Gezondheid alle pijlers

Aambeien, veel bewegen. Tussendoor zitten of liggen?

28-06-2011 10:35 35 berichten
Hoi,

Ik vraag mij af wat wijsheid is. Ook na deze zwangerschap (verder heb ik er gelukkig nooit last van) heb ik mega grote aambeien. En het doeeeeeet zeer! Niet normaal. Ik heb tien keer liever een keizersnede.

Goed, gister van de verloskundige Curanol en Curanal gekregen, maar dat heeft natuurlijk ook even tijd nodig. In de tussentijd probeer ik veel rondjes in huis te lopen, maar wat moet ik tussendoor doen? Zitten doet ECHT heel veel zeer. Maar is dat juist beter (onder het motto: pijn is fijn)? Of mag liggen ook? Die krengen moet echt z.s.m. weg, dus als zitten beter is dan moet dat maar.

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
[quote]SeptemberGirl schreef op 28 juni 2011 @ 10:49:

Het probleem met 'vegen' (of het nou met papier of babybillendoekjes) is, dat je daarmee de feces uitsmeert (ja sorry, het is nou eenmaal zo). En aambeien is toch een soort infectie / ontsteking / wond, en daar komen de uitgesmeerde feces dan in terecht.... en da's niet zo goed voor het genezingsproces.

een ontsteking of infectie is het niet! het zijn 'gewoon' spataderen.

als je ze niet weg krijgt met zalf of zetpillen kan je bij je arts een verwijzing vragen om ze operatief te laten verwijderen.

veel vezels eten helpt ook!
Nog een tip: Bel de dokter en vraag om laxeermiddel. Ik had ook aambeien en kreeg zonder problemen Molaxole voor geschreven( twee zakjes per dag in het begin, later een.)Dat zijn extra vezels en het heeft mij naast de curanal heel erg geholpen. Ik gebruik het nu nog steeds, 5 weken later, was ook gezegend met zeeeer grote pijnlijke aambeien...Ben nu wel aan het afbouwen. en voor de rest heel veel curanal smeren hielp bij mij heel snel.
quote:miet schreef op 28 juni 2011 @ 12:07:

Ben nu wel aan het afbouwen. en voor de rest heel veel curanal smeren hielp bij mij heel snel.Als in: je kon weer vrij snel normaal zitten? Kijk, dat die rotdingen er zitten vind ik niet zo erg (op dit moment), als de pijn maar weg gaat en ze afnemen in omvang zodat ik weer normaal kan zitten.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 juni 2011 @ 10:50:

[...]

Wat een afzichtelijke website. En dan hebben ze er nog de facebook / hyves / twitter buttons op opgezet. Jaha, zoiets ga ik echt op mjn facebook zetten..... Kan wel wezen, maar er staat wel veel informatie/tips op.
Bij mij hielp 2x a 3x per dag in bad met een beetje Biotex. Ik had de groene verpakking. Sowieso na een nummertje twee op de wc meteen in bad met Biotex. Het verzacht, ontsmet en helpt ook bij eventuele hechtingen....

Als zitten pijn doet zou ik lekker gaan liggen.

Oh ja. En na het bad natuurlijk smeren met Curanol. Sterkte!
Hier als tip van de kraamzorg gekregen om bij de dokter te vragen om een zalf: vaseline met lidocaine erin.

Hielp goed.
quote:toffifee schreef op 28 juni 2011 @ 12:11:

[...]

Als in: je kon weer vrij snel normaal zitten? Kijk, dat die rotdingen er zitten vind ik niet zo erg (op dit moment), als de pijn maar weg gaat en ze afnemen in omvang zodat ik weer normaal kan zitten.Ik had er vooral heel veel last van voor en na ontlasting. En op deze manier nam de druk heel erg af. Met curanal en lax middel was het na een dag of 3 zo goed als pijnloos. Door lax hoef je er geen druk meer op te zetten en dat verergert ze dus iig niet. Succes!
Wow, er gaat een wereld voor me open
Klinkt echt te bizar voor woorden, maar goed, genanter kan het niet worden en ben echt desperate. Ik wissel af met gebruikte theezakjes Earl Grey. Schijnt te helpen. Keep you posted!
Inderdaad veel bewegen en ja,

jammer,

het komt vaak van de

zwangerschappen.

Dus o, wij vrouwen............

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven