Geld & Recht alle pijlers

Wijziging arbeidsovereenkomst

19-12-2016 13:02 5 berichten
Hi allemaal. Ik heb een vraag over mijn contract. Oktober vorig jaar begon ik (eerste contract dus), eind mei is ie voor het eerst verlengd (tweede contract), eind november opnieuw verlengd (derde contract). Deze maand ben ik begonnen met meer uren werken, wijziging in mijn arbeidsovereenkomst dus. Dat moest ik ondertekenen, op dat contract staat gewoon dezelfde einddatum als op mijn derde contract staat (eind augustus).

Een van mijn collega's zegt echter dat een wijziging op de arbeidsovereenkomst 'hetzelfde' is als een nieuw contract. Volgens haar is dit nu dus mijn vierde contract, wat betekent dat ik recht heb op een vast contract (haar woorden).

Ik kan me dat persoonlijk niet voorstellen, omdat mijn werkgever niet zo gauw vaste contracten geeft. Het is eerder een uitzondering dan een vanzelfsprekendheid. Dus als een wijziging zou betekenen dat er weer een 'nieuw' contract is ingegaan, neem ik aan dat zij dat niet zomaar gedaan zouden hebben. Weet iemand mij hier meer over te vertellen? Ik heb er geen verstand van.
Alle reacties Link kopieren
Is het enige dat verandert is het aantal uren dat je werkt? Dan is het gewoon een wijziging en een nieuw contract.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook geen verstand van maar ik zit even te googelen en lees o.a. dit:

"Als een werkgever de arbeidsovereenkomst van een werknemer tussentijds wijzigt, ontstaat er niet automatisch een nieuw contract dat meetelt in de ketenbepaling. Dit is alleen het geval als de werkgever de einddatum van het contract verder opschuift of als dit nadrukkelijk de bedoeling van de werkgever en de werknemer is. Zo oordeelde Rechtbank Limburg onlangs."

Bron:
quote:borboletas schreef op 19 december 2016 @ 13:12:

Ik heb er ook geen verstand van maar ik zit even te googelen en lees o.a. dit:

"Als een werkgever de arbeidsovereenkomst van een werknemer tussentijds wijzigt, ontstaat er niet automatisch een nieuw contract dat meetelt in de ketenbepaling. Dit is alleen het geval als de werkgever de einddatum van het contract verder opschuift of als dit nadrukkelijk de bedoeling van de werkgever en de werknemer is. Zo oordeelde Rechtbank Limburg onlangs."

Bron: Dankje! Ik dacht al, als dat zo is gaat het wel érg makkelijk.
quote:InterimNick91 schreef op 19 december 2016 @ 13:10:

Is het enige dat verandert is het aantal uren dat je werkt? Dan is het gewoon een wijziging en geen nieuw contract.Ja, enkel het aantal uren is veranderd. Dat is geen 'nieuw' contract dus. Wat ik zelf ook al dacht. Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven