Geld & Recht alle pijlers

Wilt u de bon ?

15-08-2012 17:53 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Steeds vaker vragen cassier(s)(es) of je de kassabon wil.

Ik zelf vind dit raar.

Soms klopt de kassabon niet omdat er te veel en/of verkeerd is aangeslagen en hoe kun je dat reclameren zonder kassabon ?
Bij de Lidl stond er laatst 50 mango op de bon (ik had er eentje).

Ik zag het thuis pas op de bon.

Scheelde aardig wat geld.
Als ik een paar boodschappen haal weet ik wel ongeveer wat de kosten zijn en als dat overeenkomt met het bedrag wat de kassa aangeeft ga ik geen bon vragen. Als ik veel boodschappen haal vraag ik de bon altijd, controleer hem altijd voordat ik de winkel uitga en het komt regelmatig voor dat er iets niet klopt.
Ik neem eigenlijk nooit een bon aan, kan er ook niet echt mee zitten als ik twee euro teveel betaald zou hebben.
[quote]SeptemberGirl schreef op 15 augustus 2012 @ 17:58:

[...]

Is zeker uit oogpunt voor het milieu, je wil niet weten hoeveel propjes papier er aan het eind van de dag de container in verdwijnen (ik werk bij ah), vandaar dat de nieuwere kassa's de bon niet meer automatisch printen, maar alleen als de cassiere op een soort knop druk zeg maar, op verzoek dus. Vandaar die vraag.
quote:yasuko schreef op 17 augustus 2012 @ 08:56:

Bij de Lidl stond er laatst 50 mango op de bon (ik had er eentje).

Ik zag het thuis pas op de bon.

Scheelde aardig wat geld.Echt? Maar een mango is toch altijd wel tussen 1 - 2 euro in de supermarkt? Dan merk je bij het pinnen niet dat je 50 teveel hebt betaald? Ik kan me dat niet zo goed voorstellen
Ik wil wel de bon.

Zo hebben ze vorige week de jokers niet erafgehaald. Was toch even 9 euro nog wat.

En zoiets gebeurd vaak genoeg.

Heb ook al eens gehad dat een zaterdaghulp opeens 40 eieren op mijn bon had aangeslagen terwijl ik niet eens 1 ei had gekocht.

Heb ook al eens gehad dat het gegrild gehakt voor op je brood opeens 13 nog wat kostte ipv 1,30.
Ik las ooit in een interview dat Adriaan van Dis nooit de bon hoefde; dan wist hij ook niet of het fout gegaan was. Een levenswijze.

Ik wil altijd de bon. Want je wilt niet weten hoe vaak het fout gaat. En hoeveel tijd ik daarvoor weer zou moeten werken... Want als je het omrekent heb je een mooi uurloon hoor, voor al die dingen die fout gaan met kassabonnen!
Appagante, je ziet dubbel?

Ik heb op die manier ooit 19 topics geopend. Erg gênant
Ik vraag altijd de bon, ik doe meerdere keren boodschappen bij verschillende supermarkten, bijna wekelijks klopt er minimaal 1 keer wel iets niet. Kortingen die er niet af zijn gehaald, aanbiedingen die "normaal" geprijsd zijn, ik bedoel je neemt dan toch het produkt omdat het in de aanbieding is?. Als je dit weet is het wel heel erg stom om je kassabon niet te controleren.
quote:annaraven schreef op 17 augustus 2012 @ 09:25:

Ik neem eigenlijk nooit een bon aan, kan er ook niet echt mee zitten als ik twee euro teveel betaald zou hebben.Je kunt er niet meer zitten als je 2 euro te veel hebt betaald? Ongelofelijk! vooral ook omdat je uit dit topic kunt leren dat het echt regelmatig mis gaat, tel al die bedragen maar eens bij elkaar op.
Ach, ik hoef niet bepaald ieder dubbeltje om te draaien maar ik betaal ook niet graag onterecht teveel.

Tenslotte: wie het kleine niet eert is het grote niet weerd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven