Geld & Recht alle pijlers

Zegels van de AH

25-05-2020 13:14 95 berichten
Sparen je ouders /grootouders nog zegels?
Hebben ze nog eventueel volle boekjes liggen van de AH?
Dan is het tijd om te vertellen dat ze de boekjes nu nog kunnen inleveren.
AH gaat over op digitaal sparen.
Voortaan geen zegels meer plakken boekjes sparen maar op de nieuwe manier digitaal sparen.
Eigenlijk wel jammer.
Ik gebruikte ze voor vakantieperiode toen de kinderen nog klein waren of voor onverwachte dierenartskosten.
Maar goed vertel het door aan je tante oom opa oma die nog zegels sparen en plakken.

https://www.nu.nl/economie/6053410/albe ... akken.html
Alle reacties Link kopieren
Toen AH met de spaarzegel begon kon je er AH aandelen voor krijgen, dat pakte vaak nog veel beter uit. Helaas zijn ze daar een aantal jaren geleden mee gestopt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
29-05-2020 20:44
Volgens mij is het wel zo dat als het aanstaat op je bonuskaart, je het echt uit moet zetten op je telefoon, anders wordt het er automatisch bijgerekend. Althans zo had ik het begrepen,

Maar ik heb sowieso het idee dat mensen die prijsbewust moeten winkelen vaak niet hun weekboodschappen voor 100 euro allemaal bij AH doen, toch?
Bij de Jumbo vragen ze 'klopt het dat u koopzegels wilt'? als je het aan hebt staan in de app. Je ziet het dan ook al op het scherm. En als je dan zegt 'deze keer niet' dan kunnen ze het gewoon weghalen. Denk dat dat bij de AH ook gewoon kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een bonuskaart van mijn moeder, zij spaart (spaarde?) daar ook airmiles mee. Dat kan straks dus niet meer. Dan krijgt zij namelijk ook mijn koopzegels.

Hopelijk kun je straks wel met een anonieme bonuskaart sparen. Ik wil mijn persoonsgegevens niet bekend hebben bij de AH.

En ik hoop ook dat ze de losse spaaracties wel met losse zegels blijven doen. Ik spaar zelden zelf voor die acties, maar heb al een hoop mensen blij gemaakt met mijn zegels. Op mijn werk hebben we een bakje waar spaarzegels/voetbalplaatjes/andere spaarmeuk in gegooid wordt. Iedereen mag daar uithalen wat hij wil. Als dat allemaal digitaal wordt, zal er vast een hoop minde gespaard worden.
    abc schreef:
    29-05-2020 20:55
    Ik heb nu een bonuskaart van mijn moeder, zij spaart (spaarde?) daar ook airmiles mee. Dat kan straks dus niet meer. Dan krijgt zij namelijk ook mijn koopzegels.

    Hopelijk kun je straks wel met een anonieme bonuskaart sparen. Ik wil mijn persoonsgegevens niet bekend hebben bij de AH.

    En ik hoop ook dat ze de losse spaaracties wel met losse zegels blijven doen. Ik spaar zelden zelf voor die acties, maar heb al een hoop mensen blij gemaakt met mijn zegels. Op mijn werk hebben we een bakje waar spaarzegels/voetbalplaatjes/andere spaarmeuk in gegooid wordt. Iedereen mag daar uithalen wat hij wil. Als dat allemaal digitaal wordt, zal er vast een hoop minde gespaard worden.
    Oplossing: eigen (anonieme) bonuskaart, op je pasjes-app de airmileskaart van je moeder mee en deze los van elkaar gebruiken. Zo kun je je eigen koopzegels beheren en toch airmiles sparen voor je moeder.
    Wat ik heb begrepen zijn ze ook aan het kijken of ze het dan kunnen storten op je rekening ja dan is voor mij de lol er vanaf.
    *2020* schreef:
    29-05-2020 21:02
    Wat ik heb begrepen zijn ze ook aan het kijken of ze het dan kunnen storten op je rekening ja dan is voor mij de lol er vanaf.

    Waarom? Is toch een leuke extra optie voor mensen die dat prettiger vinden?
    Alle reacties Link kopieren
    ? Beetje gek dit, want als ik op de site van AH kijk, dan staat er dat ze per 1 juni weer starten met zegels en per dezelfde datum ook met digitale zegels.
    Het volgende staat op de site van AH:
    —————————————-—-
    Wanneer kan ik weer koopzegels sparen?

    We starten op 1 juni weer. Je kan vanaf dat moment ook digitaal koopzegels sparen via de AH app. Dit zal aan het einde van deze week zichtbaar worden in de AH app. Zorg er wel voor dat je de laatste versie op je mobiel hebt. (vanaf versie 7.2 IOS en Andriod)
    ——————————————-
    Misschien moeten we AH inlichten dat het niet klopt?

    Het zal misschien uiteindelijk allemaal digitaal worden, net als alles, maar vooralsnog kan er volgens AH zelf gespaard worden met papieren zegeltjes.....
    Alle reacties Link kopieren
    martje55 schreef:
    29-05-2020 16:03
    Ik vind het vooral stom dat het online sparen gekoppeld wordt aan een bonuskaart. Tot nu toe kon je de zegels in ieder geval anoniem aannemen. Anoniem inleveren weet ik niet? Ik heb ze nog nooit gebruikt, maar nu ga ik het dus ook niet doen.
    Je hoeft je kaart niet te registreren.
    Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
    Alle reacties Link kopieren
    loulou39 schreef:
    29-05-2020 21:05
    ? Beetje gek dit, want als ik op de site van AH kijk, dan staat er dat ze per 1 juni weer starten met zegels en per dezelfde datum ook met digitale zegels.
    Het volgende staat op de site van AH:
    —————————————-—-
    Wanneer kan ik weer koopzegels sparen?

    We starten op 1 juni weer. Je kan vanaf dat moment ook digitaal koopzegels sparen via de AH app. Dit zal aan het einde van deze week zichtbaar worden in de AH app. Zorg er wel voor dat je de laatste versie op je mobiel hebt. (vanaf versie 7.2 IOS en Andriod)
    ——————————————-
    Misschien moeten we AH inlichten dat het niet klopt?

    Het zal misschien uiteindelijk allemaal digitaal worden, net als alles, maar vooralsnog kan er volgens AH zelf gespaard worden met papieren zegeltjes.....
    Tot het einde van het jaar kun je papieren zegels sparen om je boekje vol te maken.
    Maarre kunnen jullie het al aangeven via de app? Ik namelijk nog niet
    Alle reacties Link kopieren
    apestaartje30 schreef:
    29-05-2020 21:16
    Tot het einde van het jaar kun je papieren zegels sparen om je boekje vol te maken.
    Oké, dank voor je reactie, maar daarna stopt het dus? Jammer....
    loulou39 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 00:49
    40.05% gewijzigd
    Liebeskind² schreef:
    29-05-2020 21:07
    Je hoeft je kaart niet te registreren.
    Voor de kortingen niet, voor het sparen wel, want dan moet je ook de app op je telefoon hebben staan.
    Ik vind het wel prima dat het digitaal wordt. Dat gerommel met zegels vind ik altijd een gedoe en daarom spaarde ik nooit. Nu overweeg ik dat wel te gaan doen, want het rendement is wel aantrekkelijk. Ik heb ergens gelezen dat je maximaal 3 boekjes tegelijk uit kan laten betalen of kan verrekenen met je boodschappen.
    Alle reacties Link kopieren
    mindervanmij schreef:
    29-05-2020 21:33
    Maarre kunnen jullie het al aangeven via de app? Ik namelijk nog niet
    Je kan het via deze link aangeven
    https://www.ah.nl/acties/koopzegels
    Astronautje schreef:
    30-05-2020 11:26
    Je kan het via deze link aangeven
    https://www.ah.nl/acties/koopzegels

    Super, bedankt :)

    Wij krijgen 2 juni de boodschappen bezorgd, dus ik kan gelijk gaan beginnen met sparen en nu ik niet meer hoef te plakken gaat het helemaal ongemerkt (die paar euro per week mis ik denk ik niet echt!), ik vind het een leuk extraatje :yes:
    Ik had gisteren een update van de app, maar mis in mijn profiel nog de optie om het sparen van de koopzegels aan te zetten.
    *Pauze* schreef:
    30-05-2020 11:30
    Ik had gisteren een update van de app, maar mis in mijn profiel nog de optie om het sparen van de koopzegels aan te zetten.
    Ik kon het ook niet vinden waar je het kan instellen, maar via de link van Astronautje en dan die QR code scannen is het gelukt
    Alle reacties Link kopieren
    *Pauze* schreef:
    30-05-2020 11:30
    Ik had gisteren een update van de app, maar mis in mijn profiel nog de optie om het sparen van de koopzegels aan te zetten.
    Dat kun je via de link doen die Astronautje net plaatste.

    Ik heb mijn eerste digitale zegels al binnen. Blijkbaar doet ie het dus al.
    Shit happens
    Gelukt! Ik ben nu ook koopzegel-spaarder.
    Ik had de indruk dat die QR-code was om de app te downloaden... :facepalm:
    Porec schreef:
    30-05-2020 11:37
    Dat kun je via de link doen die Astronautje net plaatste.

    Ik heb mijn eerste digitale zegels al binnen. Blijkbaar doet ie het dus al.

    Ik krijg nu gewoon zin om even langs AH te gaan om te kijken of ie het al doet :rofl:
    Alle reacties Link kopieren
    Jammer! Ik was voor Corona net begonnen want je spaart zo ongemerkt toch voor een leuk extraatje. Wij zijn voorzichtig met het delen van onze gegevens, dus ik heb geen zin om voor die paar Euro mijn bonuskaart te registreren en de app te gaan gebruiken. Dus hier houdt het weer op!
    Alle reacties Link kopieren
    Calathea schreef:
    30-05-2020 11:46
    Jammer! Ik was voor Corona net begonnen want je spaart zo ongemerkt toch voor een leuk extraatje. Wij zijn voorzichtig met het delen van onze gegevens, dus ik heb geen zin om voor die paar Euro mijn bonuskaart te registreren en de app te gaan gebruiken. Dus hier houdt het weer op!
    Dan registreer je je kaart toch op naam van P. van de Petteflet en een nieuw vaag mailadres? Je hoeft je niet te legitimeren met die kaart.

    Al jouw aankopen en welke winkels je bezocht zijn nu toch ook geregistreerd onder dat pasnummer. Het enige wat mist, is je naam. Vraag me af wat men daar aan heeft als het gaat om data verkopen.
    huisduif schreef:
    30-05-2020 11:56
    Dan registreer je je kaart toch op naam van P. van de Petteflet en een nieuw vaag mailadres? Je hoeft je niet te legitimeren met die kaart.

    Al jouw aankopen en welke winkels je bezocht zijn nu toch ook geregistreerd onder dat pasnummer. Het enige wat mist, is je naam. Vraag me af wat men daar aan heeft als het gaat om data verkopen.

    Ik denk eerlijk gezegd niet dat het dan nog mogelijk is om het bedrag mee te krijgen zonder legitimeren. Anders kan iemand die jouw bonuspas vindt jouw geld cashen....
    Alle reacties Link kopieren
    Als ik Airmiles inwissel met een bonuskaart waar de Airmiles aan gekoppeld zijn, hoef ik me ook niet te legitimeren.
    Volgens mij vragen ze om de postcode en huisnummer
    *2020* schreef:
    30-05-2020 12:02
    Volgens mij vragen ze om de postcode en huisnummer

    Ok, dat is handig. :) Maar wellicht ook weer teveel informatie prijsgeven voor sommige mensen...

    Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

    Terug naar boven