met de kennis van nu het niet anders zou hebben gedaan. Maar goed, dat kan niet meer. Achteraf praten is altijd makkelijker natuurlijk. Gelukkig mag ik van mezelf fouten maken ;-)
Fouten maken mag altijd maar bij je eerste huis is er door veel mensen gewaarschuwd. Bij huis 2 heb je deze adviezen in de wind geslagen en was je voor heel veel geld in de problemen gekomen als je bod geaccepteerd was. We hebben Het allemaal echt niet slecht bedoeld. Je koopt geen pakje boter maar geeft heel veel geld uit. Uit jouw manier van handelen is het duidelijk dat je er echt geen kennis van hebt en dat je door je emoties hele rare sprongen maakt. Sprongen die je echt goed in de problemen kunnen brengen.
Alle reacties Link kopieren
boontje80 schreef:
03-10-2018 14:26
Dat ik aangeef dat ik de toon hier soms niet prettig vind is iets anders dan mensen stom vinden.

[b-]Je suggestie dat ik misschien eens moet gaan werken aan mijn zelfkennis, kun je denk ik beter op jezelf toepassen.[/b]
Want?
Jij bent gewoon de beste (en enige?) partij, Boontje. Je bent bereid dieper in je buidel te tasten dan andere geinteresseerden omdat je ouders om de hoek wonen. De verkopend makelaar ziet dat natuurlijk ook en heeft je daarom nog een keer uitgenodigd. En excuses aangeboden voor het gedrag van de verkopers in de hoop dat je niet kwaad wegloopt. Bovendien biedt jij ze nu de kans om de hypotheek af te lossen op een woning die eigenlijk onder water staat. Ze mogen in hun handjes knijpen met jouw bod, zo'n kans krijgen ze niet meer. Ik weet zeker dat hij er bij de verkopers op zal aandringen jouw bod te accepteren. Iedereen is gebaat bij een snelle afhandeling.

Wanneer loopt je bod af?
anoniem_327069 wijzigde dit bericht op 04-10-2018 07:50
23.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
To het kan ook nog gewoon door gaan. Bij kennissen van mij hadden een soort gelijk verhaal alleen hebben ze niet na een week al het bod verlaagt. Het bod wat ze de eerste keer deden werd weg gelachen. Een paar maanden later belde makelaar op of ze niet nog een keer kwamen kijken. Na de bezichtig hebben ze een bod van 10.000-20.000 euro minder neergelegd. Dat is geaccepteerd. Nu was dit ook in een stijgende markt een aantal jaar geleden. Het ging alleen op een klushuis waar niemand zin in had of nog lager had geboden. Ze hebben alleen wel een lange adem moeten hebben.
Heel verstandig dat je een aankoopmakelaar in de arm hebt genomen. Laat hem je adviseren over hoe nu verder te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels een tegenbod gehad. Maar hoe langer ik nadenk over alles wat er (naar mijn idee) nog aan de woning moet worden gedaan, hoe meer ik twijfel of dit de juiste keuze is.
Vooral nu duidelijk is dat er geen concurrentie is, ben ik steeds minder genegen om de woning te duur aan te kopen. Mijn aankoopmakelaar zegt dat ik de woning verspeel als ik nog een keer omlaag ga met mijn bod.

Feitelijk is de situatie zo:

Bod voor de vp = afgewezen
Bezichtigingen gelopen
Bod 10k onder de vp = afgewezen
Open huizen dag gedaan
Tegenbod 5k onder de vp

Al met al komt het op mij over alsof ze me 2 keer in de wacht hebben gezet in de hoop op een betere kandidaat. En nu die uitblijft proberen ze er bij mij alsnog de max uit te halen.

Is het dan gek dat ik mijn eerdere biedingen niet meer wil herhalen en ik de woning alleen nog voor de marktwaarde wil kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet gek dat je het voor de marktwaarde wil kopen, maar wel dat je daar nu pas mee komt. Als verkoper zou ik je niet meer serieus nemen als je nu met een tegenbod komt dat lager ligt dan je eerdere bod.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven