Wie zit hier ook bij Engie?
vrijdag 18 juli 2025 om 23:41
Hoi,
Omdat ik al meer dan 6 weken op mijn jaarrekening wacht ben ik de reviews gaan lezen op Trustpilot en die liegen er niet om.
Heel veel mensen die lang moeten wachten op hun jaarrekening en door de klantenservice met een kluitje in het riet worden gestuurd.
Troostend ( nouja...) dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar je kunt in de reviews niet lezen of het uiteindelijk is goedgekomen met de boze klanten die een boze review hebben achtergelaten.
Zijn hier forummers die uiteindelijk wel hun jaarrekening hebben gekregen of is Engie een zinkend en kan ik naar mijn centen
?
De app. werkt ook niet, dus daar valt ook weinig zinnigs nog uit te halen.
Omdat ik al meer dan 6 weken op mijn jaarrekening wacht ben ik de reviews gaan lezen op Trustpilot en die liegen er niet om.
Heel veel mensen die lang moeten wachten op hun jaarrekening en door de klantenservice met een kluitje in het riet worden gestuurd.
Troostend ( nouja...) dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar je kunt in de reviews niet lezen of het uiteindelijk is goedgekomen met de boze klanten die een boze review hebben achtergelaten.
Zijn hier forummers die uiteindelijk wel hun jaarrekening hebben gekregen of is Engie een zinkend en kan ik naar mijn centen

De app. werkt ook niet, dus daar valt ook weinig zinnigs nog uit te halen.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man
maandag 20 oktober 2025 om 20:38
Ja die reclame zie ik inderdaad ook, ze mogen wel een toontje lager zingen met hun reclames want het is echt wel heel erg slecht dat het nieuwe systeem zolang en zoveel problemen geeft.
Maar nog vreemder vind ik, is dat ze hier niet VANUIT ZICHZELF veel opener over communiceren.
Ik denk dat vooral dat het vertrouwen aantast van hun klanten, zo heb je er geen idee van of ze eigenlijk zelf wel zeker zijn dat ze het onder controle gaan krijgen.
Ik maak me niet zo druk.
Medelijden met medewerkers en klanten die narigheid krijgen hiervan heb ik wel.
What a mess.
Maar nog vreemder vind ik, is dat ze hier niet VANUIT ZICHZELF veel opener over communiceren.
Ik denk dat vooral dat het vertrouwen aantast van hun klanten, zo heb je er geen idee van of ze eigenlijk zelf wel zeker zijn dat ze het onder controle gaan krijgen.
Ik maak me niet zo druk.
Medelijden met medewerkers en klanten die narigheid krijgen hiervan heb ik wel.
What a mess.
maandag 20 oktober 2025 om 20:42
Zeker doen! Zo laag mogelijk. Ik zit bij een andere leverancier en heb dat ook gedaan. Ik krijg in december dan altijd een jaarafrekening en moet uiteraard flink bijbetalen maar dat weet ik vantevoren en ik zet dat geld het hele jaar maandelijks opzij. Zo ben ik het niet kwijt mocht het bedrijf omvallen.Dutchgirly schreef: ↑18-07-2025 23:50Mijn engie contract start volgende week... ik zal mijn termijn bedrag dan maar laag zetten als dat het geval is...
dinsdag 21 oktober 2025 om 08:13
Zit zelf bij Greenchoice. Zag door opvallend hoog banksaldo dat mijn jaarafrekening was gestort. Maar geen bericht gehad, ook niet in de spam. Kan uiteraard alles terugzien via de site, maar had berichtje wel zo netjes gevonden. Gelukkig bijna €900,- terug, dat is dan weer fijn.
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
dinsdag 21 oktober 2025 om 08:47
Hmmm... ik zit ook sinds een paar maanden bij Engie. Ik heb mijn maandbedrag net verhoogd op aanraden van hun app. Maar volgens jullie is dat dus niet zo verstandig omdat het wel eens heel lang kan duren voor de jaarrekening er is?
Ik ben trouwens ook voor ze gevallen door een 400 euro cashback actie via Independer.. daar hadden ze ook best goede reviews.
Ik ben trouwens ook voor ze gevallen door een 400 euro cashback actie via Independer.. daar hadden ze ook best goede reviews.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in