Gezondheid alle pijlers

24-uur bloeddrukmeting

30-04-2018 15:48 15 berichten
Heeft iemand ervaring met een 24-uur bloeddrukmeting? Wat vond je ervan en waren er bijvoorbeeld ook kosten aan verbonden (eventueel binnen het eigen risico)?

Ook tips uit eigen ervaring voor bloeddrukverlaging zijn welkom.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Yep. Minder vervelend dan ik me had voorgesteld en ik hoefde er niets voor te betalen. (via de huisarts)
Goed om te weten! Ik heb de huisarts om een kostenindicatie gevraagd, maar die wist het niet. Nu maar de vraag neergelegd bij de zorgverzekeraar (ik heb begrepen dat het van hun afhankelijk is). Op internet zie ik ook bedragen >100 euro voorbij komen.
Het is alleen s nachts lastig, want dan meet hij het ook elk uur.
maar als je dit nodig hebt, als je arts zich zorgen om je maakt, dan heeft dit toch nu de hoogste prioriteit? Je gezondheid?
Kost-wat-Kost?
Ik heb hem laatst voor geschreven door de gynicoloog en ik krijg hem ook vergoed. Behalve een stukje eigen risico.

Ik vond de eerste 2 metinge vervelend en daarna was ik er wel aangewend. Maar s nachts wel een stuk minder van geslapen maar het was voor een goed doel.
Ik kon kiezen uit deze of een 5 daagse meting 3x per dag.

Heb voor dat laatste gekozen omdat ik tegen de nachten opzag.

Voor zover ik weet valt dit gewoon onder de basisverzekering.
lilalinda schreef:
30-04-2018 16:10
maar als je dit nodig hebt, als je arts zich zorgen om je maakt, dan heeft dit toch nu de hoogste prioriteit? Je gezondheid?
Kost-wat-Kost?
Helemaal mee eens. Ben alleen informatie aan het verzamelen, zonder een mening vooraf te hebben.
Via de huisarts. Geen rekening van gezien en ik heb er lekker doorheen geslapen. Alleen overdag vond ik het vervelend. Liep je over straat en dan gaat dat ding opeens oppompen. Ging daarom ook een paar keer niet goed en dan gaat hij nog een keer. Heb wel vrij genomen van mijn werk die dag.
ALs het via de huisarts gaat, kost het als het goed is niets. Anders zou de huisarts je daar zeker over moeten kunnen informeren.

Mocht er een doorverwijzing volgen, kost het natuurlijk wel gaat.
bitterbal schreef:
30-04-2018 16:26
Ik kon kiezen uit deze of een 5 daagse meting 3x per dag.

Heb voor dat laatste gekozen omdat ik tegen de nachten opzag.

Voor zover ik weet valt dit gewoon onder de basisverzekering.
Maar dat zou dan betekenen dat het onder je eigen risico valt en dus geld kost.

In dit geval omdat de huisarts het doet, zal het, als het goed is, gratis zijn.
Al 2 keer een 24-uurs meting via de huisarts. Kost niets, ook geen eigen risico. Ik vond het niet vervelend, alleen sliep ik wel minder goed. Hoewel bij de laatste keer heb ik een aantal metingen gemist, omdat ik toch in slaap was gevallen.
Het enige vervelende was het manchet, wat telkens verschoof.
"Boring conversation anyway"
Ik vond het overdag wel genant dat je steeds hoorde als hij ging meten. Had ik net die dag een ouderavond, dus dat had ik beter anders kunnen plannen. Met slapen heb ik geen last gehad, maar dan gaat het dus ook gewoon door dus ik kan me voorstellen dat een lichte slaper elk half uur wakker wordt. Qua kosten valt het volgens mij gewoon onder de huisartszorg, dus geen eigen risico.
Via de huisarts inderdaad, nooit een rekening gezien.. Heb dit 3x gehad. 's Nachts is het waardeloos, maar ook als je aan het werk bent (als je lichamelijk werk doet, je moet elk half uur je arm stil houden).
Verder valt het mee
Heb hem ook gehad, vond het vooral irritant, dat ik niets kon tijdens de meting, zodra ik mijn arm bewoog stopte hij.
Such a beautiful place to be with Friends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven