Gezondheid alle pijlers

Aambeien, veel bewegen. Tussendoor zitten of liggen?

28-06-2011 10:35 35 berichten
Hoi,

Ik vraag mij af wat wijsheid is. Ook na deze zwangerschap (verder heb ik er gelukkig nooit last van) heb ik mega grote aambeien. En het doeeeeeet zeer! Niet normaal. Ik heb tien keer liever een keizersnede.

Goed, gister van de verloskundige Curanol en Curanal gekregen, maar dat heeft natuurlijk ook even tijd nodig. In de tussentijd probeer ik veel rondjes in huis te lopen, maar wat moet ik tussendoor doen? Zitten doet ECHT heel veel zeer. Maar is dat juist beter (onder het motto: pijn is fijn)? Of mag liggen ook? Die krengen moet echt z.s.m. weg, dus als zitten beter is dan moet dat maar.

Iemand tips?
Dat weet ik niet, maar ik adviseer je wel na een nummer 2 schoon te spoelen met water, i.p.v. wc papier. Dus even naar de douche dan.
En babybillendoekjes van Zwitsal?
Alle reacties Link kopieren
Heb je deze site al gezien?

http://www.aambeien.nl/
Had de verloskundige geen goede tip voor je toffifee. Ik had ze ook na de bevalling maar was al beurs van onderen en zat op een soort zwemband dus heb van die aambeien niets mee gekregen
liggen mag ook hoor! voor je bekken is het zelfs beter als je tussendoor rustmomentjes inbouwt die bestaan uit even liggen. Zitten is meer belastend.

Ken je de tip van de neusspray al? Schijnt ook erg goed te helpen!!! Neusspray spuiten op de aambeien dus.
Het probleem met 'vegen' (of het nou met papier of babybillendoekjes) is, dat je daarmee de feces uitsmeert (ja sorry, het is nou eenmaal zo). En aambeien is toch een soort infectie / ontsteking / wond, en daar komen de uitgesmeerde feces dan in terecht.... en da's niet zo goed voor het genezingsproces.

Dus dan kan je beter even met je vieze bips richting de douche, en zo je bips schoonsproeien / spuiten met (warm) water.
quote:kriebelbeest schreef op 28 juni 2011 @ 10:47:

Heb je deze site al gezien?

http://www.aambeien.nl/Wat een afzichtelijke website. En dan hebben ze er nog de facebook / hyves / twitter buttons op opgezet. Jaha, zoiets ga ik echt op mjn facebook zetten.....
omaweetraad

Ik wilde zeggen dat je alles moet overslaan waar 'werkt echt' bij staan, maar de tip van de neusspray staat ook hieronder.

Verder vond ik mezelf al zielig met 1 mini-aambei, dus tjah, geen tips (sperti deed hier niets, heb maar lidocaine levormenth gebruikt die ik heb liggen voor een andere kwaal. Verdoofde lekker haha)
Richting douche hobbelen hoeft niet als je een fles water op het toilet neerzet, gewoon daar mee spoelen. Doen hele volksstammen zo.

Sterkte!
Ja dat kan ook!

Maar ik kan me voorstellen dat het wel prettig is om warm water te gebruiken....
Ik moet nog bevallen, maar heb al de tip van kraamzorg gekregen om een bidon of spa blauwflesjes klaar te zetten bij het toilet zodat je daar makkelijk mee kan spoelen. Ook voor eventuele hechtingen.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
In ieder geval nooit vochtig toiletpapier gebruiken, daar had ik het juist van gekregen. En ik maar denken dat ik goed bezig was.

Je hoeft jezelf niet extra te pijnigen, ga lekker op een zacht kussen zitten of anders lekker liggen. Dat verdien je ook
quote:Juniper_ schreef op 28 juni 2011 @ 11:06:

Ik moet nog bevallen, maar heb al de tip van kraamzorg gekregen om een bidon of spa blauwflesjes klaar te zetten bij het toilet zodat je daar makkelijk mee kan spoelen. Ook voor eventuele hechtingen.Mijn kraamzorg zwoer bij een flesje kamillosan (of andere kamille-oplossing) voor dat doel.
Juniper, 1,5e literflessen vond ik fijner. Lekker veel water zeg maar.
Misschien helpt zitten op een zwembandje? Wel te hopen dat je dat in huis hebt dan!
Otrivinspray voor volwassenen gebruiken op de aambeien. Werkt echt heel goed.
Mosterd kan natuurlijk ook.
quote:Juniper_ schreef op 28 juni 2011 @ 11:06:

Ik moet nog bevallen, maar heb al de tip van kraamzorg gekregen om een bidon of spa blauwflesjes klaar te zetten bij het toilet zodat je daar makkelijk mee kan spoelen. Ook voor eventuele hechtingen.Ook zonder hechtingen en ook bij alleen urine, spoelen hoort in de kraamtijd!
quote:dddandelion schreef op 28 juni 2011 @ 11:24:

Mosterd kan natuurlijk ook.

Laat ik dat maar niet uitproberen.... :-)

Bedankt voor de tips tot nu toe. Meer tips zijn altijd welkom. Heb net aambeidoekjes in huis, ben benieuwd...
Volgens mij gaat het van veel lopen juist meer pijn doen omdat er meer bloed in kan ofzo. Dus lekker gaan liggen!
Oh en proberen weg te masseren kan ook helpen, maar ik weet niet of dat helpt bij een hele grote..
Eerst wat water in je anus brengen voordat je moet. De zwaartekracht van het water moet het richting dikke darm laten lopen. Je kan dat dus niet zittend of staand doen.
Ik kreeg voor de bevalling al de tip, dat je vochtige tampons in de vriezer moet leggen. Deze kan je dan tegen de aambei aanhouden tegen de pijn...

Sterkte.
Een tijdje de douchekop erop met lauw water werkt ook heel ontspannend en goed tegen de pijn.... Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven