Ac Pil keuze..
zondag 9 oktober 2016 om 21:31
Ik moet op zoek naar een nieuwe pil, aangezien achtereenvolgens Modicon en Neocon uit de handel zijn.
Ik wil eerst zelf kiezen voordat ik het aan mijn huisarts voorleg.
Ik ben 45 jaar en mijn menstruaties worden minder hevig.
Nu zit ik te twijfelen tussen driefasenpil Trinovum, die heeft de goede hormoonsamenstelling of Zoely vanwege de natuurlijke hormonen.
Zoely heeft als progestageen helaas geen norethisteron , maar nomegestrolacetaat.
Ooit heb ik de Yasmin geslikt die als progestageen drospirenon had, iets waar ik na 1 pil al depressief van werd...
Zijn er hier vrouwen met ervaring met zowel Yasmin en Zoely en depressiviteit?
Ik wil eerst zelf kiezen voordat ik het aan mijn huisarts voorleg.
Ik ben 45 jaar en mijn menstruaties worden minder hevig.
Nu zit ik te twijfelen tussen driefasenpil Trinovum, die heeft de goede hormoonsamenstelling of Zoely vanwege de natuurlijke hormonen.
Zoely heeft als progestageen helaas geen norethisteron , maar nomegestrolacetaat.
Ooit heb ik de Yasmin geslikt die als progestageen drospirenon had, iets waar ik na 1 pil al depressief van werd...
Zijn er hier vrouwen met ervaring met zowel Yasmin en Zoely en depressiviteit?
zondag 9 oktober 2016 om 22:12
De enige pil waar ik tegen kan is Trigynon van Bayer.
Toelichting Trigynon van site apotheek.nl
De apotheek probeert me steeds Trinordiol aan te smeren (die kost MIJ hetzelfde, dus waarschijnlijk een grotere winstmarge voor hen ? Ik betaal de pil zelf). Ik kan niet tegen deze pil, zere borsten, puisten, stemmingswisselingen. Ammedikkereet dat deze pil precies dezelfde is.
Van Microgynon 30 werd ik zo droog als de Sahara en héél erg sjaggerijnig.
Toelichting Trigynon van site apotheek.nl
De apotheek probeert me steeds Trinordiol aan te smeren (die kost MIJ hetzelfde, dus waarschijnlijk een grotere winstmarge voor hen ? Ik betaal de pil zelf). Ik kan niet tegen deze pil, zere borsten, puisten, stemmingswisselingen. Ammedikkereet dat deze pil precies dezelfde is.
Van Microgynon 30 werd ik zo droog als de Sahara en héél erg sjaggerijnig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 10 oktober 2016 om 00:07
Op jouw leeftijd kun je volgens mij beter stoppen met hormonale anticonceptie. Dan heb je er in veel gevallen al 30 jaar hormonen opzitten. Heb je wel eens een koperspiraaltje overwogen? Dan heb je in ieder geval geen last van nare bijwerkingen als depressie of droogte. Ik kwam er na het stoppen met de pil achter dat ik van mezelf een veel vrolijker mens ben dan degene die ik was tussen mijn 15e en 35e
maandag 10 oktober 2016 om 02:59
Als je op zoveel pillen niet goed reageert zou ik er gewoon helemaal mee ophouden.
Gebruik nog een paar jaar condooms.
Ik was op een gegeven moment helemaal klaar met pillen, staafjes en spiralen.
Er was altijd wel wat.
Al die rotzooi uit mijn lijf was voor mij een geweldige beslissing.
Mijn huidige partner is overigens gesteriliseerd, ideaal.
Gebruik nog een paar jaar condooms.
Ik was op een gegeven moment helemaal klaar met pillen, staafjes en spiralen.
Er was altijd wel wat.
Al die rotzooi uit mijn lijf was voor mij een geweldige beslissing.
Mijn huidige partner is overigens gesteriliseerd, ideaal.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
maandag 10 oktober 2016 om 17:12
quote:MinkeDeWit schreef op 10 oktober 2016 @ 00:07:
Op jouw leeftijd kun je volgens mij beter stoppen met hormonale anticonceptie. Dan heb je er in veel gevallen al 30 jaar hormonen opzitten. Heb je wel eens een koperspiraaltje overwogen? Dan heb je in ieder geval geen last van nare bijwerkingen als depressie of droogte. Ik kwam er na het stoppen met de pil achter dat ik van mezelf een veel vrolijker mens ben dan degene die ik was tussen mijn 15e en 35e
En bij mij is het juist precies andersom.
Ik word depressief zonder pilgebruik, uitgezonderd dan Yasmin wat ik een onding vindt
En bij mij is het juist precies andersom.
Ik word depressief zonder pilgebruik, uitgezonderd dan Yasmin wat ik een onding vindt