Geld & Recht alle pijlers

Wilt u de bon ?

15-08-2012 17:53 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Steeds vaker vragen cassier(s)(es) of je de kassabon wil.

Ik zelf vind dit raar.

Soms klopt de kassabon niet omdat er te veel en/of verkeerd is aangeslagen en hoe kun je dat reclameren zonder kassabon ?
"sommige kassabonnen nogal ongezond zou zijn – nl. hormoonverstorend"

Handig om te weten, als vriend klaagt over moodswings, sorry schat, het zijn de kassabonnen.

On topic: bij de AH kijk ik altijd de bon na, bonusaanbiedingen, 2+1 gratis e.d. gaat bijna nooit goed.
quote:reoba schreef op 15 augustus 2012 @ 19:15:

Ik wil hem altijd, behalve bij een paar boodschappen dat ik meteen kan controleren, hoe vaak ik wel niet bij de service sta, omdat er iets niet klopt, vooral de 35 % korting bij AH.

Trouwens waar ik sinds kort achter ben gekomen, ik neem ook elke week wel een paar boodschappen voor mijn moeder mee, die zet ik eerst op de band, vraag daarvan het subtotaal, en dan gaan de volgende boodschappen gewoon door, maar dan staat dat bedrag mooi op de bon wat die ander je moet betalen, hoef je zelf niet meer te rekenen.

Maar mss is dat algemeen bekend.In ;t geval ik voor iemand boodschappen doe, betaal ik gewoon in 2 keer en neem de bon van de ander mee.
Flauw kassa grapje van klanten als ze de bon niet willen : Hang de bon maar boven je bed
Ik heb het idee dat ze het bij de AH steeds vaker vragen. Ik loop na betalen altijd meteen weg en zeg dan 'bedankt tot ziens'. En om een mij onbekende reden roepen ze dan altijd nog of ik de kassabon wil. En dan roep ik van 5m afstand 'nee bedankt hoor'. Alsof ze er heel graag vanaf willen haha
Ik vraag alleen om een bon als ik twijfel over de totaalprijs en me afvraag of de korting(en) wel goed verrekend zijn.
Hier wordt ook gevraagd of je de bon wilt, bij een paar boodschappen hoef ik hem niet maar van de wekelijkse boodschappen wel. Vorige week had ik 1 komkommer en 3 stukken prei gekocht. Stond op de bon 1 prei en 3 komkommers, aangezien de komkommers duurder zijn dan de prei...

Het gaat met de bonus of 35% korting vaak fout dus ik kijk het altijd na.
Ik vraag altijd een bon. Straks blijkt het product dat ik heb gekocht niet goed te zijn. Ik heb weleens een pak appelsap gekocht waar een klont schimmel uit kwam.

Of dat ik bij thuiskomt merkte dat de Optimel 2 weken over de datum is (sinds die tijd let ik heel erg op de datum die erop staat).

Enne... als ik 50 cent teveel betaald heb dan geef ik dat wel aan hoor
Overigens doen ze hier helemaal niet moeilijk als je zonder bon met iets terug komt. Ik had tomaten gekocht op donderdag en wilde die vrijdagavond eten en toen waren van de 5 er 3 al beschimmeld. Kreeg zo zonder pardon een pakje nieuwe.
Spaart u nog zegeltjes? Bonuskaart of Airmailes? Wilt u extra geld opnemen?
http://youtu.be/6ZdatewP2jQ
Bonuspunten voor Kokolientje!

Zegeltjes dabij?
(Edit: iets met pot en ketel en zwart zien. Vast last van de zon ofzo)
quote:Magdalan schreef op 15 augustus 2012 @ 20:06:

Bonuspunten voor Kokolientje!

Zegeltjes dabij? Was even zoeken hoor op you tube maar moest gelijk aan dat liedje denken toen ik je post zag
Gaat vrij vaak mis hoor. Bijvoorbeeld een fout bij Lidl: tas elstar i.p.v. elstar los. Soms staat er iets op wat je echt niet hebt gekocht.
it's a big club and you ain't in it
quote:elninjoo schreef op 15 augustus 2012 @ 18:44:

bon bij 't oud papier? je kunt ook overdrijven

Nope.

Ik vraag altijd de bon en die gaat daarna gewoon bij het oud papier.

Waarom niet?
Ik neem niet altijd een bon. Alleen in bepaalde gevallen. Bijvoorbeeld als ik veel gekocht heb, dan kijk ik nog weleens wat de dingen kosten gewoon omdat ik dat wel graag weet. Of als ik veel aanbiedingen heb gekocht, om te kijken of de korting er wel af is. Of als er zo'n cassière zit die enorm aan het klungelen is, dingen te vaak aanslaat, corrigeert, zelf op de bon moet kijken of het klopt, weer corrigeert enz... Als ik ergens binnenloop voor 4 boodschapjes dan boeit die bon me niet.

Op zich is er wel wat voor te zeggen natuurlijk, dat niet alles voor niets afgedrukt wordt. En bij de Aldi waar ik weleens kom vliegen de weggegooide kassabonnen je op de parkeerplaats op 200 meter van de winkel je al om de oren. Mogelijk is dat ook een reden dat ze liever niet meer bonnen afdrukken dan nodig is?
quote:laure schreef op 15 augustus 2012 @ 19:15:

Sinds ik verschillende keren heb gelezen dat de inkt op sommige kassabonnen nogal ongezond zou zijn – nl. hormoonverstorend - neem ik liever zo weinig mogelijk kassabonnen aan. Alleen als er iets bijzit wat ik misschien zou willen ruilen o.i.d. Meestal kijk ik kassabonnen toch niet na en raakt mijn portemonnee er overvol van.

http://www.toxicowatch.org/ToxicoWatch/ ... sabon.html

http://www.brabantsdagbla ... veel-groente-en-fruit.eceEn je gebruikt je mobiele telefoon ook niet meer, neem ik aan? Al die straling ...!!
quote:laure schreef op 15 augustus 2012 @ 19:15:

Sinds ik verschillende keren heb gelezen dat de inkt op sommige kassabonnen nogal ongezond zou zijn – nl. hormoonverstorend - neem ik liever zo weinig mogelijk kassabonnen aan. Alleen als er iets bijzit wat ik misschien zou willen ruilen o.i.d. Meestal kijk ik kassabonnen toch niet na en raakt mijn portemonnee er overvol van.

http://www.toxicowatch.org/ToxicoWatch/ ... sabon.html

http://www.brabantsdagbla ... veel-groente-en-fruit.ece

Hahaha, nu weet ik eindelijk waarom ik altijd zoveel last van mijn hormonen heb. Ik neem nl altijd alle kassabonnetjes aan en ga daarna zeker 1x per week door naar de counter omdat er weer eens iets verkeerd is gegaan.

Ik koop niet voor niets een aanbieding en wil dan ook graag mijn teveel betaalde geld terug.

Daarna neem ik de bonnen mee naar huis om de bedragen in mijn huishoudboekje te kunnen schrijven.
Ik vind het milieutechnisch wel een goed idee. Bij de AH printen ze het volgens mij inderdaad pas als je aangeeft de bon te willen. Een goede zaak.

Toen het nog standaard geprint werd iedere keer vroegen de caissieres het overigens ook gewoon. Dus zo raar is het niet.
De bon wordt (Bij AH in ieder geval) alleen geprint als de klant hem mee wil. Dus nee, ik vind de vraag niet zo raar.

En over de 35% stickers: de caissieres hebben de tijd niet om alle producten van onder tot boven te checken op een 35%-sticker. (Ah houdt namelijk ook bij hoeveel producten per seconde het meisje scant, en spreekt haar erop aan als het te langzaam is.)

Kortom, leg de producten neer met de stickers naar boven, het liefst in een groepje bij elkaar.
Ik heb even gegoogled op bisfenol a, de stof waar het 'gifverhaal' om gaat en helemaal uit de lucht gegrepen is het niet. Ik zou me als klant niet heel erg druk maken echter om de bonnetjes, eerder om andere producten waar het in zit.
ik neem /vraag altijd de kassabon dit voor mijn eigen administratie .

ik houd wekelijks bij wat ik uitgeef.

bovendien gaat het ook vaak fout ,kortingen die niet verekend zijn ,etc..

maar als ik zie dat de cassiere iets vergeten is wijs ik ze er ook op ,en betaal ik alsnog wat ze vergeten is...
Hmm dure aankopen, garantieaankopen en wekelijkse boodschappen daar vraag ik altijd wel om een bon als ik m teminste niet al automatisch krijg

We hebben hier een hele fijne 'gele' supermarkt maar als je bepaalde cassieres hebt.. daar wordt je niet blij van.

Afgelopen zaterdag 2 aubergines gekocht bij de wekelijkse boodschappen; kijk de bon na nergens die aubergines te vinden maar wel 3 mango's en die had ik niet meegenomen...
quote:Courage_ schreef op 16 augustus 2012 @ 01:36:

Ik heb even gegoogled op bisfenol a, de stof waar het 'gifverhaal' om gaat en helemaal uit de lucht gegrepen is het niet. Ik zou me als klant niet heel erg druk maken echter om de bonnetjes, eerder om andere producten waar het in zit.

Eens.

Overigens vindt men in verschillende landen bisphenol in bonnnetjes wel belangrijk genoeg: in Belgie is een wetsvoorstel gedaan tot het verbieden van bisphenol A in kassabonnen en bekijkt men in Zweden ook of men daartoe wil overgaan.

http://www.senate.be/www/ ... ion/pdf&MIvalObj=83887369

http://www.senate.be/www/ ... iewPubDoc&TID=83888625&LA

http://www.chemsec.org/ne ... ine-disruptor-bisphenol-a

En de Europese commissie heeft de European Food Safety Authority opgedragen nieuw onderzoek naar deze stof te doen. http://www.efsa.europa.eu/en/press/news/111019.htm
De ene keer wil ik wel een bonnetje, de andere keer niet.

Sowieso bij grote aankopen, maar soms ook bij de wekelijkse boodschappen.

Kleine tussendoor dingen hoef ik geen bon, of er moet moeilijk gedaan worden bij de kassa.

Wel wordt altijd gevraagd of ik een bon wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven