Gezondheid alle pijlers

12 uurtjes slapen

13-10-2017 11:39 36 berichten
Hoi

Ik heb een probleem. Ik slaap nu al ruim een jaar elke nacht 10 tot 12 uurtjes. Zet vaak geen wekker. Als ik een wekker zet na bijv 8 uur slaap dan slaap ik daar gewoon doorheen.

Als ik na 12 uur slapen wakker word voel ik me verrot. Heb rugpijn. Hoofdpijn en een moe gevoel. Moet dan echt even op de bank liggen. De rest van de dag voel ik me ook niet echt fit.

Ik ben hypochronder en mag niet te vaak naar de huisarts.

Is dit iets om mee naar de huisarts te gaan?
hvslies schreef:
13-10-2017 12:39
Ik beb periodesvan depressies. Borderline is mijn officiële diagnose. Ik leef nergens voor. Ik heb 2 keer per week therapie daar ga ik ook naar toe. Begint 2 uur smiddags. Dat was het dan.

Mijn leven is altijd zo geweest maar dit 12 uur slapeb is van het laatste jaar. Voorheen sliep ik gewoon 8 u per nacht of minder. Daarom vraaf ik me af is er iets aan de hand?
En sporten, een hobby of misschien wat vrijwilligerswerk? Is het een idee om een huisdier in huis te halen? Dan moet je opstaan om die te eten en te drinken te geven, evt uitlaten...

Zoek een doel in je leven. Hier wordt je niet gelukkig van.
O, heb je toevallig onlangs andere/nieuwe medicatie gekregen?
Ik gebruik sinds paar maanden tramadol voor rugpijn.

Zal het in therapie bespreken.

Zit al langer te denken om weer iets op te pakken. Vrijwilligerswerk. Vaker gedaan maar na een zwart gat weer opgeven.
Alle reacties Link kopieren
Je gebruikt een morfine-achtige pijnstiller....misschien is dat de oorzaak van het vele slapen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
hvslies schreef:
13-10-2017 13:45
Ik gebruik sinds paar maanden tramadol voor rugpijn.

Zal het in therapie bespreken.

Zit al langer te denken om weer iets op te pakken. Vrijwilligerswerk. Vaker gedaan maar na een zwart gat weer opgeven.
....
Ze hebben je erbij verteld dat Tramadol een morfine-achtige pijnstiller is? Als je het al een paar maanden gebruikt, moet je zelfs afbouwen voor je kan stoppen omdat je anders ontwenningsverschijnselen kan krijgen.

Slik je antidepressiva? Want die kunnen een wisselwerking hebben met Tramadol.

Daarnaast denk ook ik dat je doelen in je leven nodig hebt. Maar een opium-achtige dagelijks slikken helpt ook niet bepaald bij sneller uit bed komen.
hoe oud ben je? Pubers slapen ook veel.
Ja ik weik denk niet dat het aan de tramadol ligt omdat ik het vele slapen al had voor ik begon. Voel me overdag vaak wel vermoeid denk dat dat door de tramadol komt. Binnenkort wil ik ook gaan afbouwen.

Antidepressiva slik ik al 5 jaar dus zie daar de link niet.

Ik ga eerst het in therapie bespreken en eventueel toch naar de huisarts. Misschien een vitamine tekort. Erg gezond eet ik niet vaak ook veel te weinig.

Puber ben ik allang niet meer. Over een jaartje alweer 30.
Zou je dan niet beginnen met gezonder eten?
Maak dan de afspraak met jezelf dat je elke dag voor 12 uur boodschappen voor een gezonde maaltijd moet hebben gedaan. Je hebt dan een doel om wakker voor te worden, bent onder de mensen, bent in beweging en je wordt er gezonder van. Ik snap best dat sommige dingen een mentale uitdaging zijn, maar dit is een kleine afgebakende afspraak met jezelf. Iedere dag dat het je lukt geef je jezelf een schouderklopje en als het niet lukt, jammer dan, morgen weer een dag.
Van tramadol wordt je vermoeidheid alleen maar erger. Kan je HA geen alternatief geven? Bij mijn vriendin is haar slaapritme/slaapbehoefte verstoord door het gebruik van tramadol.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
To, een goede multivitamine kan ook ondersteunen.

Verder idd: gezond eten. Probeer eens om bij iedere avondmaaltijd groente te eten, al is het maar wat komkommer. Of iedere dag een stuk fruit als toetje.

Iedere dag naar buiten kan ook helpen tegen de dufheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven