Geld & Recht alle pijlers

ZORG: leiding geven en bonussen ontvangen

07-09-2012 11:31 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het internet al afgestruind, maar kan geen antwoord krijgen op mijn vraag. Dus misschien zijn er mensen die mij kunnen helpen, die zelf ook in de zorg werken.

Ben namelijk benieuwd of een leidinggevende binnen de zorg VVT ook een bonus krijgt aan het einde van het jaar, indien hij/ zij bijvoorbeeld binnen het bruikbare budget heeft gewerkt.

En hoeveel mag die bonus dan zijn?

Bedankt voor de anwoorden alvast.
Waarom zou je een bonus moeten krijgen als je je werk naar behoren doet?
Ik draai zelf al een jaar of 10 mee als leidinggevende in de zorg en heb het nog nooit ergens gezien. Maar goed ook. Ik vind dat geld in de zorg aan andere dingen besteed dient te worden.
ligt er waarschijnlijk aan waar je werkt.
Binnen het budget werken is toch normaal en geen bijzondere daad? Lijkt me daarom dat dat niet met een bonus beloond hoeft te worden.
En wat wil je met die info?
quote:Marit80 schreef op 07 september 2012 @ 11:44:

Ik vind dat geld in de zorg aan andere dingen besteed dient te worden.Helemaal mee eens!
Mijn ouders werken in de zorg net als een hoop bekenden van mij. En echt werken hè. Dus ouderen verzorgen, wassen etc. en niet in een kantoortje uit je neus eten. Ze vinden het daarom onverdraaglijk dat er in de zorg dure managers zijn terwijl dat werk vroeger gewoon gedaan werd door de hoofdzuster. Belachelijk dat die managers zoveel verdienen, terwijl er meer handen aan het bed nodig zijn!
quote:south schreef op 07 september 2012 @ 11:50:

En wat wil je met die info?Alvast de wintersport boeken?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:vriendschap schreef op 07 september 2012 @ 12:01:

Mijn ouders werken in de zorg net als een hoop bekenden van mij. En echt werken hè. Dus ouderen verzorgen, wassen etc. en niet in een kantoortje uit je neus eten. Ze vinden het daarom onverdraaglijk dat er in de zorg dure managers zijn terwijl dat werk vroeger gewoon gedaan werd door de hoofdzuster. Belachelijk dat die managers zoveel verdienen, terwijl er meer handen aan het bed nodig zijn!

hoe kort door de bocht kun je gaan zeg..?

Waarom denk je dat het al die jaren zo'n zootje is geweest qua bedrijfskundige organisatie in de zorg? Dat komt juist omdat bedrijfskundig werk gedaan werd door mensen die daar niet voor opgeleid waren. Met de stijgende zorgvraag kan dit niet langer. Er moet wel ziekenhuisbreed georganiseerd worden. En ziekenhuisbrede capaciteitsmanagement is toch echt een vak apart.

Qua geldbesteding: mensen in nederland hebben geen idee hoe verwend ze zijn. Binnen mijn eigen organisatie liggen we momenteel in de clinch met patientenverenigingen die vinden dat patienten op bed RECHT HEBBEN op gratis tv. Terwijl het ziekenhuis daar dus geen geld aan wil besteden. Mensen moeten niet zeuren, het is een ziekenhuis, geen hotel. In de meeste landen wereldwijd wordt in een ziekenhuis niet eens voedsel verstrekt, dat wordt door familie gedaan. Maar ja.. in Nederland is zoiets ondenkbaar natuurlijk.

En on topic: volgens mij is een bonus inderdaad niet gebruikelijk.
quote:nouschi schreef op 07 september 2012 @ 12:08:

[...]

Alvast de wintersport boeken?
bonus, ja maar niet voor het teamhoofd, maar voor de topbestuurders van de veel te grote stichtingen;

http://www.elsevier.nl/we ... -salarisnorm.htm?rss=true

@laylaala,

zo kort door de bocht is het helemaal niet.

Door de onzinnige privatisering en marktwerking in de zorg zijn helaas speciaal opgeleide dure managers nodig.

Neem alleen al hoe de thuiszorg tegenwoordig in elkaar zit.

En al met al wordt het zo veel duurder dan goedkoper.
quote:absor schreef op 07 september 2012 @ 13:02:

bonus, ja maar niet voor het teamhoofd, maar voor de topbestuurders van de veel te grote stichtingen;

http://www.elsevier.nl/we ... -salarisnorm.htm?rss=true

@laylaala,

zo kort door de bocht is het helemaal niet.

Door de onzinnige privatisering en marktwerking in de zorg zijn helaas speciaal opgeleide dure managers nodig.

Neem alleen al hoe de thuiszorg tegenwoordig in elkaar zit.

En al met al wordt het zo veel duurder dan goedkoper.Dat die dure managers nodig zijn, is omdat we in Nederland een steeds grotere zorgvraag krijgen. hierdoor wordt het steeds belangrijker om qua zorgaanbod een efficiencyslag te slaan. Dit is gewoon een gevolg van het feit dat tijden veranderen en niet specifiek van privatisering en marktwerking.
quote:layla1969 schreef op 07 september 2012 @ 11:42:

Waarom zou je een bonus moeten krijgen als je je werk naar behoren doet?

omdat dat in tal van beroepsgroepen doodnormaal is...sterker nog, die krijgen zelfs bonussen als ze hun werk NIET naar behoren hebben uitgevoerd.

Maar goed, ik ben het op zich met je eens dat als een leidinggevende gewoon zijn werk doet er echt geen extra bonussen hoeven te worden uitgedeeld.
Nou als je daarvoor een bonus zou krijgen verwacht ik eigenlijk ook wel een bonus als zorg medewerker die haar werk naar behoren doet en zorg dat ik zuinig omspring met middelen en producten die door de stichting zijn aangeschaft EN natuurlijk de bewoners (naast natuurlijk het kerst presentje en eindejaars uitkering).

Ik vind bonussen echt zo'n geld verkwisting. Waarom zouden mensen met een al riant salaris nog extra's moeten krijgen omdat ze inderdaad het werk naar behoren doen waar de voor aangenomen zijn?
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven