Geld & Recht alle pijlers

Ziekmelden na zwangerschapsverlof

11-06-2010 21:08 325 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zwangerschapsverlof zit er bijna op maar ik voel me nog niet in staat om te werken. De gynecoloog adviseerde een aantal weken langer te rekenen op herstellen.

nu mijn vraag, als ik me straks ziekmeld moet ik dan ook gelijk naar de bedrijfsarts of is dat pas na een paar weken?
Ik moet wel lachen, iedereen vind roze wolk gepikeerd of weet ik veel wat maar ik lees alleen maar gefrustreerde reacties van anderen.

Wat doen jullie flauw zeg.

Give her some credits.
quote:toffifee schreef op 11 juni 2010 @ 22:02:

[...]

Das vreemd! Ik al op 7!Zou ik iets gemist hebben?
Hier ook 7 (macbook).
Roze Wolk, meestal krijg je na een week, soms 1,5, een uitnodiging om je bij de BA te melden.

Succes!
Jeetje dames waarom gaan sommigen er meteen vanuit dat roze wolk last van aanstelleritus heeft?

En verlof opnemen als je ziek bent??? Je bent niet goed! Als je buiten je eigen schuld om niet kan werken, dan hebben we daar de ziektewet hier in Nederland voor.

Vroeger moest je niet zo snel naar de BA, maar tegenwoordig kan je werkgever je voor elk ziektegeval er heen sturen. Gewoon gaan en je verhaal doen. Met de BA maak je dan een vervolgafspraak (kan meestal ook telefonisch) en afspraken voor wat betreft weer gaan werken. Dat kan een datum van werkhervatting zijn, maar het kan ook zijn: tot nader order niet werken (100% arbeidsongeschikt t.g.v. onvoldoende herstel bevalling)

Sterkte!
quote:Sterretjee schreef op 11 juni 2010 @ 22:04:

Ik moet wel lachen, iedereen vind roze wolk gepikeerd of weet ik veel wat maar ik lees alleen maar gefrustreerde reacties van anderen.

Wat doen jullie flauw zeg.

Give her some credits.Alleen maar? Dan zou ik nog eens goed lezen.
Sterretjee.... het is niet dat dat antwoord niet ook al gegeven was? Als je even door de gepikeerde reacties heenbladert kan je ook constateren dat jij inmiddels mosterd bent.
5! op mijn Haapee paviljoen
Dat Zeiden wij ook.........
En 8 . Maar ik ga nu naar bed, ondanks dat ik bijna twee jaar geleden bevallen ben en allang weer aan het werk ben toch moe .
quote:Star schreef op 11 juni 2010 @ 22:05:

[...]

Alleen maar? Dan zou ik nog eens goed lezen.Hoppaaa.
Ik ga ook naar bed........... ook nog moe van de bevalling! En maandag weer werken
Ik krijg een beetje de indruk dat het allemaal nog wel meevalt met de klachten......anders vertel je toch wel wat er is? Vertel je iig iets meer dan alleen een laag HB.

En als je op het werk tot rust komt, ga je toch JUIST werken?
quote:Sterretjee schreef op 11 juni 2010 @ 22:09:

[...]

Hoppaaa. O heb ik gehapt als frustie zijnde? Fuck
@sterretjee die credits zijn bij mij al vrij snel weg als ik lees voor de derde keer. Ben zelf na de bevalling heel ziek geworden en opgenomen geweest. Maar na 12! Weken verlof begonnen. Niet iedereen is zo gek als ik ben, maar sommige mensen gaan we'll erg makkelijk om met ziekmelden. Als je hier komt voor advies en je geeft zo weinig prijs dan kan je verwachten dat mensen het niet begrijpen dat je je voor de derde! Keer ziekmeld na je verlof. Als baas zou ik inderdaad gaan twijfelen en de ba inschakelen.
Ja klopt ben ik meestal.

Ach, de frituur staat hier toch aan.

TO, heb je antwoord op je vragen gekregen? Ik zou zeggen, als je opgeroepen wordt er heen gaan en dan je verhaal doen. Lijkt me geen probleem hoor als de verloskundige adviseert om nog even te herstellen.

Groetjes!
Ik heb me na de bevalling niet ziek gemeld, maar ik heb verlengd bevallingsverlof gekregen omdat ik nog niet voldoende hersteld was.

Zoiets loopt via de BA inderdaad. Die heeft overlegd met gyn en huisarts.
hoi Roze Wolk,

een collega van mij heeft op dit moment hetzelfde probleem. zij heeft na 2 zwangerschappen niet de fut om alweer te gaan werken. Zij moest naar de bedrijfsarts na 2 weken en zag daar ook enorm tegenop. Ze had het gevoel dat haar klachten niet begrepen zouden worden en dan ze beschouwd werd (ook door haar collega´s) als een aanstelster.

Zij moest wel steeds terugkomen bij de BA, maar dat beschouwde zij als erg prettig. uiteindelijk na 2 maanden is zij weer begonnen voor een paar uur per week, langzaam opbouwend naar het aantal uur wat zij uiteindelijk zal gaan werken.

En wij als collega´s vonden het helemaal niet erg dat zij nog even ziek was. Wij willen liever een uitgeruste,vrolijke collega terug dan een overspannen collega die het nog niet aankan. En zo zag de BA het uiteindelijk ook!

Heel veel succes en ik spreek je nog!

Louisa (ken je mijn nick nog trouwens?)
quote:knorretje28 schreef op 11 juni 2010 @ 22:10:

@sterretjee die credits zijn bij mij al vrij snel weg als ik lees voor de derde keer. Ben zelf na de bevalling heel ziek geworden en opgenomen geweest. Maar na 12! Weken verlof begonnen. Niet iedereen is zo gek als ik ben, maar sommige mensen gaan we'll erg makkelijk om met ziekmelden. Als je hier komt voor advies en je geeft zo weinig prijs dan kan je verwachten dat mensen het niet begrijpen dat je je voor de derde! Keer ziekmeld na je verlof. Als baas zou ik inderdaad gaan twijfelen en de ba inschakelen.

Nou ja, als iemand hier komt vertellen dat ze het advies heeft gehad om nog even te herstellen en dat er daarvoor reden genoeg is, wie ben ik dan om te oordelen?

Kweetniet, maar hoef dan verder niet de ins en outs te weten.

Hee, en ik ben absoluut niet tegen kritische vragen hoor!
sterretje ja ik heb antwoord! thanks!
Hmmm, ik wilde ook graag langer thuis blijven na de bevalling heb dus maar ouderschapsverlof genomen, maar had ik dus beter gewoon in de ziektewet kunnen gaan als ik het zo lees....
Ik ben dol op ins en outs, zeker als het over bevallingen gaat.

maar goed, ik vermoed dat TO het niet gaat vertellen, dus tja. Dan houdt het op.
Ik ook niet hoor. Maar blijft altijd moeilijk dit soort vragen en adviezen. Normaal lees ik meer mee maar hier moest ik toch even op reageren. Verder moeten mensen zelf weten wat ze doen, maar dit is een openbaar forum en dan krijg je ook reacties die je misschien niet aanstaan of reacties van mensen die het niet met je eens zijn.
quote:germanwings schreef op 11 juni 2010 @ 22:14:

Hmmm, ik wilde ook graag langer thuis blijven na de bevalling heb dus maar ouderschapsverlof genomen, maar had ik dus beter gewoon in de ziektewet kunnen gaan als ik het zo lees....nog niet in staat zijn om te werken of graag langer thuis blijven, zijn twee heel verschillende dingen.
Vaak niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven