Gezondheid alle pijlers

Aambeien

28-01-2016 18:41 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een aantal weken last van aambeien (ik ben zwanger) en bloed en slijm bij de ontlasting. Volgens mij ontstaan door harde ontlasting. Ik drink dagelijks een flesje Yakult en neem roosvicee laxo, probeer vezelrijk te eten (volkorenbrood en volkorenontbijtkoek, dagelijks kiwi's of een banaan). Ik gebruik curanol voor de aambeien. Het gaat nu een stuk beter; overdag heb ik meerdere malen soepele ontlasting, zonder bloed of slijm. Alleen 's ochtends bij de eerste ontlasting is er sprake van bloed en slijm. Alsof de nacht mijn darmen/ aambeien geen goed doet. Iemand tips? Misschien goed om 's nachts nog wat vezelrijks te eten (ik ben toch minstens een keer per nacht wakker) om de spijsvertering op gang te houden?
Aww, dat is vervelend! Ben je al bij de huisarts geweest of bij je VK? Ik herken het wel van mijn zwangerschappen
1a2 glazen lauw warm water in de ochtend als je opstaat. Groene smoothies met kiwi, spinanazie. Veel water drinken!
Aah vervelend. Bij mij hielp lactulose goed. Te halen bij de drogist (wel eerst even overleggen met je verloskundige!!)
Curanol tabletten en zalf dat is speciaal voor zwangere vrouwen en zijn ze zo weg.
De aambeien zijn al wel een stuk kleiner, mede met dank aan de curanol denk ik. Ik heb het idee dat er van binnen nog wel een wondje zit wat snel open gaat. Lauw warm water drinken bij het opstaan is wel een goed idee. Dat ga ik proberen. Ik zit op de goede weg, dus hopelijk werkt dat om m'n ontlasting in de ochtend ook "gezond" te krijgen. Echt pijn heb ik er gelukkig niet van, alleen af en toe een beetje jeuk.
En hopen dat de bevalling niet al teveel schade op gaat leveren .
Sowieso geen bananen meer eten..!die zorgen snel voor verstopping..een pruim daarentegen is wel goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven