Ziekmelden na zwangerschapsverlof
vrijdag 11 juni 2010 om 21:08
vrijdag 11 juni 2010 om 21:12
Hangt er vanaf, maar op zich is het taak van BA om te constateren dat je zwangerschaps-gerelateerd ziek bent. Zo kan het weer doorgegeven worden aan UWV en krijgt je werkgever nog langer je salaris doorbetaald van UWV-gelden.
Als je niet kan werken, dan kan je wellicht wel gewoon naar BA toch? Of is dat niet waarom je het vraagt?
Als je niet kan werken, dan kan je wellicht wel gewoon naar BA toch? Of is dat niet waarom je het vraagt?
vrijdag 11 juni 2010 om 21:18
nou er is niet echt een probleem hoor, heb gewoon geen zin om gelijk naar een bedrijfsarts te gaan, bespreek het liever met mijn eigen arts of gyn.
Heb na mijn vorige bevallingen (jaja dit is de 3de) me ook altijd wat langer ziekgemeld en nooit ene bedrijfsarts gezien, nu heeft mijn leidinggevende het gelijk over een bedrijfsarts dus ik dacht huh?
Heb na mijn vorige bevallingen (jaja dit is de 3de) me ook altijd wat langer ziekgemeld en nooit ene bedrijfsarts gezien, nu heeft mijn leidinggevende het gelijk over een bedrijfsarts dus ik dacht huh?
vrijdag 11 juni 2010 om 21:19
quote:Roze wolk schreef op 11 juni 2010 @ 21:08:
Mijn zwangerschapsverlof zit er bijna op maar ik voel me nog niet in staat om te werken. De gynecoloog adviseerde een aantal weken langer te rekenen op herstellen.
nu mijn vraag, als ik me straks ziek meld moet ik dan ook gelijk naar de bedrijfsarts of is dat pas na een paar weken?
Als casemanager kan ik je vertellen, dat indien er bij jou in het bedrijf waar je werkzaam bent het zieken beleid goed geregeld is, jou casemanager je binnen 1 of 2 dagen laat op roepen bij de bedrijfsarts. Overigens bepaald hij het plan van aanpak. Als Casemanager zou ik je meteen al laten oproepen, omdat dit toch heel belangrijk is voor het poortwachter gebeuren, om zo problemen te voorkomen. Heb je een vaste aanstelling?.
Succes en veel sterkte.
Marianne
Mijn zwangerschapsverlof zit er bijna op maar ik voel me nog niet in staat om te werken. De gynecoloog adviseerde een aantal weken langer te rekenen op herstellen.
nu mijn vraag, als ik me straks ziek meld moet ik dan ook gelijk naar de bedrijfsarts of is dat pas na een paar weken?
Als casemanager kan ik je vertellen, dat indien er bij jou in het bedrijf waar je werkzaam bent het zieken beleid goed geregeld is, jou casemanager je binnen 1 of 2 dagen laat op roepen bij de bedrijfsarts. Overigens bepaald hij het plan van aanpak. Als Casemanager zou ik je meteen al laten oproepen, omdat dit toch heel belangrijk is voor het poortwachter gebeuren, om zo problemen te voorkomen. Heb je een vaste aanstelling?.
Succes en veel sterkte.
Marianne
vrijdag 11 juni 2010 om 21:21
Wellicht makkelijk als je getekende goedkeuring geeft dat ze medische info kunnen inwinnen bij je gynacoloog. En wellicht vindt de arbodienst van je werkgever het niet nodig om je hiervoor te zien, maar ik vind het wel logisch dat er meteen contact is tussen jou en bedrijfsarts eigenlijk. Je bent niet in staat te werken, je werkgever betaalt je netjes door en bedrijfsarts objectiveert of dat al dan niet terecht is (wat ongetwijfeld zo is, dus geen zorgen).
vrijdag 11 juni 2010 om 21:22
Marianne bedankt voor je antwoord, dan zou het dus kunnen zijn dat de ziekenbegeleiding tegenwoordig goed geregeld is haha heb nooit eerder een bedrijfsarts gesproken, had de vorige keer 4 wk langer nodig voor herstel (vind ziek zo stom klinken in dit geval) en dat was prima nooit wat van gehoord verder
quote:Roze wolk schreef op 11 juni 2010 @ 21:18:
nou er is niet echt een probleem hoor, heb gewoon geen zin om gelijk naar een bedrijfsarts te gaan, bespreek het liever met mijn eigen arts of gyn.
Heb na mijn vorige bevallingen (jaja dit is de 3de) me ook altijd wat langer ziekgemeld en nooit ene bedrijfsarts gezien, nu heeft mijn leidinggevende het gelijk over een bedrijfsarts dus ik dacht huh?Dan geef je dat aan bij de bedrijfsarts en dan geef je hem/haar toestemming contact op te nemen met je gyn/huisarts.
Heb na mijn vorige bevallingen (jaja dit is de 3de) me ook altijd wat langer ziekgemeld en nooit ene bedrijfsarts gezien, nu heeft mijn leidinggevende het gelijk over een bedrijfsarts dus ik dacht huh?Dan geef je dat aan bij de bedrijfsarts en dan geef je hem/haar toestemming contact op te nemen met je gyn/huisarts.
quote:Roze wolk schreef op 11 juni 2010 @ 21:18:
Heb na mijn vorige bevallingen (jaja dit is de 3de) me ook altijd wat langer ziekgemeld en nooit ene bedrijfsarts gezien, nu heeft mijn leidinggevende het gelijk over een bedrijfsarts dus ik dacht huh?ach ja, we willen allemaal wel wat langer zwangerschapsverlof, meld je gewoon ziek, en dan nog gepikeerd zijn dat je naar een bedrijfsarts moet.
Heb na mijn vorige bevallingen (jaja dit is de 3de) me ook altijd wat langer ziekgemeld en nooit ene bedrijfsarts gezien, nu heeft mijn leidinggevende het gelijk over een bedrijfsarts dus ik dacht huh?ach ja, we willen allemaal wel wat langer zwangerschapsverlof, meld je gewoon ziek, en dan nog gepikeerd zijn dat je naar een bedrijfsarts moet.
vrijdag 11 juni 2010 om 21:23
Dat ligt aan het ziektebeeld, en hoe het bedrijf ermee omgaat. Als iemand zich ziekmeld met een griepje, en de verwachting is dat diegene binnen een paar dagen aan het werk gaat, melden wij ze niet eens ziek. Als je verwcht dat het langer gaat duren, kun je verschillende dingen laten doen. Je kunt iemand laten oproepen, een telefonisch consult laten doen. In dit geval zou ik je ook meteen laten oproepen door de bedrijfsarts.
vrijdag 11 juni 2010 om 21:24
quote:Jessssssss schreef op 11 juni 2010 @ 21:22:
Misschien twijfeld je leidinggevende omdat dit de derde keer is dat je je na je verlof ziekmeld.
Joh als je gynocoloog het heeft geadviseerd dan zal je bedrijfarts ook geen probleem zien.
nee dit is mijn 3de bevalling en heb bij de vorige 2 bevallingen me ook langer 'ziekgemeld' (langer was dus 4 wk)
het uwv betaald mijn salaris in dit geval
Misschien twijfeld je leidinggevende omdat dit de derde keer is dat je je na je verlof ziekmeld.
Joh als je gynocoloog het heeft geadviseerd dan zal je bedrijfarts ook geen probleem zien.
nee dit is mijn 3de bevalling en heb bij de vorige 2 bevallingen me ook langer 'ziekgemeld' (langer was dus 4 wk)
het uwv betaald mijn salaris in dit geval
vrijdag 11 juni 2010 om 21:25
vrijdag 11 juni 2010 om 21:28