Geld & Recht alle pijlers

Zeker van een hypotheek?

15-08-2011 17:10 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je bent alleen, je hebt een vast contract, je hebt geen BKR-registratie, je voldoet aan de NHG-norm...

Wat zijn tegenwoordig redenen voor een bank om je geen hypotheek te verstrekken? Hoe zeker weet je dat (als je aan de voorwaarden voldoet) een hypotheek kan krijgen?
Vragen aan een adviseur
quote:Spoken schreef op 15 augustus 2011 @ 17:12:

Vragen aan een adviseur
Die zeggen allemaal dat het geen probleem is. Maar aangezien het tegenwoordig niet meer zo makkelijk is om een hypotheek te krijgen en (ik heb gehoord) dat je zowat je hele leven op tafel moet leggen, zijn er misschien wel dingen waar ik niet aan heb gedacht maar die misschien wel voor problemen kunnen zorgen.
Als je aan alle voorwaarden voldoet lijkt het me niet dat een bank je afwijst. Dat mogen ze niet eens doen op niet relevante karakteristieken. Dat gezegd hebbende is het maximale bedrag dat een bank je wil verstrekken natuurlijk niet vast te stellen zonder dat je een offerte van de bank hebt.
Ik lees mee!
Dat weet je pas zeker als de bank er zijn OK stempel op heeft gezet.

Maar je kan er met enige mate van zekerheid van zijn als je alles eerst een laat voorrekenen bij een hypotheekverstrekker
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nog een aanvulling: ik las in een ander topic dat er iemand was die heel moeilijk een hypotheek kan krijgen omdat zij (terwijl zij aan alle voorwaarden voldeed) alleenstaand is! Dus ik was benieuwd naar voorbeelden
Wat heb je dan gehoord dat je qua leven op tafel moet gooien?

Ik moest een medische verklaring invullen en dat was het wel zo ongeveer, o ja en 5 loonstroken
Kon dit niet in je vorige topic één van je vorige huizen-topics besproken worden?
Euh.....

Dit post je in je andere topic:

Maar dit was mijn vijfde hypotheekgesprek, ik weet heel goed wat me te wachten staat. Ik weet al welke hypotheek ik ga nemen en bij welke bank (dus niet via 'hun' hypotheekadviseur). Voor mijn gevoel kon dit gesprek dus geen kwaad en zou het alleen maar in mijn voordeel werken omdat ik hiermee kon laten zien dat ik echt geïnteresseerd ben.

Dus waarom weer een topic??
quote:baby_ernie80 schreef op 15 augustus 2011 @ 17:17:

Kon dit niet in je vorige topic één van je vorige huizen-topics besproken worden?

Ja, dat had gekund

Maar dit is wel een ander onderwerp waar een anders misschien wel iets aan heeft (en de rest van mijn vorige topic niet boeiend vindt).
Ik wil loepjes op de mobile site!!!
quote:Damaris schreef op 15 augustus 2011 @ 17:21:

Euh.....

Dit post je in je andere topic:

Maar dit was mijn vijfde hypotheekgesprek, ik weet heel goed wat me te wachten staat. Ik weet al welke hypotheek ik ga nemen en bij welke bank (dus niet via 'hun' hypotheekadviseur). Voor mijn gevoel kon dit gesprek dus geen kwaad en zou het alleen maar in mijn voordeel werken omdat ik hiermee kon laten zien dat ik echt geïnteresseerd ben.

Dus waarom weer een topic??Omdat ik vandaag met een collega sprak en die gaf aan dat het niet zo makkelijk is om een hypotheek te krijgen (al voldoe je aan alle eisen). Dus ik mag dan voor mezelf wel duidelijk hebben welke hypotheek ik wil, dit betekent nog niet dat het sowieso gaat lukken.
quote:johannah_ schreef op 15 augustus 2011 @ 17:23:

[...]

Omdat ik vandaag met een collega sprak en die gaf aan dat het niet zo makkelijk is om een hypotheek te krijgen (al voldoe je aan alle eisen). Dus ik mag dan voor mezelf wel duidelijk hebben welke hypotheek ik wil, dit betekent nog niet dat het sowieso gaat lukken.Laat je niet voorlichten door een collega. Laat je voorlichten door een hypotheekverstrekker die weet waar hij/zij over praat!
Ik denk dat je wel voldoet als ik naar je situatie kijk.

En in die 5 gesprekken moet dat toch wel naar voren gekomen zijn?
quote:baby_ernie80 schreef op 15 augustus 2011 @ 17:25:

[...]

Laat je niet voorlichten door een collega. Laat je voorlichten door een hypotheekverstrekker die weet waar hij/zij over praat! Maar een forum is er toch om informatie/ervaringen/ideeën uit te wisselen? Het heeft hetzelfde doel als wat ik met mijn collega deed, maar dan anders...
quote:johannah_ schreef op 15 augustus 2011 @ 17:27:

Maar een forum is er toch om informatie/ervaringen/ideeën uit te wisselen? Het heeft hetzelfde doel als wat ik met mijn collega deed, maar dan anders...

Het wonderlijke is alleen

Zowel je collega's als wij kunnen niet in jouw financiele plaatje kijken

En zelfs dan...

Zelfs dan kunnen zowel je collega als wij je niet met 100% zekerheid zeggen of je wel of geen hypotheek krijgt....
quote:johannah_ schreef op 15 augustus 2011 @ 17:27:

[...]

Maar een forum is er toch om informatie/ervaringen/ideeën uit te wisselen? Het heeft hetzelfde doel als wat ik met mijn collega deed, maar dan anders...Ja maar lief mens, ik hoop voor jou dat je niet je hele hebben en houden aan je collega uit de doeken hebt gedaan en ik ga ervan uit dat we hier ook niet alle details kennen van jouw (financiële) situatie. Niemand, behalve de hypotheekverstrekker kan jou met zekerheid zeggen wat wel en wat niet kan.
ECHOOOOOOOOOOOO
quote:baby_ernie80 schreef op 15 augustus 2011 @ 17:33:

ECHOOOOOOOOOOOO Ik ook van jou!
quote:Summerdance schreef op 15 augustus 2011 @ 17:35:

[...]

Ik ook van jou!

Heb ik dan nu werkelijk mijn eerste forumliefde ja?!

We postten nog op exact hetzelfde moment ook. Hoe mooi kan het forumbestaan toch zijn soms....
mijn 1e koopwoning moesten mijn ouders borg staan omdat ik een vrouw was, al die bla bla.

nu betaal ik 0,1% meer rente dan normaal, ben risico factor, weduwe met 2 kleine kids.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 15 augustus 2011 @ 17:40:

mijn 1e koopwoning moesten mijn ouders borg staan omdat ik een vrouw was, al die bla bla.

nu betaal ik 0,1% meer rente dan normaal, ben risico factor, weduwe met 2 kleine kids.Omdat je een vrouw was?! Serieus? Nou ja zeg....
quote:valentinamaria schreef op 15 augustus 2011 @ 17:40:

mijn 1e koopwoning moesten mijn ouders borg staan omdat ik een vrouw was, al die bla bla. pardon???? Hoe lang is dat geleden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven