Gezondheid alle pijlers

6e ziekte bij volwassenen?

24-02-2014 21:37 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin vorige week was 1 van mijn nichtjes (bijna 2) ziek; rode vlekjes overal behalve op de romp, hiervoor ook koorts gehad. Het weekend ervoor met de hele familie bij elkaar geweest...

Vervolgs stond afgelopen woensdag mijn zoontje onder de uitslag, met name op billen en bovenbenen en uiteindelijk ook handjes, voetjes en gezicht. Dagen ervoor wat hangerig en koortsig.

Tot zover niks aan de hand; beide kindjes hadden geen last van de uitslag.

Afgelopen vrijdag kreeg mijn vriend koorts, de dag erna helse pijn in zijn handen en voeten. Niet veel later stonden zijn handen en voeten compleet onder de rode vlekjes, naast jeuk enorm veel pijn, ook wat uitslag in het gezicht. Bij mijn schoonzus begon het dezelfde dag, precies dezelfde klachten, uitslag en pijn. Ook met koorts eraan vooraf.

Bij de HAP dachten ze in 1e instantie aan een allergische reactie, echter toen schoonzus daar ook verscheen stelde die arts vast dat het naar alle waarschijnlijkheid toch de 6e ziekte betreft.

Nooit geweten dat dit bij volwassenen voor komt? En ook niet dat het blijkbaar zo besmettelijk is?

Iemand ervaring?
anoniem_148736 wijzigde dit bericht op 24-02-2014 21:38
Reden: typo
% gewijzigd
Is het niet hand mond en voetzeer?
Een kinderziekte heet kinderziekte, omdat de meesten deze als kind al krijgen.

Dat wil niet zeggen dat je die als volwassene niet kan krijgen. Volwassenen zijn vaak veel zieker dan een kind bij een kinderziekte.

Beterschap voor je vriend!
Veertien dagen terug, dochter 16, vier dagen enorme koorts 39,5 en hoger. Woensdag braken de vlekjes door, koorts zakte. Niet bij de HA geweest, wel net zo iets.

Kind voelde zich echt heel beroerd! Gelukkig vorige week vakantie! En nu weer fit naar school, had echt enorme impact!
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 24 februari 2014 @ 21:41:

Is het niet hand mond en voetzeer?

Ik moet zeggen, dat na wat googlewerk, het er erg veel op lijkt! Ook de foto's, behalve dat zowel mijn zoon als vriend niet die gele uitslag hebben. Wel op de handjes en voetjes van mijn zoontje die blaar-achtige plekjes, diezelfde heeft mijn vriend op zijn voeten ook een paar...

Bij vriend begon het inderdaad ook met keelpijn...

Thnx, zou het zomaar kunnen zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven