Geld & Recht alle pijlers

Ziektewetuitkering vs. Wajong

22-04-2011 13:48 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zit sinds oktober 2010 in de ziektewet. ik was volledig ingestort zonder, voor zover ik wist, aanleiding. ik sliep niet meer, stond stijf van de stress, hartkloppingen, huilbuien, woede uitbarstingen, waar ik erg agressief van werd en zelf niet meer registreerde wat ik allemaal deed en zei. vakantie opgenomen, maar dat werkte niet. nog een paar keer geprobeerd te werken, maar het ging niet en ik kwam thuis te zitten. ik wilde door blijven gaan, ook al was ik mezelf al ver voorbij gelopen. ik kwam erachter dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb, OCPS. zelfs mijn partner werkte ik de ziektewet in die mijn middernachtelijke woede uitbarstingen en uitersten niet meer aan kon. na maanden vechten met instanties ben ik eindelijk in behandeling bij een praktijk die mij serieus neemt en eindelijk dezelfde diagnose stelde als ik en mijn partner.

nu zit ik aan de anti-depressiva en ben ik onder behandeling bij de psycholoog en psychiater (voor de medicatie). ik zou 2 maal per week een gesprek hebben bij de psycholoog, maar het blijft nu bij 1 keer per week, omdat ze 'een aardige kluif' aan mij heeft. nu ben ik overgedragen aan het UWV, omdat mijn contract 3 weken terug ten einde liep en ik dus ziek uit dienst ging. de arbo wilde mij 2 weken voor afloop aan het werk zetten met als reden dat ik lang genoeg in de ziektewet had gezeten en het mij goed zou doen. ondanks het advies van mijn psycholoog. alles wat hij genoteerd had klopte ook voor geen meter. gelukkig had mijn baas wel begrip en heeft hij mij gewoon ziek uit dienst gemeld en sterkte gewenst.

ik zou graag weer willen werken, maar dan zal ik mezelf wederom voorbij lopen. het zou op mijn werk dan allemaal wel perfect gaan, omdat ik een extreme perfectionist ben die geen fouten durft te maken en ik niet in durf te gaan tegen autoriteit. dan zou alles er thuis uitkomen en ben ik terug bij af. ik ben mij ook zover gaan afsluiten van mijn emoties dat ik alleen uitersten voel, dus op het moment dat ik iets van emotie voel is al veels te laat en escaleert de boel. wat er 25 jaar lang ingesleten is los je niet op in een paar weken, dus had ik voorgenomen mijzelf eens serieus te nemen en de tijd te nemen 'beter' te worden.

het probleem waar ik nu tegenop loop is dat mijn ziektewet uitkering maar 560 bruto per maand is. ik heb in het jaar voorafgaand aan mijn ziekte 5 maanden niet gewerkt en ik heb altijd part-time gewerkt, omdat ik anders te overspoeld raakte. nam ook pauzes tussen banen als ik dat financieel kon bolwerken. mijn eerste baan was als web-designer en ik was er ontzettend blij mee, maar 40 uur kon ik niet aan. ik ben toen gestopt omdat ik het niet meer aan kon en heb sindsdien geen baan meer kunnen krijgen als web-designer, dus ben ik winkelbaantjes aan gaan nemen.

nu heb ik 29 april mijn eerste gesprek bij het UWV en ben ik mij gaan afvragen of wajong een optie voor mij zou zijn. dan zou ik geen gehijg in mijn nek hebben en rustig aan weer aan het werk kunnen of misschien zelfs weer kunnen studeren. mijn laatste studie was aan de kunstacademie en heb ik een half jaar opgegeven, omdat mijn perfectionisme leidde tot besluiteloosheid en ik niets uit handen kon krijgen. ik zou graag weer terug willen en mijn (droom)studie doen, illustratie, maar ik weet dat het in mijn huidige staat geen optie is.

obsessief als ik ben zit ik mij scheel te zoeken of er een kans voor mij is wajong te krijgen, maar omdat ik mijn eigen problemen nog niet serieus kan nemen vind ik het moeilijk aan te nemen dat ik recht zou hebben. al heb ik hier een hele pak papier liggen waarin alle informatie staat die is verzameld tijdens mijn intake bij de praktijk, waaronder ook de resultaten van mijn tests en op elk punt ben ik momenteel erg zwak.

ik weet gewoon echt niet meer wat ik nu moet. met die ziektewet-uitkering kom ik niet rond. maar de arbeidsmarkt ingegooid worden zonder enige begeleiding vind ik geen fijn vooruitzicht. werken zal oké gaan, tot ik thuiskom en dan werk ik mezelf en mijn partner wederom de ziektewet in, maar ik denk niet dat dat er toe doet. zolang ik maar functioneer op de werkvloer.
ik snap dat het een vangnet is, maar nergens is vastgelegd dat ik uberhaupt een partner heb, dat ik met meerdere mensen samenwoon is het probleem. hierdoor kan ik geen aanvulling krijgen, ongeacht of ze mijn partner zijn of niet.

het had niks te maken met dat ik parttime werkte, want als ik niet 5 maanden eruit had gelegen tussen 2 banen in voor ik de ziektewet in ging zou ik een hogere uitkering krijgen dan mijn partner die wel fulltime werkte.

verder wil ik nog de rest bedanken voor de veroordelingen, als je moeite hebt met dit topic lees hem dan niet.
Om te beginnen zal ik maar meteen los laten dat ik de partner ben van ne_na.

Jezus, wat jammer dat je voor advies niet op een normale manier terug kan vallen op je medemens.

De vraag was niet; kan ik een wajong uitkering krijgen zonder dat ik daar recht op heb, maar zou het kunnen zijn dat ik recht heb op een wajong uitkering.

Overigens hebben ne_na en ik helaas alle 2 op het moment een uitkering en het kostenplaatje wat ne_na schets zijn alleen haar vaste lasten, dus een knap mens die kan beoordelen dat wij minimaal ¤300,- overhouden. Jullie denken te weten wat wij verwachten van een uitkering, maar begrijpend lezen is dan weer misschien te moeilijk

Het is inderdaad logisch dat je een uitkering krijg naar wat je gewerkt hebt, maar is er ooit bij stil gestaan dat het misschien zo is dat je ook banen hebt genomen die je in ieder geval een beetje aankon des ondanks je tekortkomingen? Mij is altijd geleerd dat je moet werken voor je geld, logisch. Wat mij En mijn partner niet geleerd is dat er iets bestaat als een wajong uitkering als je het echt niet trekt, dus vandaar dat deze vraag van ne_na 8 jaar later komt. Lijkt me niks meer dat een goede instelling.

Ik kan jullie op een briefje mee geven dat er heel hard wordt gewerkt aan herstel, maar daar gaat heel wat tijd over heen. Als het niet vanwege mij was geweest was ne_na nu nog steeds aan het werk geweest met alle gevolgen van dien. Van wege de felle veroordelingen voel ik ook niet de behoefte om daar dieper op in te gaan.

Een stoornis onstaan tijdens de opvoeding, dan kan half nederland een wajong uitkering aanvragen? Snelle beoordeler ben je, psychiater van beroep zeker?

Heel jammer dat grotendeels hier leest wat ie wil lezen om een ander tegen de borst te kunnen stoten, maar niet komt met fatsoenlijke argumenten of advies.

Wel prettig dat er nog een handje vol mensen is die wel op een fijne manier willen adviseren, Dank je wel daar voor!
Ik begrijp het niet zo goed, waarom zijn jullie nu boos?

Ik snap ook nog steeds niet of ne_na nu wel een partner heeft of niet, volgens het laatste bericht wel. Als je huisgenoten hebt tellen die tot op heden nog niet mee voor zover ik het begrepen heb.

Maar wat moeten ik nu zeggen dan? ik begrijp niet waarom je het idee hebt veroordeeld te zijn. Ik heb juist aangegeven dat ik ook in zo'n situatie zit en het sappelen is, toch?

Ik heb nergens gezegd dat ik moeite heb met dit topic, zou niet weten waarom ik dan niet mag reageren
Ja ne_na heeft en partner en die partner ben ik. Ik ben boos om dat veel mensen niet lezen wat er staat, maar heel het verhaal een eigen leven geven.

Wij hebben huisgenoten en als je samen boodschappen doet, al is dat gedeeltelijk vallen zij met hun inkomen ook onder een gedeeld huishouden.

Ik zeg niet dat er niet gereageerd mag worden, ik zeg ook niet dat jij ergens moeite geuit zou hebben.
quote:_yellowlove_ schreef op 22 april 2011 @ 19:00:

Ik begrijp het niet zo goed, waarom zijn jullie nu boos?

Ik snap ook nog steeds niet of ne_na nu wel een partner heeft of niet, volgens het laatste bericht wel. Als je huisgenoten hebt tellen die tot op heden nog niet mee voor zover ik het begrepen heb.

Maar wat moeten ik nu zeggen dan? ik begrijp niet waarom je het idee hebt veroordeeld te zijn. Ik heb juist aangegeven dat ik ook in zo'n situatie zit en het sappelen is, toch?

Ik heb nergens gezegd dat ik moeite heb met dit topic, zou niet weten waarom ik dan niet mag reagerensorry, als ik boos over kwam op jou. het was niet richting jou bedoelt. ik heb wel een partner (zoals je ziet), maar dat staat nergens op papier, maar ik deel sowieso een huishouden met drie anderen. we delen de keuken, badkamer, wc en de nodige inkopen (schoonmaakmiddelen etc.) en dat word gezien als een gezamenlijk huishouden. als ik geen partner zou hebben zou ik dus alsnog geen toeslag krijgen om deze reden. dit is ook waarom mijn partner ook geen toeslag kan krijgen, maar die redt het gelukkig net van hetzelfde bedrag als jij.
sorry voor mijn overvloed aan emotie in mn laatste bericht, dat was niet naar jou _yellowlove_
Ik voelde me niet heel erg aangevallen, maar ik kan in een reactie natuurlijk alleen dingen op mezelf betrekken en niet op anderen die er nu niet zijn.

Krijg je dan geen zorgtoeslag? Dat lijkt me wel als je zo weinig verdient toch? Misschien kun je dat nog aanvragen?

Wat betreft het studeren, als je studeert, en je zit in de wajong, krijg je 357 euro per maand. Dat is nog minder dan dat je nu hebt(die regels zijn veranderd na 1 jan 2010) . Dus dat is dan ook niet echt een oplossing.. Studiefinanciering?

Wat betreft de Wajong, ze zijn er gewoon behoorlijk streng in en zullen je proberen aan het werk te krijgen. Dat is waarom de tendens hier is , dat je moet kijken naar je mogelijkheden (en niet de beperkingen). (< Dit heb ik niet zelf bedacht, mogelijkheden en beperkingen, zijn UWV Wajong praatjes die ook ik heb gehoord) Bij de Wajong hebben ze tegenwoordig geen enkel probleem met jou in je eentje op een kamer documenten van het ene systeem in het andere systeem slepen op een computer ofzo.(zodat je niet met anderen werkt) Daarom hoop ikdat je er zelf uitkomt, voor je werk moet gaan doen waar je ongelukkig van wordt.

Je kunt het altijd proberen, maar de kans dat je het krijgt is klein, dat ligt meer aan het politieke milieu en het feit dat de Wajong op de schop ligt, dan dat ik natuurlijk kan beoordelen hoe ziek jij wel of niet bent.
Oh en voor Wajong moet je een andere afspraak maken (andere afdeling ) en je moet je medisch dossier meenemen waar diagnoses instaan en idd iets van dat je het dan al je hele leven hebt (of iig voor je 17e)
ik krijg idd wel zorgtoeslag en dat is 69, scheelt een beetje. als ik zou studeren zou ik geen bezwaar hebben tegen een lage aanvulling, alle beetjes helpen en met de aanvullingen van DUO kan je een eind komen, tenminste, toen ik nog studeerde. alleen ben ik nu nog niet in staat een afleiding af te ronden.

ik denk ook wel dat dat het risico is dat als je je 'overlevert' dat ze je de meest lullige baan kunnen geven om gewoon aan het werk te zijn, maar als ik maar ondertussen zou kunnen herstellen en mijn beperkingen kan minderen en mijn mogelijkheden vergroten dan zij het zo. ik heb zojuist uitgepluisd wat de mogelijkheden zijn (toeslag, WIA, WW, WIJ etc.), maar het enige wat overblijft zijn wajong en mijn huidige ziektewetuikering.

ik ga in ieder geval aankomende vrijdag even informeren over wajong na afloop van mijn gesprek en of ik daar recht op zou kunnen hebben. even kijken wat daaruit komt en als het mogelijk is even goed nadenken of dat ook echt is wat ik wil. ik heb al een dik rapport liggen, dus het zal in ieder geval geen probleem zijn ze genoeg informatie te geven als het erop aan komt. nu maar hopen dat ik bij het uwv een milder iemand krijg dan bij de arbo, maar mijn partner gaat in ieder geval op sleeptouw. ik ben niet zo goed in tegen autoriteit ingaan, dus ik kan wel een back-up gebruiken aangezien ik er ook nog eens bijzit als jerney kaagman, totaal emotieloos en alsof er helemaal niets aan de hand is.

bedankt _yellowlove_
Je kunt jezelf aanmelden voor wajong, op de website. Dan bellen ze je voor een afspraak, kun je nu al doen, duurt 10 weken ofzo namelijk. EN dan bij die afspraak moet je dus allemaal papieren meenemen (Staat ook in de brief) Je krijgt eerst formulieren thuis, die stuur je op (dan kun je evt al je dossier meesturen) en dan word je daarna gebeld (dit is de jusite volgorde) Als uit die formulieren blijkt dat je geen recht hebt zul je niet uitgenodigd worden gok ik? Ik weet niet precies, ik moest iig op gesprek, en dan 4 weken later moet je naar een arbeidsdeskundige, die gaat kijken naar je mogelijkheden, en dan komt daar een bedrag uit rollen en iets van werk (of geen bedrag en alleen werk). Dat is een beetje het idee.

Ik denk trouwens niet dat mensen per se mild zjin of niet, maar ze hebben zich aan regels te houden. En soms voelt dat hard, en oneerlijk maar zij voeren een beleid uit, en daar moeten die mensen het ook maar mee doen.
Als je dit al veroordelingen en felle reacties vindt, dan ben je niet veel gewend.

Jammer dat je geen aanvulling krijgt, maar zo zijn de regels nu eenmaal als je "samenwoont". En jij en je vriend zijn niet de enigen die daar last van hebben TO. In de jaren '90 deelde ik een huis met een familielid en omdat ik een Melkertbaan accepteerde (echte vetpot) kreeg zij opeens geen uitkering meer. Zo werkt het systeem.

Verder wekt de OP wel degelijk de indruk 'wel de lusten (de uitkering) maar niet de lasten (ik wil geen gehijg in mijn nek van een uitkeringsinstantie)'. En zo werkt het gewoon niet. Tegenover ondersteuning staan plichten. En opnieuw: die regel is niet exclusief bedacht voor TO, maar daar heeft iedereen in een uitkeringssituatie mee te maken.

Mijn ervaring is trouwens dat als ze je bij het UWV serieus nemen, ze heel veel ruimte geven om te herstellen. Iemand die ik goed ken zit sinds begin 2010 thuis en is druk bezig met therapie en beter worden. Vanuit het UWV is er geen druk, slechts begeleiding met de nadrukkelijke boodschap niet te snel te willen bij zijn/haar specifieke klachten. Ook deze persoon is al veel stuk gelopen (o.a. geen opleiding afgemaakt wegens faalangst), heeft jaren gewerkt maar altijd met moeite. Er gaat straks ook naar belastbaarheid gekeken worden omdat fulltime werken eigenlijk geen optie meer is.

Je gaat er dus op voorhand vanuit dat het UWV je in de nek gaat hijgen, maar daar hoeft dus helemaal geen sprake van te zijn. Het zijn geen boemannen die je zo snel mogelijk weer de arbeidsmarkt op willen schoppen. Niet met de ernstige klachten zoals jij ze hebt TO.
Ik snap wel dat het hard overkomt, maar echt bij de Wajong laten ze je ook niet los, geloof mij nou maar. Het is niet zo dat je een Wajong krijgt en dan de tijd kunt nemen om aan jezelf te werken. Ik vind trouwens dat dat soms best zou moeten mogen ,maar zo werkt het dus nu eenmaal niet.

Succes met alles.

Misschien is het ook verstandig om te kijken naar andere woonruimte? Zodat jullie alleen van elkaar afhankelijk zijn. Want bij een 'normale' situatie zouden mensen elkaar dan dus uit de brand helpen omdat ze partners zijn of moeder en dochter ofzo. En nu door jullie huishoudsamenstelling werkt het niet zo.
quote:ne_na schreef op 22 april 2011 @ 18:37:

ik snap dat het een vangnet is, maar nergens is vastgelegd dat ik uberhaupt een partner heb, dat ik met meerdere mensen samenwoon is het probleem. hierdoor kan ik geen aanvulling krijgen, ongeacht of ze mijn partner zijn of niet.

Ach ja hoor. Jij woont samen, en nu wil je doen alsof het niet je partner is maar je gewoon toevallig met hem samenwoont? Weet je wie daar belasting voor betalen? De mensen waar je nu tegenaan loopt te trappen en die belasting betalen. Maar die wordt niet betaald zodat jij de boel kan besodemieteren. Jij maakt zelf keuzes, neem je verantwoordelijkheid én de consequenties dan ook.

het had niks te maken met dat ik parttime werkte, want als ik niet 5 maanden eruit had gelegen tussen 2 banen in voor ik de ziektewet in ging zou ik een hogere uitkering krijgen dan mijn partner die wel fulltime werkte.

Jij hebt in die 5 maanden niet gewerkt, maar wil er nu wel profijt van trekken alsof je wel gewerkt had dus. Het ging niet, maar wás er dus ook niet. En ja, dat is balen, maar je moet er niet meer van proberen te maken zeg.

verder wil ik nog de rest bedanken voor de veroordelingen, als je moeite hebt met dit topic lees hem dan niet.Met mijn veroordelingenmening hoop ik te bewerkstelligen dat jij inziet welke instelling je hebt wat betreft je hand op houden en frauderen omdat het je beter uit komt van heb ik jou daar.

Jij komt hier vertellen dat jullie een inkomen hebben waardoor jullie geen recht hebben op aanvulling, maar dat je meer wil en daarom een wajong aan wil vragen? Omdat dat makkelijker is voor je, omdat je de afhankelijkheid die in het leven soms helaas in je schoot geworpen wordt niet aankunt. Liever wajong dan eraan werken of besluiten dat je beter voor je onafhankelijkheid (alleen wonen) kan kiezen dus.

Ik vind het serieus te erg voor woorden dat jij zo in het leven staat. En buiten dat wens ik je serieus heel veel gezondheid en sterkte toe, zodat je gewoon lekker zelf je salaris kunt verdienen als je weer herstelt bent. Maar wil jij de boel bedonderen, dan hoop ik (zo'n kreng ben ik wel) dat ze je doorhebben en je helemaal niets meer krijgt.
quote:_yellowlove_ schreef op 22 april 2011 @ 19:28:

Oh en voor Wajong moet je een andere afspraak maken (andere afdeling ) en je moet je medisch dossier meenemen waar diagnoses instaan en idd iets van dat je het dan al je hele leven hebt (of iig voor je 17e)

En alles wat daarna is gebeurt (na je 17e) telt niet mee voor de beoordeling. Het gaat om de beperkingen die je nog hebt uitgaande van de situatie op voor je 18e. Dus al ben je herstelt van die klachten/ziekten/beperkingen, maar heb je nu iets nieuws, dan heb je pech want dan ben je arbeidsgeschikt geweest.

Maar dat was je al, dus het houdt op voor je denk ik TO.
quote:ne_na schreef op 22 april 2011 @ 19:58:

maar het enige wat overblijft zijn wajong en mijn huidige ziektewetuikering.

Lieve schat, streep wajong maar weg, want je bent na je 18e arbeidsgeschikt geweest. En dat betekent dat als jij wel aan een wajong komt, je gewoon hartstikke hebt zitten liegen.

ik ga in ieder geval aankomende vrijdag even informeren over wajong na afloop van mijn gesprek en of ik daar recht op zou kunnen hebben. even kijken wat daaruit komt en als het mogelijk is even goed nadenken of dat ook echt is wat ik wil. ik heb al een dik rapport liggen, dus het zal in ieder geval geen probleem zijn ze genoeg informatie te geven als het erop aan komt. nu maar hopen dat ik bij het uwv een milder iemand krijg dan bij de arbo, maar mijn partner gaat in ieder geval op sleeptouw.

Nu maar hopen dat je een milder iemand krijgt? Jij wil gewoon de stempel arbeidsongeschikt? Echt een lekkere instelling heb je. Zo wil geen enkele werkgever jou hebben inderdaad, je komt nogal gemotiveerd over.

Je weet niet wat je zegt.
Het klopt niet helemaal Madhe, je kunt wel een Wajong krijgen (ik krijg ook iets waarschijnlijk) ook al ben je nog na je 18e arbeidsgeschikt geweest. Maar juist omdat je arbeidsgeschikt bent geweest word je wel meteen aan het werk gezet. (leg ik het duidelijk uit?) Zodat je zo snel mogelijk eruit kan. Vroegah, was het , zoals ik begrepen heb, meer iets waar je in kon blijven, nu is het meer een 'tijdelijk' iets wat ze ermee willen bereiken.
Nou Yellow, zo werkt het toch niet helemaal.

Al zullen ze je zeker heel snel aan het werk zetten, omdat je in dat geval niet in de wajong hoort. Dat er mensen tussen de mazen doorglippen is niet hetzelfde als dat het zo werkt.
Dit is wat mij verteld is hoor

En doorheen glippen klinkt als iets illegaals?
Ik heb niet alle reacties gelezen.

Of je in aanmerking komt voor de wajong weet ik niet, weet wel dat ze nu een stuk strenger zijn. En als je regulier hebt gewerkt zonder ondersteuning sinds je 18e dan wordt het heeeeeeeeeeeel erg moeilijk.

Zo ken ik bijv. een meisje dat verstandelijk gehandicapt is (iets wat al zo'n beetje vanaf haar 2e jaar bekend is), maar die heel veel begeleiding kreeg van o.a. ouders waardoor het haar toch lukte om een simpel baantje te hebben, toen ze een jaar of 23 was, konden haar ouders die begeleiding niet meer bieden en ging het dus fout.

Ze probeerden een wajong aan te vragen, maar deze werd niet toegekend; ze had namelijk wel regulier gewerkt.

Een andere optie zou zijn een SW-indicatie aanvragen, vraag is opnieuw of je daarvoor in aanmerking komt, maar dan kijken ze in ieder geval naar je situatie nu.

Voor je financiele plaatje zal een SW-indicatie niets uitmaken, vaak zijn er lange wachtlijsten (5 jaar), maar het kan wel zijn dat je daardoor geen sollicitatieplicht hebt, en wat nog belangrijker is; je kan (blijvende) begeleiding/hulp krijgen op de arbeidsmarkt. (Al is het de vraag hoe zich dat gaat ontwikkelen met de huidige plannen).
@ mahde

Ach ja hoor. Jij woont samen, en nu wil je doen alsof het niet je partner is maar je gewoon toevallig met hem samenwoont? Weet je wie daar belasting voor betalen? De mensen waar je nu tegenaan loopt te trappen en die belasting betalen. Maar die wordt niet betaald zodat jij de boel kan besodemieteren. Jij maakt zelf keuzes, neem je verantwoordelijkheid én de consequenties dan ook.

Is begrijpend en Alles lezen echt zo moeilijk, of moet je gewoon je onvrede van de dag kwijt?

Om te beginnen betalen wij ook gewoon belasting, zoals ieder ander mens.

Wij willen helemaal niet doen als of we Toevallig samen wonen, anders hadden we alle twee wel een toeslag op de ziektewet uitkering aangevraagd dacht ik zo. Dus waar je deze bla vandaan haalt??

Jij hebt in die 5 maanden niet gewerkt, maar wil er nu wel profijt van trekken alsof je wel gewerkt had dus. Het ging niet, maar wás er dus ook niet. En ja, dat is balen, maar je moet er niet meer van proberen te maken zeg.

VRAGEN NAAR DE MOGELIJK HEDEN, informeren zoals dat ook wel heet.

Met mijn veroordelingenmening hoop ik te bewerkstelligen dat jij inziet welke instelling je hebt wat betreft je hand op houden en frauderen omdat het je beter uit komt van heb ik jou daar.

Serieus gast, wie heeft het over fraude? Alleen jij, maar goed zoals de waard is... En van de instelling kan jij geloof ik totaal geen inschatting maken, je leest een paar woorden en je denkt te weten hoe heel de situatie in elkaar steekt.

Jij komt hier vertellen dat jullie een inkomen hebben waardoor jullie geen recht hebben op aanvulling, maar dat je meer wil en daarom een wajong aan wil vragen? Omdat dat makkelijker is voor je, omdat je de afhankelijkheid die in het leven soms helaas in je schoot geworpen wordt niet aankunt. Liever wajong dan eraan werken of besluiten dat je beter voor je onafhankelijkheid (alleen wonen) kan kiezen dus.

Niet omdat ze meer wil, omdat ze de mogelijkheden wil weten of beter gezegd dr recht. En die laatste zin uit dit stuk laat alleen meer zien dat je je frustraties kwijt moet.

Ik vind het serieus te erg voor woorden dat jij zo in het leven staat. En buiten dat wens ik je serieus heel veel gezondheid en sterkte toe, zodat je gewoon lekker zelf je salaris kunt verdienen als je weer herstelt bent. Maar wil jij de boel bedonderen, dan hoop ik (zo'n kreng ben ik wel) dat ze je doorhebben en je helemaal niets meer krijgt.

Zo een kreng ben je inderdaad, altijd fijn, zelf kennis!

Nu maar hopen dat je een milder iemand krijgt? Jij wil gewoon de stempel arbeidsongeschikt? Echt een lekkere instelling heb je. Zo wil geen enkele werkgever jou hebben inderdaad, je komt nogal gemotiveerd over.

Waar dat, ik hoop dat ik een milder iemand krijg vandaan komt heb jij geen flauw idee van. Dus dat oordeel gaat echt helemaal nergens over.

Dat je in een half uur tijd de moeite hebt genomen om 4x te reageren zegt voor mij wel heel veel over jou. Maar aangezien we nu alle 2 met genoeg modder hebben zitten gooien, misschien een idee om als volwassen tegen over elkaar te gaan staan?
quote:_yellowlove_ schreef op 22 april 2011 @ 23:15:

Dit is wat mij verteld is hoor

En doorheen glippen klinkt als iets illegaals?

Dat is het dan weer net wel ja. Je hebt bepaalde regels en sommigen weten door omwegen toch die regels te omzeilen. Regels zijn nu eenmaal niet waterdicht, maar er om heen zeilen geeft al aan dat het eigenlijk niet de bedoeling is nee. En dus is het in zo'n geval niet legaal verkregen, maar kan diegene nergens op "gepakt" worden.

Dat kan uiteraard wel, maar dat zou het verrassingselement voor diegene verstoren en dat willen we natuurlijk niet.
quote:zonderdag schreef op 23 april 2011 @ 00:31:

@ mahde

Is begrijpend en Alles lezen echt zo moeilijk, of moet je gewoon je onvrede van de dag kwijt?

Om te beginnen betalen wij ook gewoon belasting, zoals ieder ander mens.

Wij willen helemaal niet doen als of we Toevallig samen wonen, anders hadden we alle twee wel een toeslag op de ziektewet uitkering aangevraagd dacht ik zo. Dus waar je deze bla vandaan haalt??

VRAGEN NAAR DE MOGELIJK HEDEN, informeren zoals dat ook wel heet.

Met mijn veroordelingenmening hoop ik te bewerkstelligen dat jij inziet welke instelling je hebt wat betreft je hand op houden en frauderen omdat het je beter uit komt van heb ik jou daar.

Serieus gast, wie heeft het over fraude? Alleen jij, maar goed zoals de waard is... En van de instelling kan jij geloof ik totaal geen inschatting maken, je leest een paar woorden en je denkt te weten hoe heel de situatie in elkaar steekt.

Niet omdat ze meer wil, omdat ze de mogelijkheden wil weten of beter gezegd dr recht. En die laatste zin uit dit stuk laat alleen meer zien dat je je frustraties kwijt moet.

Zo een kreng ben je inderdaad, altijd fijn, zelf kennis!

Waar dat, ik hoop dat ik een milder iemand krijg vandaan komt heb jij geen flauw idee van. Dus dat oordeel gaat echt helemaal nergens over.

Dat je in een half uur tijd de moeite hebt genomen om 4x te reageren zegt voor mij wel heel veel over jou. Maar aangezien we nu alle 2 met genoeg modder hebben zitten gooien, misschien een idee om als volwassen tegen over elkaar te gaan staan?Zonderdag, zelfs over je naam vertel je verschillende dingen. Hoe moet ik er dan vanuit gaan dat mijn gevoel dat je de boel probeert te bedonderen door verschillende verhalen op te hangen afhankelijk van wat je eruit kunt slepen niet klopt?
quote:Madhe schreef op 23 april 2011 @ 00:41:

[...]

Zonderdag, zelfs over je naam vertel je verschillende dingen. Hoe moet ik er dan vanuit gaan dat mijn gevoel dat je de boel probeert te bedonderen door verschillende verhalen op te hangen afhankelijk van wat je eruit kunt slepen niet klopt?Misschien moet je alle reacties lezen, ik ben de partner van de gene die dit topic geopend heeft. Jij wil dingen zien die er niet zijn om je gram te halen. Ieder z'n ding, je zal vast een heel moeilijk leven hebben.
quote:Madhe schreef op 23 april 2011 @ 00:37:

[...]

Dat is het dan weer net wel ja. Je hebt bepaalde regels en sommigen weten door omwegen toch die regels te omzeilen. Regels zijn nu eenmaal niet waterdicht, maar er om heen zeilen geeft al aan dat het eigenlijk niet de bedoeling is nee. En dus is het in zo'n geval niet legaal verkregen, maar kan diegene nergens op "gepakt" worden.

Dat kan uiteraard wel, maar dat zou het verrassingselement voor diegene verstoren en dat willen we natuurlijk niet.Ik ben je even kwijt. Ik kan alleen over mijn situatie vertellen, en dat is dat ik toen in een kliniek was ben opgegeven voor Wajong, op gesprek moest, 'wajong genoeg ben', maar het wel de bedoeling is dat ik zelf aan het werk ga zo snel mogelijk. En dat wil ik ook, 'normaal' zijn, en meedoen in maatschappij, dus ik heb niet het idee dat ik iets illegaals doe.
@ mahde:

ik ga gewoon lekker uitkering trekken en het financieel zo krap mogelijk hebben, want dat is pas genieten! ondertussen reageer ik op dit forum vanuit 2 namen omdat ik werkelijk zo zielig ben als jij denkt. je mag mijn partner ook gewoon zij noemen hoor. droom jij maar even verder.

@ de rest:

heel erg bedankt voor jullie reacties en het meedenken! wajong kwam op mij over als jongeren met een beperking helpen weer aan het werk of een studie te krijgen, maar de werkelijkheid blijkt er een tikkeltje anders uit te zien. ik wacht mijn oordeel vrijdag af en dan zien we wel weer verder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven