Gezondheid alle pijlers

's nachts minder ongesteld?

27-12-2010 10:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat normaal gesproken je 's nachts minder ongesteld zou zijn, het lichaam zou dan in rust zijn. Volgens mij is dat bij mij helemaal niet zo: zo lang ik lig is er niet veel aan de hand, maar als ik ga staan moet ik echt vliegen naar het toilet, want ik loop leeg (met alle gevolgen voor pyama's van dien...)....

Stopt het bij jullie wel 's nachts of is het veel minder?
s Nachts lijkt 't juist erger, omdat je dan uiteraard niet elk uur je tampon kunt vervangen.
Bij is het even erg en ook met opstaan heb ik wel eens een probleem.
De eerste twee nachten, met name de tweede, is het bij mij vrij heftig.

Ik gebruik dan een groot maandverband en een superplus tampon. Na een uur of 4, 5 kan ik eruit omdat ik begin door te lekken.

Na deze nacht heb ik meestal nog een heftige dag en daarna word het 's nachts rustiger....
Maar een andere wond stopt ook niet met bloeden, omdat jij slaapt. Dat staat los van elkaar.
Hoi , lek je ook door terwijl je ligt? Dat gebeurt bij mij niet zo vaak. Dat nachtverband heeft dus de hele nacht weinig te doen totdat ik ga opstaan...
Bij mij is het 's nachts minder maar tegen de ochtend bij het opstaan wordt het weer heftiger.
Heeft dit niet gewoon te maken met zwaartekracht?

Liggen vs rechtop staan?
Indd als je ligt loopt het er minder makkelijk uit.
quote:brocoli schreef op 27 december 2010 @ 10:52:

Heeft dit niet gewoon te maken met zwaartekracht?

Liggen vs rechtop staan?Ja. Het spaart zich gewoon een beetje op snachts.
Toen ik de pil nog slikte was ik 's nachts nooit ongesteld. Had ook niks met opstaan of liggen te maken, het begon pas weer rond een uur of 8 a 9. Nu slik ik de pil weer en ben ik 's nachts wel ongesteld, maar nog steeds minder dan overdag.
Liever elitair dan een pauper!
Ik ben een gezegend mens, want ik ben 3 dagen licht ongesteld en dat is het.

's-Nachts heb ik bijna niets en overdag zou ik de hele dag met 1 tampon toekunnen (doe ik uiteraard niet).
met de pil heb ik amper nog maar last. maar daarvoor... mega plug, en giga always.. en 1 keer wakker worden wegens doorlekken. en ja, zodra je opstaat begint t te lopen.
Bij mij stopt het 's nachts ook. Ach iedere vrouw is verschillend.
Ik word altijd wakker in een bloedbad.
Ik herinner me nog van mijn eerste jaar menstrueren (was een jaar of 11) dat ik naar bed ging met 4 maandverbanden(de extra dikke nachtversie) in m'n onderbroek en een stapel handdoeken onder m'n kont.

En dan toch wakker worden in een grote bloedvlek.

Ook overdag regelmatig doorlekken, leuk hoor als puber zijnde.

Wat was ik blij toen ik een jaar later aan de pil mocht!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Als je ligt kan het vaak gewoon nergens heen. Dus vormt zich een plasje daarbinnen wat daar vrolijk blijft liggen tot jij opstaat....met de waterval/bloedval als gevolg.
Als ik 's nachts geen tampon of inlegkruisje gebruik, heb ik een probleem. Ik ben het wel eens vergeten en toen werd ik 's ochtends wakker -zonder dat ik opstond!- en zat ik eronder. Heel smakelijk.

Iets anders!

Ik heb er onder de douche géén last van. Nooit! Ik kan gerust douchen zonder tampon, en ik verlies niks.

Pas als ik onder de douche vandaan stap en ik droog me af, dan heb ik er wel weer last van. Hoe kan dit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven