Geld & Recht alle pijlers

Wilt u de bon ?

15-08-2012 17:53 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Steeds vaker vragen cassier(s)(es) of je de kassabon wil.

Ik zelf vind dit raar.

Soms klopt de kassabon niet omdat er te veel en/of verkeerd is aangeslagen en hoe kun je dat reclameren zonder kassabon ?
En langleve deze kassa's, ik ben nog van die tijd dat je gewoon ouderwets prijzen moest aanslaan en gewoon terug moest rekenen om geld terug te geven. Vele kunnen dat niet meer.
Ik wil altijd de bon. Negen van de keer gaat er iets fout. Ok, das misschien overdreven, maar wel vaak.
Waar zit de any-key?
quote:elninjoo schreef op 15 augustus 2012 @ 18:30:

Bonnen worden idd gewoon standaard afgedrukt, maar ze gaan gewoon bij de supermarkt zelf de vuilbak in als je 'm niet hoeft.

Ik werkte tot een paar jaar geleden van de Coop en daar moest je echt op een knopje drukken, wilde de klant de bon. Hij werd dus niet geprint als de klant geen bon hoefde.

Vind het overigens geen rare vraag, hoef vaak die bon niet.
quote:lemonlover schreef op 15 augustus 2012 @ 17:56:

goh daar heb ik me nu nog nooit aan geërgerd eigenlijk. gekke vraag misschien.... als iemand geen bon wil... wordt de bon dan alsnog wel geprint? anders zou het misschien uit millieu oogpunt kunnen zijn.Is in onze super wel zo, zodra je de bon niet wilt, dan wordt deze niet geprint.
quote:redband schreef op 15 augustus 2012 @ 18:47:

Ik vraag standaard een bon, vaak gaat het mis met de 35% korting producten.Idd. of met de bonusaanbiedingen.
quote:elninjoo schreef op woensdag 15 augustus 2012 18:30 Bonnen worden idd gewoon standaard afgedrukt, maar ze gaan gewoon bij de supermarkt zelf de vuilbak in als je 'm niet hoeft.Dit was vroeger zo. Tegenwoordig printen ze hem als je ja zegt. Anders niet. Scheelt veel papier!
Hier in het dorp bij de supermarkt gaat het heel vaak fout. al helemaal wanneer de nieuwe folder ingegaan is.
Sommige mensen hoeven die bon niet en dan is het beter voor het milieu om hem dan ook maar te printen.

9 vd 10 keer hoef ik hem ook niet. Kijk er nooit naar en is dus alleen verspilling en rotzooi in mijntas
Van de keren dat ik de bon wel heb nagekeken nooit een fout gevonden. En voor die 50ct. 35% korting ga ik geen honger lijden.
Bij de AH zie je tegenwoordig alles wat gescand wordt op een scherm. Zo kun je ook kijken of het wel goed gaat.
quote:Katherina schreef op 15 augustus 2012 @ 17:59:

Lijkt me een stuk beter voor het milieu als alleen die kassabonnen afgedrukt worden die ook echt gebruikt worden. Bij mij verdwijnen ze tussen de boodschappen en eens in de zoveel tijd hou ik de boodschappentas ondersteboven boven de prullebak.Zo gaat het bij mij ook. Dus prima als zo'n bon niet geprint wordt, als ik hem niet hoef.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wanneer ik in de kassarij sta tel ik globaal even op hoeveel 't ongeveer moet zijn en als het te betalen bedrag daar niet te ver vanaf zit, hoef ik geen bon.

De keren dat ik mijn bon wel vraag omdat ik twijfel, blijk ik toch zelf wel iets over 't hoofd te hebben gezien.

En heb ook wel 'ns een dikke meevaller gehad waarbij ze juist te weinig rekenen, dus ik ga er gewoon vanuit dat de ene keer 'n fout in hun zak komt en de andere keer in de mijne. Geen reden om spastisch te gaan doen over 50 cent.
@ bijenrompje, hier is er maar een supermarkt die alleen print als je ja,zegt. De rest print standaard en wil je m niet gooien ze m weg.
De enkele keer dat ik de bon toch vraag om even te controleren of ze de bonus er wel af getrokken hebben, dan laat ik 'm alsnog bij de kassa liggen.
[quote]elninjoo schreef op 15 augustus 2012 @ 19:02:

Wanneer ik in de kassarij sta tel ik globaal even op hoeveel 't ongeveer moet zijn en als het te betalen bedrag daar niet te ver vanaf zit, hoef ik geen bon.

De keren dat ik mijn bon wel vraag omdat ik twijfel, blijk ik toch zelf wel iets over 't hoofd te hebben gezien.

En heb ook wel 'ns een dikke meevaller gehad waarbij ze juist te weinig rekenen, dus ik ga er gewoon vanuit dat de ene keer 'n fout in hun zak komt en de andere keer in de mijne. Geen reden om spastisch te gaan doen over 50 cent.[/quote]

Ach, spastisch is overdreven maar ik vind het onzin om 50 cent teveeeel te betalen. Ik doe 2x per week boodschappen, iedere keer 50 cent zou dik 50 euro per jaar zijn. Ga ik liever wat leuks mee doen. Overigens.... Het scheelt helaas vaak meer dan 50 cent.....
[quote]elninjoo schreef op 15 augustus 2012 @ 19:02:

En heb ook wel 'ns een dikke meevaller gehad waarbij ze juist te weinig rekenen, dus ik ga er gewoon vanuit dat de ene keer 'n fout in hun zak komt en de andere keer in de mijne. Geen reden om spastisch te gaan doen over 50 cent.[/quote]

Ach, spastisch is overdreven maar ik vind het onzin om 50 cent teveeeel te betalen. Ik doe 2x per week boodschappen, iedere keer 50 cent zou dik 50 euro per jaar zijn. Ga ik liever wat leuks mee doen. Overigens.... Het scheelt helaas vaak meer dan 50 cent.....
Maar het scheelt evengoed wel 'ns wat in je voordeel.
Ik wil hem altijd, behalve bij een paar boodschappen dat ik meteen kan controleren, hoe vaak ik wel niet bij de service sta, omdat er iets niet klopt, vooral de 35 % korting bij AH.

Trouwens waar ik sinds kort achter ben gekomen, ik neem ook elke week wel een paar boodschappen voor mijn moeder mee, die zet ik eerst op de band, vraag daarvan het subtotaal, en dan gaan de volgende boodschappen gewoon door, maar dan staat dat bedrag mooi op de bon wat die ander je moet betalen, hoef je zelf niet meer te rekenen.

Maar mss is dat algemeen bekend.
Sinds ik verschillende keren heb gelezen dat de inkt op sommige kassabonnen nogal ongezond zou zijn – nl. hormoonverstorend - neem ik liever zo weinig mogelijk kassabonnen aan. Alleen als er iets bijzit wat ik misschien zou willen ruilen o.i.d. Meestal kijk ik kassabonnen toch niet na en raakt mijn portemonnee er overvol van.

http://www.toxicowatch.org/ToxicoWatch/ ... sabon.html

http://www.brabantsdagbla ... veel-groente-en-fruit.ece
Jeetje, ik begin dubbel te zien. Sorry!
Jeetje, ik begin dubbel te zien. Sorry!
Nou moe! Noemen we dit een bug of heb ik echt trillende handjes?
Nou moe! Noemen we dit een bug of heb ik echt trillende handjes?
Even uitgelogd en weer ingelogd....., hoop dat het helpt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven