2 uur slaap gehad
zaterdag 1 oktober 2016 om 07:54
Vanochtend om 7 uur begonnen op mijn werk. Van 1 tot 2 heb ik een uurtje geslapen en van 5 tot 6 ook een uurtje. Ik kwam moeilijk in slaap en heb vannacht weer wakker gelegen tot 5, te veel aan het piekeren geweest omdat ik een drukke werkweek heb van bijna 50 uur met lichamelijk redelijk zwaar werk.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad dat ik zo kort heb geslapen en voel me heel raar in mijn hoofd alsof ik zo weg kan vallen en een enorme druk. Is dit normaal??
Heeft 1 van jullie dit vaker gehad? En hoe kom ik de dag door? Graag lees ik tips. Ik heb net al een kop koffie gedronken en een banaan gegeten. Voel me al ietsje fitter!
Ik heb dit nog nooit eerder gehad dat ik zo kort heb geslapen en voel me heel raar in mijn hoofd alsof ik zo weg kan vallen en een enorme druk. Is dit normaal??
Heeft 1 van jullie dit vaker gehad? En hoe kom ik de dag door? Graag lees ik tips. Ik heb net al een kop koffie gedronken en een banaan gegeten. Voel me al ietsje fitter!
zaterdag 1 oktober 2016 om 08:01
zaterdag 1 oktober 2016 om 08:04
Ik heb dit ook weleens gehad. Dan ging ik mijn bed uit en dan dacht ik.. 'hoe ga ik de dag in godsnaam doorkomen met nauwelijks slaap'. Bij aankomst op het werk een paar koppen koffie, en tegen de middag merkte ik dat het best wel meeviel. Dus één keer nauwelijks slaap moet kunnen, maar een aantal nachten achter elkaar is andere koek.
Yolo!
zaterdag 1 oktober 2016 om 08:15
Door de meest vreemde tijdstippen waarop ik me moet melden komt dit bij ook voor. De dag is dan zwaarder dan anders maar uiteindelijk wel te overleven. Belangrijkste is dat je zorgt dat je daarna wel voldoende rust en ontspanning krijgt. Als je zo'n zware werkweek hebt moet je niet naast werk nog vanalles willen doen op huishoudelijk en sociaal gebied. Zorg dat je ontspant en voldoende rust anders gaat het je op de lange termijn wel opbreken.
anoniem_644bff15dec91 wijzigde dit bericht op 01-10-2016 08:17
Reden: Bericht was niet af.
Reden: Bericht was niet af.
% gewijzigd
zaterdag 1 oktober 2016 om 08:20
zaterdag 1 oktober 2016 om 08:22
Ik heb maandenlang gehad dat ik niet meer dan 4 uur per nacht sliep. Heftig, maar je valt niet zomaar om, zeker niet na één nacht. Nu doe ik geen lichamelijk zwaar werk, maar weet dat het niet fijn is om slecht te slapen. Vooral maandenlang ernstig slaaptekort breekt echt op. Maar dat lees ik niet bij jou. Dus hop, koffie erin en gewoon je ding doen. Een keer een nachtje overslaan overleef je wel.
zaterdag 1 oktober 2016 om 08:50
Tot een jaar geleden sliep ik regelmatig slecht, lag ik veel wakker, zag ik elk uur op de klok.. Maar het gekke daarvan was, ik voelde mij altijd fit en uitgeslapen.. Wanneer ik een goede nacht had, werd ik juist gebroken wakker..
Maar eigenlijk geen tips voor je.. Behalve dan dat je jezelf bezig moet houden als je het erg zwaar heb...
Ohja wat nog wel eens kan werken, tijdens het inslapen, let eens op je ademhaling.. Ga je daar op focussen.. Dat werkte bij mij erg goed
Succes!
Maar eigenlijk geen tips voor je.. Behalve dan dat je jezelf bezig moet houden als je het erg zwaar heb...
Ohja wat nog wel eens kan werken, tijdens het inslapen, let eens op je ademhaling.. Ga je daar op focussen.. Dat werkte bij mij erg goed
Succes!
zaterdag 1 oktober 2016 om 08:53
Ik heb regelmatig dat ik met een nachtvlucht terug kom uit de VS, en in het vliegtuig kan ik niet slapen. Meestal heb ik dan uiteindelijk dat ik ruim 36 uur niet slaap. Op zulke dagen voel ik me ook altijd behoorlijk gammel en het lijkt zelfs alsof ik dan een beetje dronken ben. Dat overleef je wel hoor! Vanavond gewoon op tijd naar bed.
zaterdag 1 oktober 2016 om 09:28
zaterdag 1 oktober 2016 om 09:29
Oh, dit had ik van de week nog. Dochter besloot om 2 uur snachts dat slapen voor watjes was, dus die nacht ook bijster weinig geslapen. Dag erna ook gewerkt van 08:00 tot 16:30. Ja, je voelt je lamlendig, maar koffie maakt een hoop goed
Die avond lag ik al om half negen in mijn mandje en ik sliep om 9 uur. Héérlijk.
Die avond lag ik al om half negen in mijn mandje en ik sliep om 9 uur. Héérlijk.
zaterdag 1 oktober 2016 om 11:18
zaterdag 1 oktober 2016 om 11:46
quote:Teddy91 schreef op 01 oktober 2016 @ 11:18:
Het gaat nu redelijk! Het eerste uur dacht ik dat ik zo elk moment in slaap kon vallen. Nu ik toch hard bezig ben voel ik het wel maar kan er niet veel bij nadenken. Het zijn juist de momenten dat ik even stil sta. Nouja eind van de middag doe ik wel even een dutje!!Ik zou even door bikkelen en vanavond op tijd je bed in gaan zodat je niet je ritme overhoop gooit. Je overleeft echt wel een dagje met weinig slaap, gewoon doorgaan en morgen is alles weer bij het oude. Probeer tijdens de pauze even naar buiten te gaan, frisse lucht helpt vaak goed.
Het gaat nu redelijk! Het eerste uur dacht ik dat ik zo elk moment in slaap kon vallen. Nu ik toch hard bezig ben voel ik het wel maar kan er niet veel bij nadenken. Het zijn juist de momenten dat ik even stil sta. Nouja eind van de middag doe ik wel even een dutje!!Ik zou even door bikkelen en vanavond op tijd je bed in gaan zodat je niet je ritme overhoop gooit. Je overleeft echt wel een dagje met weinig slaap, gewoon doorgaan en morgen is alles weer bij het oude. Probeer tijdens de pauze even naar buiten te gaan, frisse lucht helpt vaak goed.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.