Gezondheid alle pijlers

5G zorgen

24-05-2020 10:15 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai!

Ik maak me zorgen om de uitrol van 5G en wat dit meebrengt voor onze gezondheid. De laatste 2 weken heb ik me er wat in zitten verdiepen en begrijp dat wel straks beduidend meer straling krijgen.
Internetten vind ik leuk en ik wil de technologie niet in weg staan, maar nu steeds meer naar buiten komt over de gevaren, maak ik me wel zorgen. De overheid wil dit invoeren zonder eigenlijk goed onderzoek te hebben uitgevoerd voor mens en dier.
Straks in iedere straat zoveel antennes lijkt me echt niet gezond.
Wie maakt zich hier nog meer zorgen om?
ietsiepietsie45 schreef:
24-05-2020 11:26
Nee hoor Eurus, het hoeft niet in mijn straatje te passen. Ik heb gewoon serieuze vragen hierbij.
Wat zijn je serieuze vragen dan?

Waar heb je je de afgelopen twee weken op "ingelezen"?
ietsiepietsie45 schreef:
24-05-2020 11:26
Nee hoor Eurus, het hoeft niet in mijn straatje te passen. Ik heb gewoon serieuze vragen hierbij.
Schrijf je vragen gerust op. Dan zullen forummers er een antwoord op geven. Negeer even de mensen die je belachelijk maken.
1 van mijn zorgen is: is het nu slecht voor onze gezondheid of niet.

En als je iets op internet erover opzoekt kom je zo ontzettend veel tegen...dat je eerst door alle bagger heen moet om duidelijk te krijgen of het nu schade berokkend of niet.

Ik zal nog 1 opzoeken die ik gevonden had gisteren.
Ook in de links onder het filmpje is de conclusie: meer onderzoek is geadviseerd.
De testen zijn gedaan in extreme omstandigheden, die in het dagelijks leven zeer onwaarschijnlijk zijn.

Ik heb al een link op de eerste pagina geplakt met een quote. Dat is van een site met meerdere samenwerkende betrouwbare instanties.
pimpom wijzigde dit bericht op 24-05-2020 11:48
0.31% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
ietsiepietsie45 schreef:
24-05-2020 11:42

En als je iets op internet erover opzoekt kom je zo ontzettend veel tegen...dat je eerst door alle bagger heen moet om duidelijk te krijgen of het nu schade berokkend of niet.

De links onder het filmpje geven al een antwoord: in extreme omstandigheden, die dus niet in het dagelijks leven voorkomen, weet men het nog steeds niet.

Dus nee, voor mij geeft dat aan dat bij dagelijks gebruik dit niet schadelijk is. Heb jr de links gelezen die ik op de 1e pagina geplakt heb?
Veel mensen antwoorden met "nee, ben niet bang" dat is toch een serieus antwoord?

Ik ben ook niet bang. Ik ben wel bang voor gekkies, die die masten in de fik steken, waardoor ik op een belangrijk moment misschien m'n telefoon niet zou kunnen gebruiken. Dát is pas gevaarlijk voor de gezondheid!
Later is nu
Verder vind ik het ook ontzettend knap dat veel mensen al gevolgen van 5G zien, in gebieden waar het nog niet uitgerold is. Mensen weten niet waar ze het over hebben, dat blijkt wel.
Later is nu
Kan die van gisteren niet zo terug vinden, maar bij deze:

https://www.5gspaceappeal.org/the-appeal/

En

https://www.computable.nl/artikel/nieuw ... -voorlopig
ietsiepietsie45 schreef:
24-05-2020 11:57
Kan die van gisteren niet zo terug vinden, maar bij deze:

https://www.5gspaceappeal.org/the-appeal/

En

https://www.computable.nl/artikel/nieuw ... -voorlopig

Een petitie is geen serieuze bron natuurlijk. Zoek eens via Google Scholar, dat filtert een hoop shit weg.
Ja ik begrijp dat ik me er wellicht drukker om maak dan anderen hier en het is ook prettig om te horen datmensen zich er niet druk opmaken.

Ik vind het lastige materie dit, scheikunde en natuurkunde zijn niet mijn sterkste kanten.
Ga ik doen Eurus
Waar ik me zorgen om maak is dat mensen i.v.m. 5G zendmasten in de fik steken zodat je, als er veel in rook op gaan, je niet eens meer 112 kan bellen als je hulp nodig hebt. Daar denken die idioten natuurlijk niet over na.

Over 5G zelf, daar maak ik me absoluut geen zorgen om. Waarom zou ik? Ik dat veel schadelijker dan 3G/4G want we leven nog steeds en sommige mensen zijn met de mobiel vergroeit.
Er zijn best veel zaken die achteraf schadelijk bleken te zijn, zoals sigaretten en bepaalde soorten verf. En bestrijdingsmiddelen niet te vergeten. Maar die zijn toen ze op de markt kwamen ook niet onderzocht voor zover ik weet. Dat gebeurt met straling van 5g in ieder geval wel. Daar weten we veel meer over.

Het is goed om kritisch te zijn, maar wel op basis van gedegen onderzoek. En dan nog is het onmogelijk om alles te voorzien. Dat risico hoort bij het leven.
Phineas schreef:
24-05-2020 12:12
Er zijn best veel zaken die achteraf schadelijk bleken te zijn, zoals sigaretten en bepaalde soorten verf. En bestrijdingsmiddelen niet te vergeten. Maar die zijn toen ze op de markt kwamen ook niet onderzocht voor zover ik weet. Dat gebeurt met straling van 5g in ieder geval wel. Daar weten we veel meer over.

Het is goed om kritisch te zijn, maar wel op basis van gedegen onderzoek. En dan nog is het onmogelijk om alles te voorzien. Dat risico hoort bij het leven.
Ze zijn wel onderzocht maar (net als bij zoveel middelen) alleen op korte termijn effecten.
ietsiepietsie45 schreef:
24-05-2020 12:02
Ja ik begrijp dat ik me er wellicht drukker om maak dan anderen hier en het is ook prettig om te horen datmensen zich er niet druk opmaken.

Ik vind het lastige materie dit, scheikunde en natuurkunde zijn niet mijn sterkste kanten.
Scheikunde heb je gelukkig voor kennis van radiogolven niet nodig.
Gevonden, dit werkt wat beter Eurus. Thanks.

Ik lees veel voordelen en een paar tegens in de 1e paar pagina’s op Google Scholarship. Ik ga er dan maar vanuit dat 9 van de 10 hierboven zich geen zorgen maken, ik dat ook niet moet doen. Als het echt zo is dat het niet goed is dan wordt dit op termijn vast wel aangetoond door wetenschappers.

Voor alle duidelijk, ik distantieer me van degenen die een mast in de fik hebben gezet. Dat is ook zorgelijk.

Doei
leven is pas gevaarlijk, 100% zekerheid dat je doodgaat..
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
5G is er al een tijdje.

Ik maak me ook meer zorgen om mensen die informatie niet juist kunnen interpreteren en op waarheid kunnen toetsen.
ietsiepietsie45 schreef:
24-05-2020 11:42

Uit onderzoek blijkt van niet.
Dit valt een beetje in dezelfde categorie als dat je van inentingen autisme krijgt.
ietsiepietsie45 schreef:
24-05-2020 12:02

Gewoon vragen stellen als dat moet TO! Vraag en gij zult weten.
ietsiepietsie45 schreef:
24-05-2020 12:27
Gevonden, dit werkt wat beter Eurus. Thanks.

Ik lees veel voordelen en een paar tegens in de 1e paar pagina’s op Google Scholarship. Ik ga er dan maar vanuit dat 9 van de 10 hierboven zich geen zorgen maken, ik dat ook niet moet doen. Als het echt zo is dat het niet goed is dan wordt dit op termijn vast wel aangetoond door wetenschappers.

Voor alle duidelijk, ik distantieer me van degenen die een mast in de fik hebben gezet. Dat is ook zorgelijk.

Doei

Weet je TO, een studie artikel kan lastig zijn om te lezen, maar ga niet alleen af op de kop van die studie.
De summary geeft een vluchtig beeld en als daar al woorden als 'may be/zou kunnen', 'could/kan', 'no (unclear) causal relation/geen (onduidelijk) causaal verband'. Dan komt bijna altijd de conclusie: meer onderzoek is nodig, want deze studie toont het niet sluitend aan.

Dat maakt het natuurlijk lastig, want als het niet duidelijk is en er is meer onderzoek nodig, hoe kan men dan nu stellen dat het veilig is? Ik snap je vraag wel, maar er wordt naar deze materie al vele vele jaren onderzoek gedaan (ook in extreme omstandigheden waar je in het dagelijks leven niet in komt) en er is nog steeds geen 100% aangetoond negatief effect.
makreel schreef:
24-05-2020 11:17
Ik heb gelezen - ga zo even de bron opzoeken - dat door langdurige telefoongesprekken met een mobiele telefoon inderdaad een temperatuurstijging werd gemeten van een paar procent. Wat daar het gevolg van is, is nog niet onderzocht. Als je in de zon loopt, wordt je hoofd ook wat warmer - en daar zijn ook geen gevolgen aan verbonden.
Als je te lang in de zon loopt wordt je ook blootgesteld aan schadelijke straling :biggrin:
https://www.dvhn.nl/groningen/Loppersum ... 38582.html

Er zijn altijd wel zorgen in aardbevingsgemeente Loppersum. Maar corona? Het virus kreeg de afgelopen maanden sowieso al amper voet aan de grond in het Noorden en Loppersum spant wat dat betreft de kroon. De gemeente vormt samen met Achtkarspelen twee witte vlekken op de RIVM-kaart die de in het ziekenhuis opgenomen coronapatiënten bijhoudt.
Hoeveel dat er in Loppersum dus zijn? Nul. Nada. Niente.

Saillant detail: Loppersum kreeg als eerste plattelandsgebied ter wereld een proef met het nieuwe 5G-netwerk.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
No evidence that 5G radiation is harmful to human health, experts say
https://factcheck.afp.com/no-evidence-5 ... xperts-say
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven