'levensechte' nachtmerrie

zaterdag 7 september 2013 om 12:49
Beste allemaal!
Ik heb vannacht een hele nare 'nachtmerrie' gehad. Ik was al half wakker en zag een man in mijn kamer. Hij wilde mij wat aandoen. Ik begon dus letterlijk te gillen alsof ik dood zou gaan. Ik was ook in de veronderstelling dat het helemaal mis ging. Daarna besefte ik dat ik een nachtmerrie had. Al snel stonden er huisgenoten aan mijn deur die bezorgd waren.
Ik heb vaker dromen tussen waken en slapen in. Zie mensen, ,geesten, beesten of weet niet waar ik ben. De ene keer ben ik meer in paniek dan de andere keer. Een keer eerder heb ik zulke doodsangsten uitgestaan en zo hard gegild. Toen zag ik ook iemand die mij iets aan zou doen (was toen op de camping).
Zijn er mensen die dit herkennen? Zou dit kwaad kunnen?
Ik heb vannacht een hele nare 'nachtmerrie' gehad. Ik was al half wakker en zag een man in mijn kamer. Hij wilde mij wat aandoen. Ik begon dus letterlijk te gillen alsof ik dood zou gaan. Ik was ook in de veronderstelling dat het helemaal mis ging. Daarna besefte ik dat ik een nachtmerrie had. Al snel stonden er huisgenoten aan mijn deur die bezorgd waren.
Ik heb vaker dromen tussen waken en slapen in. Zie mensen, ,geesten, beesten of weet niet waar ik ben. De ene keer ben ik meer in paniek dan de andere keer. Een keer eerder heb ik zulke doodsangsten uitgestaan en zo hard gegild. Toen zag ik ook iemand die mij iets aan zou doen (was toen op de camping).
Zijn er mensen die dit herkennen? Zou dit kwaad kunnen?

zaterdag 7 september 2013 om 13:05

zaterdag 7 september 2013 om 13:16
quote:pruesel schreef op 07 september 2013 @ 13:13:
Dromen zijn soms zo echt, dat je denkt dat ze bij je zijn.
Daar heb ik ook last van.
Als dit te eng word, maak ik mijn eigen wakker.
Het kan ook zijn dat je geesten ziet.
Nee dat kan niet!
De TO is gevoelig voor psychoses, dus deze bijdrage is bepaald niet constructief.
Dromen zijn soms zo echt, dat je denkt dat ze bij je zijn.
Daar heb ik ook last van.
Als dit te eng word, maak ik mijn eigen wakker.
Het kan ook zijn dat je geesten ziet.
Nee dat kan niet!
De TO is gevoelig voor psychoses, dus deze bijdrage is bepaald niet constructief.

zaterdag 7 september 2013 om 13:19
quote:chocoladeballetjes schreef op 07 september 2013 @ 13:16:
@bootje. Ik droom altijd wel levendig. Slaapwandelen niet echt. Bedankt voor je geruststelling. Je zal wel gelijk hebben hoor!
@Cateautje. Heb jij daar dan ervaring mee?Nee, ik heb geen persoonlijke ervaring, maar ben niet onbekend met het gegeven en de materie. Bespreek dit met een psychiater en zorg er voor dat je de juiste hulp verder krijgt.
@bootje. Ik droom altijd wel levendig. Slaapwandelen niet echt. Bedankt voor je geruststelling. Je zal wel gelijk hebben hoor!
@Cateautje. Heb jij daar dan ervaring mee?Nee, ik heb geen persoonlijke ervaring, maar ben niet onbekend met het gegeven en de materie. Bespreek dit met een psychiater en zorg er voor dat je de juiste hulp verder krijgt.
zaterdag 7 september 2013 om 13:34
quote:bootje_op_de_golven schreef op 07 september 2013 @ 13:30:
hypnagoge hallucinaties.Wat akelig als je niet weet dat dit bestaat en je echt denkt dat je zaken ziet. Wat een angst zal dat veroorzaken zeg.
hypnagoge hallucinaties.Wat akelig als je niet weet dat dit bestaat en je echt denkt dat je zaken ziet. Wat een angst zal dat veroorzaken zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zaterdag 7 september 2013 om 13:34

zaterdag 7 september 2013 om 13:35
@bootje. Ik heb daarop gezocht, maar op sommige sites heb ik gelezen dat het kán wijzen op groter psychotische kwetsbaarheid. Maar het zijn allemaal maar vage bronnen. Weet niet echt wat te concluderen. Het zal wel niet zo ernstig zijn. Ik heb overigens geen 'verlamming' zoals genoemd wordt bij hypnagoge hallucinaties. Kan wel gewoon bewegen. En dus keihard gillen

zaterdag 7 september 2013 om 13:38
quote:Cateautje schreef op 07 september 2013 @ 13:05:
Nachtmerries tussen waken en slapen in is geen best teken en daar zou ik toch een s een praatje over maken met iemand die daar verstand van heeft. De droomwereld mag nooit de waakwereld betreden, dat is absoluut niet goed.Droomwereld en waakwereld, wat is dat voor gelul?
Nachtmerries tussen waken en slapen in is geen best teken en daar zou ik toch een s een praatje over maken met iemand die daar verstand van heeft. De droomwereld mag nooit de waakwereld betreden, dat is absoluut niet goed.Droomwereld en waakwereld, wat is dat voor gelul?