Geld & Recht alle pijlers

Wilt u de bon ?

15-08-2012 17:53 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Steeds vaker vragen cassier(s)(es) of je de kassabon wil.

Ik zelf vind dit raar.

Soms klopt de kassabon niet omdat er te veel en/of verkeerd is aangeslagen en hoe kun je dat reclameren zonder kassabon ?
Dan kunnen ze 'm gewoon oproepen in de computer (bij albert heijn iig).
Ik hoef soms geen bon, omdat ik wat ik heb gekocht direct ga opeten of het zijn maar een paar boodschappen en ik zie dat het bedrag klopt. Ik heb trouwens negen van de tien keer helemaal geen zin om de kassabon te controleren, doe jij dat wel?
Wat eten we vanavond?
Waarom is dat raar? Ik hoef echt niet altijd de bon hoor, gewoon opletten bij het aanslaan..
goh daar heb ik me nu nog nooit aan geërgerd eigenlijk. gekke vraag misschien.... als iemand geen bon wil... wordt de bon dan alsnog wel geprint? anders zou het misschien uit millieu oogpunt kunnen zijn.
Het is hartstikke normaal hoor dat caissieres daarom vragen.
quote:shogubo schreef op 15 augustus 2012 @ 17:53:

Soms klopt de kassabon niet omdat er te veel en/of verkeerd is aangeslagen en hoe kun je dat reclameren zonder kassabon ?

Kijk jij de bon na dan? Ik ben zo iemand die de bon niet eens hoeft, laat staan dat ik m nakijk.

Overigens, het gaat dan om bonnen van de AH/benzine etc. Voor elektronische apparaten en duren kleding bewaar ik uiteraard wel de bon.
Bij de AH is de bon gewoon op te vragen. Het scheelt in ieder geval een heleboel onnodig papier
Ik controleer het eigenlijk niet. Ook niet als ik wel de bon wil.

Ik vind het eigenlijk alleen handig als ik voor iemand anders boodschappen haal.

Verder valt er toch altijd wat te zeuren. Of het is zo zonde van het papier of het is raar dat het gevraagd wordt.
Het Viva forum is papaja.
quote:lemonlover schreef op 15 augustus 2012 @ 17:56:

goh daar heb ik me nu nog nooit aan geërgerd eigenlijk. gekke vraag misschien.... als iemand geen bon wil... wordt de bon dan alsnog wel geprint? anders zou het misschien uit millieu oogpunt kunnen zijn.Nee hoor, bij ons vragen ze of je 'm wil, en pas als je 'm wil, printen ze 'm uit.
Lijkt me een stuk beter voor het milieu als alleen die kassabonnen afgedrukt worden die ook echt gebruikt worden. Bij mij verdwijnen ze tussen de boodschappen en eens in de zoveel tijd hou ik de boodschappentas ondersteboven boven de prullebak.
9 van de 10 keer gaan bonnen bij mij ongezien bij het oud papier, dus vaak hoef ik inderdaad geen bon. Als die dan niet geprint hoeft te worden kies ik daar voor. Uiteraard bewaar ik wel bonnen van dure aankopen en aankopen met garantie.

Ik denk dat het veel papier scheelt. Net zoals het afschaffen van de gratis plasticzakjes bij de kassa... ja, in het begin vond ik dat vervelend, maar tegenwoordig heb ik gewoon standaard in iedere tas een opgevouwen plastictas zitten. Werkt prima.
Volgens mij wordt ie tegenwoordig niet overal standaard afgedrukt, daarom vragen ze het. En terecht, bijna niemand neemt hem mee voor bijv. een kleine boodschap.
Niet iedereen hoeft een bon, en ik merk dat sinds ze het vragen er een stuk minder rondslingerende bonnetjes liggen aan het begin van de supermarkt, op de band en in de karretjes.

Dat ze die niet hoeven af te drukken zal vast schelen in de kosten en voor het milieu.
Ze vragen dat volgens mij al zolang ik boodschappen doe, maar ik hoef 'm meestal niet.
Hier zie ik bij de winkels dat de bonnen gewoon worden afgedrukt. Wil de klant geen bon dan gooit de cassiere m weg. Dus voor het milieu maakt het niks uit.
Bij ons vragen ze het ook en ik wil hem altijd graag hebben. Ik controleer mijn bon dan ook altijd en gemiddeld eens per week klopt er iets niet. Dus zeker de moeite waard om toch te overwegen.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Bonnen worden idd gewoon standaard afgedrukt, maar ze gaan gewoon bij de supermarkt zelf de vuilbak in als je 'm niet hoeft.
Is ook om die kassa´s een beetje ordentelijk te houden. Als iedereen m erbij krijgt terwijl veel mensen m niet hoeven dan liggen binnen no-time al die banden en de vloer vol met bonnetjes.

Ikzelf wil wel altijd de bon trouwens, maar ik houd mijn huishoudelijke uitgaven dan ook bij en zonder bon vergeet ik hoeveel het was.
Bij Albert Heijn worden ze niet zomaar afgedrukt. Ik wil alleen een bon als het kassameisje zit te stuntelen, als ik tegelijkertijd boodschappen doe voor mijn opa, of als ik de streepjescode nodig heb om de XL uit te komen.
Soms zeg ik dat ik hem wel wil omdat ik hem dan bij het oud papier gooi en de supermarkt hem waarschijnlijk bij het gewoon afval gooit. Als ze hem niet uitprinten hoef ik hem ook niet voor simpele boodschappen.

Hoe kunnen ze eigenlijk je bon nazoeken bij AH? Moet je dan exact weten hoe laat je bij welke kassa stond? Of onthouden ze je rekeningnummer of bonuskaart?
bon bij 't oud papier? je kunt ook overdrijven
In de hoofdcomputer ( bij de balie van de sigaretten) kunnen ze zien waar het fout is gegaan, je weet welke kassa je bent geweest, even kassa nr zeggen en ze kunnen alles na kijken.

Ik heb vorige keer ook met verbazing staan kijken.
Ik vraag standaard een bon, vaak gaat het mis met de 35% korting producten.
De enige keren dat ik uitdrukkelijk om een bon vraag of 'ja' zeg op de vraag of ik de bon wil, is als ik dure apparaten koop en de bon als garantiebewijs geldt. In de kledingwinkels waar ik kom stoppen ze over het algemeen het bonnetje al bij in de tas. Daarnaast neem ik in de supermarkt alleen de bon mee als ik booodschappen heb gedaan voor mijn collega´s tijdens de lunch. En dan afstrepen wie wat heeft besteld en heeft betaald.

Ik kom nooit bij de Albert Heijn, dus bonusproducten heb ik niet. Ik ben een Plus- en Nettoramaganger-;). De keren dat ik de bon heb nagekeken klopte het gewoon. Die paar cent of euro die ik dan misloop in het jaar neem ik dan wel op de koop toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven