Gezondheid alle pijlers

'levensechte' nachtmerrie

07-09-2013 12:49 96 berichten
Beste allemaal!

Ik heb vannacht een hele nare 'nachtmerrie' gehad. Ik was al half wakker en zag een man in mijn kamer. Hij wilde mij wat aandoen. Ik begon dus letterlijk te gillen alsof ik dood zou gaan. Ik was ook in de veronderstelling dat het helemaal mis ging. Daarna besefte ik dat ik een nachtmerrie had. Al snel stonden er huisgenoten aan mijn deur die bezorgd waren.

Ik heb vaker dromen tussen waken en slapen in. Zie mensen, ,geesten, beesten of weet niet waar ik ben. De ene keer ben ik meer in paniek dan de andere keer. Een keer eerder heb ik zulke doodsangsten uitgestaan en zo hard gegild. Toen zag ik ook iemand die mij iets aan zou doen (was toen op de camping).

Zijn er mensen die dit herkennen? Zou dit kwaad kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat kan geen kwaad want het is niet echt
Geen bijzonderheden
Ah, het loepje biedt soelaas.
Geen bijzonderheden
Ik forum mobiel, dus kan niet loepen.

Wat staat er in het loepje?
waarschijnlijk bedoeld ze dat ik psychische problemen heb (waaronder psychotische kwetsbaarheid). Hierdoor maak ik me er uiteraard wel meer zorgen om.
Slik eens n tijdje magnesium, dat kan helpen tegen veel (nare) dromen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Het is niet raar hoor, dat je dit hebt. Er zijn veel meer (gezonde) mensen die dit hebben. Heb je vroeger ook geslaapwandeld of veel gepraat in je slaap?

Ik snap dat je je er zorgen om maakt gezien je geschiedenis, maar dat hoeft niet. Heel erg naar is het wel!
Nachtmerries tussen waken en slapen in is geen best teken en daar zou ik toch een s een praatje over maken met iemand die daar verstand van heeft. De droomwereld mag nooit de waakwereld betreden, dat is absoluut niet goed.
Dromen zijn soms zo echt, dat je denkt dat ze bij je zijn.

Daar heb ik ook last van.

Als dit te eng word, maak ik mijn eigen wakker.

Het kan ook zijn dat je geesten ziet.
quote:pruesel schreef op 07 september 2013 @ 13:13:

Dromen zijn soms zo echt, dat je denkt dat ze bij je zijn.

Daar heb ik ook last van.

Als dit te eng word, maak ik mijn eigen wakker.

Het kan ook zijn dat je geesten ziet.

Nee dat kan niet!

De TO is gevoelig voor psychoses, dus deze bijdrage is bepaald niet constructief.
@bootje. Ik droom altijd wel levendig. Slaapwandelen niet echt. Bedankt voor je geruststelling. Je zal wel gelijk hebben hoor!

@Cateautje. Heb jij daar dan ervaring mee?
@pruesel. Ik geloof niet in geesten.
quote:chocoladeballetjes schreef op 07 september 2013 @ 13:16:

@bootje. Ik droom altijd wel levendig. Slaapwandelen niet echt. Bedankt voor je geruststelling. Je zal wel gelijk hebben hoor!

@Cateautje. Heb jij daar dan ervaring mee?Nee, ik heb geen persoonlijke ervaring, maar ben niet onbekend met het gegeven en de materie. Bespreek dit met een psychiater en zorg er voor dat je de juiste hulp verder krijgt.
Zoek maar eens op hypnagoge hallucinaties, dat vind je vast herkenbare dingen. En hallucinatie is hier geen 'eng' woord, het gaat er alleen maar om dat je dingen ziet in je droom die er niet zijn.
Ik heb ooit eens gedroomd heel levendig gedroomd dat mijn vriend vreemd was gegaan en ik werd super boos wakker, naast me lag de arme schat nog te slapen, maar ik was zo boos dat ik hem een stomp op zijn arm heb gegeven
quote:bootje_op_de_golven schreef op 07 september 2013 @ 13:30:

hypnagoge hallucinaties.Wat akelig als je niet weet dat dit bestaat en je echt denkt dat je zaken ziet. Wat een angst zal dat veroorzaken zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:boerderijgeit028 schreef op 07 september 2013 @ 13:32:

Ik heb ooit eens gedroomd heel levendig gedroomd dat mijn vriend vreemd was gegaan en ik werd super boos wakker, naast me lag de arme schat nog te slapen, maar ik was zo boos dat ik hem een stomp op zijn arm heb gegeven Oeioeioei.
@bootje. Ik heb daarop gezocht, maar op sommige sites heb ik gelezen dat het kán wijzen op groter psychotische kwetsbaarheid. Maar het zijn allemaal maar vage bronnen. Weet niet echt wat te concluderen. Het zal wel niet zo ernstig zijn. Ik heb overigens geen 'verlamming' zoals genoemd wordt bij hypnagoge hallucinaties. Kan wel gewoon bewegen. En dus keihard gillen ;)
Op zich is het wel herkenbaar. Ik kan soms zo echt dromen dat het echt lijkt.

Als je wakker wordt moet ik echt even bijkomen en verwerken dat het niet echt is.

Ik denk niet echt dat het kwaad kan, maar als je het eng vindt moet je er hulp bij zoeken.
Ik heb het bij cliënten wel eens gezien Enn. De haren op je armen gaan recht overeind staan van het gegil, soms denken ze echt dat ze vermoord worden.
oei gelukkig heb ik nog nooit iemand geslagen. Wat wel heel lullig was toen ik net met mijn vriend had schrok ik elke keer van hem als hij naast me lag. Dan lag hij heel rustig te slapen en ik helemaal 'waaaah!!!'
quote:Cateautje schreef op 07 september 2013 @ 13:05:

Nachtmerries tussen waken en slapen in is geen best teken en daar zou ik toch een s een praatje over maken met iemand die daar verstand van heeft. De droomwereld mag nooit de waakwereld betreden, dat is absoluut niet goed.Droomwereld en waakwereld, wat is dat voor gelul?
quote:noell schreef op 07 september 2013 @ 13:38:

[...]

Droomwereld en waakwereld, wat is dat voor gelul?Gezweef.
Geen bijzonderheden
@bootje. wat voor werk doe je dan? Ja dat had ik vannacht ook inderdaad. Ik gilde echt voor mijn leven. Heb er nu nog een beetje adrenaline door!
Ik werk in de zorg. In dit geval waren het verder gewoon gezonde mensen, geen psychische problemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven