Geld & Recht alle pijlers

zelf beleggen

07-10-2010 20:39 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk met een klein bedrag wat gaan beleggen, om te kijken of het wat is. Kun je dit bij je eigen bank of ook bij een andere en zijn er mensen met een (beetje) ervaring?
Alle reacties Link kopieren
quote:rider schreef op 10 oktober 2010 @ 22:17:

[...]

Het is wat.

[...]

Persoonlijk zie ik niets in fondsbeleggen, waar iemand kosten maakt om net zo slecht te voorspellen als je dat zelf kan. Derivaten, grondstoffen en scheepvaart-CV's zijn ook niet mijn ding. Ik heb geen zin om me daar in te verdiepen. Dus ik beleg heel simpel in een zelf samengesteld mandje aandelen dat samen redelijk de AEX volgt (ja, idd, ook aan spreiding over de wereld kom ik niet toe, en is imho ook nergens voor nodig, aangezien de AEX zo internationaal geörienteerd is dat het toch geen donder uit maakt), in mijn eigen huis, in mijn eigen onderneming, en in liquiditeiten, ofwel een spaarrekening. Mijn horizon is ongeveer 20 jaar.

Wat je over fondsen zegt is natuurlijk klinklare onzin... ten eerste mag je er vanuit gaan dat ze veel meer kennis en informatie tot hun beschikking hebben dan jij.

Ten tweede bestrijken ze met gemak een veel groter universum in sectoren of regip's dan de gemiddelde amateur (als je 100 aandelen actief kan volgen vind ik het knap).

En ten derde is de risico spreiding veel groter als je in fondsen belegt dan in individuele aandelen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven